Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under november 2009

Av Therés - 22 november 2009 19:12

Vaknade vid 12, och såg att jag fått sms av Patricia som undrade om vi skulle gå på bio och se New Moon. Efter typ en timma insåg jag att det inte fanns bra platser eller någon tid till det. Så jag stannade hemma och tänker titta på den nästa söndag istället :) Alla säger att den är bättre än första filmen, så ska bli spännande. Stack till stallet vid 14.30 Memme hade fixat till Bianca och mamma mockade till Lady så jag packade bara hö till Lady, fixade vatten och lite halm, plockade in henne och gav henne betfor idag. Eftersom det regnade så red jag inte. När jag kom hem hade solen precis gått ner och himlen var typ lila. Så jag sprang in och hämtade kameran och tog lite kort idag också :)  


Bil på väg upp för backen :)


Amalia (?) och Bettan i hagen. Bilden är jättesuddig, men den blev ändå cool tycker jag ^^ 


:)

  

:)


  

Lampa :)


Vilken är din favvobild? ;) 

Av Therés - 21 november 2009 23:42

Vaknade i morse vid 10.30 och gick ner. Stack till stallet en halvtimme senare. Tänkte att jag mest skulle pyssla med Lady och sen åka hem igen. Men icke sa nicke, och det var bara bra. Först av allt släppte jag Lady i paddocken så hon fick springa lite, samtidigt som jag tog ca 150 bilder på henne när hon springer rund. Många bra, men bara några få riktigt bra och speciella bilder där. När hon sprungit släppte jag ut henne i hagen och gick runt och fotade hästarna i hagen. Sen gick jag in och tänkte ta bilder på Hot Shot som stod i boxen, men kom snabbt på att det inte skulle bli några bra bilder så gick in och satte mig i sadelkammaren och tittade på bilderna. Sedan stack jag ut i hagen och fotade lite fler hästar och sen gick jag upp i skogen bakom hagarna och tog lite bilder på träd och liknande som dock inte blev speciellt bra. Testade lite olika fokus på samma platser för att se skillnaden. Senare tog jag lite kort på Lukas som också fick springa fritt i paddocken. Samma sär, många bra men bara några få riktigt bra. vid tre tog vi in hästarna. Efter en stund stack jag ut och tog bilder på solnedgången. Ganska nöjd med dom bilderna. Vid halv fem kom jag hem igen. Men jag har mest sprungit runt och fotat, så det är okej ;) Så nu har jag bestämt mig för att lära mig inställningarna på kameran och så bättre och så ska jag börja fota mycket mer :)


 

Lukas :)


Lukas


Skogen


Lady


Lukas


Loppan


Naomi


La Vesta


A La Mein


Forest


Forest


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady


Lady och ko


Kor


Billbo


Solnedgång


Kommentera bilderna :)  

Av Therés - 16 november 2009 23:48

Efter vårt galna mordäventyr med TH, Efter våra galna mammor och efter ljudfiler i julklapp så började vi snacka om konserter. Som snabbt gick vidare till ännu en liten story xD


TH kommer ut på scenen och det står bara 35+ föräldrar där. TH blir besvikna och tänker lägga ner bandet efter konserten. när dom kommer av scenen möts dom av tusentals arga fans som hatar sina föräldrar för att dom puttat ut ungdomarna ur lokalen. Och Tokio Hotel startar upp bandet innan dom hann lägga ner det. Sen hade dom 3 konserter. en för gamla, en för unga och en för bara mig och Tove. :D Sen får vi hänga med dom backstage och där visar det sig att vi har ett lugnande intryck, så dom inte är så nervösa inför konserterna. Och då får vi hänga med dom alltid. Sedan gifter vi oss med Till och Bom. (eftersom ingen kunde välja mellan Bill och Tom så fick vi blanda). Sen kom vi på att vi kunde stanna tiden och att det var helt underbart när vi hade allt vi ville ha.


Mina och Toves superkrafter

* Stanna tiden

* Klona oss

* Göra oss av med enorma livvakter

* Möta TH utan 2 miljoner (andra) skrikande fans.


Sen var det något vi skulle fundera på över natten, men det har jag glömt. xD 

Av Therés - 16 november 2009 22:22

Haha jag och Tove hade ett enormt roligt samtal :D

Sammanfattar så det blir en liten saga av det ist för att skriva det lixom som en konversation ;P


Jag och Tove är ute och går en dag och så ser vi några papparazziz (stavning? xD) och blir lite nyfikna. Sedan ser vi en avsvimmad flicka på gatan och börjar asgarva. När vi garvat klart ser vi Bill, Tom, Georg och Gustav komma gående och vi dampar.  Vi springer mot dom och Tove använder sina superkrafter för att göra sig av med vakten. Vi slänger oss över Tom, (muskler är ju mjukare än ben) och börjar krama honom. Han blir inte rädd för oss och Tove superkrafter eftersom vi har tröjor som det står "vi är snälla och gulliga" på, på tyska. Tom går såklart på det. Sedan försöker Bill slita loss oss från Tom men då vänder sig Tove och börjar krama honom. Georg står och skrattar och Gustav försöker lugna ner oss. Jag säger "lycka till" till honom och fortsätter krama Tom. Sedan klonar jag mig och kramar Gustav också. Tove klonar sig och ställer sig bredvid Georg och skrattar (vill inte bli smachad av hans flickvän). Efter att vi klonat oss blir alla rädda och det blir ett falsett gruppskrik innan alla dör av hjärtinfarkt. Jag och Tove åker på det och blir hatade av alla världens fans, så mycket det bara går. Några dagar senare blir vi knivhuggna, strypta, styckade och dränkta. Vi fick ingen begravning eftersom pirayorna hade ätit upp oss och sen hade dom gjort TH-symboler av våra ben. (ehh what :S) Sen hade alla klätt ut sig till oss på halloween eftersom alla ser oss som asläskiga mördare. Och så säljer dom dräkter på typ BR, och dom duktiga gör egna. Sen byter dom ut "bus eller godis" mot "klon eller godis". Och det är jätteläskigt med tanke på vad vi gjort. *sen kom vi och tänka på alla th-haters* Vi skulle bli deras gud. Och eftersom 50% av världen hatar oss och 50% älskar oss så hade vi hamnat mellan helvettet och himlen där även TH var eftersom 2 av hans fans dog. Så då fick vi träffa dom varje dag. Och efter som deras livvakt oturligt nog (not) överlevde så hade dom ingen sån mitt emellan. :D :D :D


Sen gick det över till hur enorm livvakten faktiskt är. och sedan blev det lite mammor som inte hör TH-prat och lite så. Haha, vi är bäst :D

Av Therés - 14 november 2009 15:13

Helg igen och har inte skrivit på ett tag. Har varit för deppig för det ;)


Det absolut jobbigaste den här veckan var nog hoppträningen i onsdags som gick riktigt riktigt dåligt. Lixom onsdagen innan gick allt skitbra och en vecka senare går det åt ***. Lixom Lars till och med frågade vad som hade hänt, vad jag tänkte och varför det blev så. Och jag hade inget svar. Lady bara rev och stannade och hitan och ditan. jag var extremt okoncentrerad och allt blev bara fel. Och det jobbigaste var ju att allt var mitt fel. Det kanske bara var tur att jag red så perfekt förra gången och jag är kanske inte så bra egentligen. Sjukt jobbigt. Fatta att jag bölade typ hela kvällen för mig själv.


Nöjd igår eftersom jag hann lämna in min slöjdprocess i tid och fick 5 poäng :D


Någon annan som ska vara nöjd med igår är Tove ;D



Och Tove och Erik tsm :D:D:D



Av Therés - 9 november 2009 18:30

Nej. Måndag xD


Här sitter jag som vilken vanlig dag som helst. Det suger. Inget stall av någon anledning. Men imorgon ska jag dit och rida. Måste ju vara lite förberedda inför hoppträningen på onsdag som säkert kommer gå skitbra :D.  

Drömde världens bästa dröm i natt. Jag var på tävling med Lady. Missade första klassen utan anledning. hmm. När jag red fram till nästa klass fick jag hoppa några hinder på banan. Och jag upptäckte att när jag tog i henne några meter innan hindret blev det ett jättedåligt hopp, och när jag inte gjorde det så hoppade hon skitfint :D Så jag red banan så och vann med hästlängder. haha :D Hade tänkt att testa det på onsdag, och se om det verkligen funkar. I så fall diggar jag mina drömmar och hoppas på att drömma fler gånger om hur jag ska rida för att Lady ska gå super :)


 I dag har jag lärt mig hur man säger "förlåt för att jag kommer försent" på tyska. Eftersom jag kom försent till tyskan tvingade Lena mig att säga det. haha, fick upprepa efter Annika vart enda ord haha xD Entschuldigung das ich zu spät komme. Sen lärde jag det vidare till Alva xD Och Carro vet hur man beställer på tyska. Ich hätte gern eine Flasche wasser, bitte. Om det nu är rättstavat xP Och jag sa det där ursäkta att jag e sen till Katarina (vår tyska kompis) som tittade lite konstigt på mig. Tror inte hon hörde mig haha xD Hoppas inte det iaf :)

Av Therés - 4 november 2009 21:26

Här sitter jag och försöker formulera ett bra och intressant inlägg. Ni får väl själva se om jag lyckats.

Jag hoppar över skola och matteprov som inte gick speciellt bra (men VG blir det nog iaf) och hoppar direkt till hoppträningen som gick hur bra som helst. Började med att det tog max 2 minuter för Lady att gå in i transporten. Det var verkligen riktigt skönt efter söndagens problem. Sedan gick såklart resan dit bra som vanligt och när vi kom fram duggregnade. Jag tränsade och vi lastade ut. Under tiden jag satte på mig hjälm, väst och ridstövlar, sadlade mamma Lady. Sedan gick jag runt med henne istället för att sitta på henne. Dels för att hon skulle kunna ha täcket på sig och dels för att jag skulle slippa frysa. Markarbetet gick helt jättebra och hon gick i form och grejer i slutet. Hon fattade rätt galopp och hade rätt sort energi hela passet. Men när hoppningen började var jag jätterädd att hon skulle uppföra sig som i söndags. men icke sa Nicke. Hon bjöd jättefin och hoppade superbra. på första krysset som vi hoppade två gånger sa Lars att det var bra. När vi hoppade räcket som var ca 80 högt sa han jättefint. Och det kände verkligen jättebra. hon rusade inte, hon hoppade av perfekt, lyfte bra på benen, jag följde med super bra och hon landade i rätt galopp efter hindret. Allt stämde. helt underbart.   Det ända som blev lite misslyckat var en sväng då hon hoppade av för tidigt på en oxer så att jag råkade dra henne i munnen och när hon vinglade lite mellan två hinder. Men annars kändes det helt bäst! Kombinationen gick skitbra också. båda hinderna var tittiga och hon sög lite bakåt, men med stöd i handen och skänkeln på så hoppade hon skitfint även då. Så helt underbart. är så jävla glad så jag vet knappt var jag ska ta vägen xD Efteråt sa Lars att jag rider bra (vilket han inte sa till någon av de andra), att hon hoppar fint och att hon anstränger sig (på ett bra sätt). Sen kommer jag inte ihåg mer av vad han sa. Men jag har verkligen kommit på hur jag ska rida henne nu för att hon ska hoppa skitbra. stöd på bettet, skänkeln på, vänta ut hindret, följ med lagom och inte för tidigt, tyng lite mer åt hållet vi ska åt så det blir rätt galopp efter och bara var lugn. Och andas såklart. ;) Sen när vi lastade för att åka hem gick hon rakt in xO Helt underbart! :D Så hela kvällen har varit helt underbart. Om 3 veckor ska jag till Flyinge och tävla. haha xD Kommer säkert gå jättebra :D

Av Therés - 3 november 2009 16:07

Veckorna går så sakta just nu. Hade ju höstlov förra veckan och chillade bara hela veckan.

Förutom när jag red, tävlade, såg film hos Axel, städade, lekte med Theo, cyklade m.m

Haha, med andra ord så var det inte direkt så mycket chill ;)

Men nu har iaf skolan börjat igen, och det suger. Igår var det ganska lugnt. Inga läxor eller prov. Men hade läxor till idag. Har matteprov imorgon. Fysikprov, Tyskaläxor och engelskaläxor till på torsdag. Och inga läxor/prov till på fredag :) Men är ändå mycket läxor och sånt. Har ju inte tid, ork och lust för läxor, läxor och läxor. Men, haha, behöver inte plugga till matteprovet, så pluggar till fysiken idag istället, så har jag tid till engelska och tyska imorgon. Smart va? :D


Jag tror inte jag sagt det, men jag har köpt biljetter till Tokio Hotels konsert i Göteborg 5 Mars 2010.

Biljetterna säljs på Ticnet.se och är säkert inte slut om det är någon som vill köpa :) Är även en konsert i Stockholm 4 Mars om man bor närmare där istället. Haha ;D


Men idag stack mamma själv till stallet :S så därför jag sitte här. Jag trodde Lady skulle ridas idag, men nänä. Då är hon väl pigg till träningen imorgon antar jag. Hoppas hon har den bra energin då, för då går det mycket bättre. Men det kanske inte gör det imorgon, med tanke på tävlingen i Söndags. Hon var verkligen en helt annan häst i ridhuset, fast hon både tränat i ridhus och tävlat i ridhus före i söndags. Hon tittade över allt på ett ovanligt sätt. (För Lady.) Och rev verkligen mycket hinder. I första klassen rev hon 3 hinder och i andra klassen blev vi uteslutna pga för mycket bommar som flög. Så är helt rädd att hon har slutat hoppa nu. Får se imorgon, och om något är fel lär jag få experthjälp av Lars. :D Men hoppas verkligen hon hoppar som vanligt imorgon. Har ju bara 3 veckor (?) tills jag antagligen ska starta i flyinge :O


Men ska plugga Fysik nu.

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards