Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under september 2012

Av Therés - 14 september 2012 22:16

...börja om på nytt, varför ska man sörja tiden som har flytt. Är inte det en låt eller något? Jag känner igen det, men är inte säker.

Hur som helst, anledningen till rubriken är att eftersom jag har bytt mobil så har även alla mina spel försvunnit. Jag spelade massor med evighetsspel, ni vet såna där man skapade saker eller samlade saker i all evighet utan någon egentlig mening. Tex Tiny Tower och Pocket Frogs. Jag hade seriöst kommit jättelångt, och nu måste jag börja om allt. Det är inte hela världen, men lite lagom störigt. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag har kommit lina långt som innan, haha.

Angående min kreativa grej igår, så blev det i stort sett inte av... Men hela helgen ska jag kolla på tävlingar i Tågarp + Dagstorp, så förhoppningsvis blir det lite fina bilder då :)

Btw, här under är några bilder från pocket frogs där jag är nu, ni kan ju räkna ut själva hur långt jag var om jag säger att jag bokstavligt talat var ca. 200 ggr längre förut ;)

Av Therés - 13 september 2012 10:31

Känns som att jag har förlorat all min kreativitet typ det senaste året. Har haft fullt upp med häst och vänner, så har aldrig haft tid på senare tid. Just nu blev jag sjukt sugen på att hitta på något, så får väl se vart detta slutar. Spännande! ;)

Av Therés - 13 september 2012 09:59

Jag skrev för ett antal veckor sen att jag skulle lägga upp bilder och skriva lite om vad som hände där. Nuuuu har jag äntligen lite tid över och tillgång till datorn, såååååå, bättre sent än aldrig eller hur? ;)


Jag tänkte inte skriva allt för mycket, bara lite snabbt, är både segt att skriva och drygt att läsa om jag skulle dra upp allt som hände i Stockholm ^^











Vårt lag, TEAM HS! F.v Jag, Julia, Mia (Lagledare), Catharina och Jonna! Helt klart bästa laget ever, och vi hade skitkul! Jag kommer absolut sakna laget! <3


  

Här bodde Lady de tre dygnen vi var där. Verkligen stolt över min ponny. Hon skötte sig såååå bra.















Lady innan starten i tärrengen på söndagen :)


Lady efter terrängen på söndagen ^^


Ska väl säga att det regnade hela fredagen och i stort sett hela lördagen också, så både dressyrbana, hoppbana och terrängbana stod under vatten och lera. Men min fina ponny gick precis som vilken annan tävling som helst. 

68% i dressyren (dressyren motsvarar LA och det var debuten + att det regnade + all lera...) och låg 7a i min klass efter dressyren. 10a om man räknar alla 75 P80 ryttarna, så är trots den låga procenten väldigt nöjd med dressyren :) 

I hoppningen fick jag ett nerslag vilket är precis som vanligt så är också glad över det, hon hade lika gott kunnat få både stopp och fler nerslag på det underlaget, det var riktigt läskigt faktiskt. Terrängen var jag också nolla i och inom tiden. Det var hyfsat många som fick tidsfel. Men banan var riktigt läskig den också. Trodda man skulle dö flera gånger. Men jag avslutade på en 8e plats (precis utanför placering) och 17e om man räknar alla 75 P80, så jag är nöjd med hela helgen faktiskt. Laget kom 17 av 23 :) Framför allt har jag haft riktigt kul! Jag hoppas verkligen att jag får uppleva det här igen :)

Av Therés - 3 september 2012 23:19

Först och främst ska jag säga att jag håller på att testa bloggplatsens nya app, för att se om den verkligen är bra. Än då länge verkar den okej, och det är ju skitbra att man enkelt kan slänga in ett inlägg utan att ha tillgång till en dator. Med andra ord kan man uppdatera när man är iväg, just när man inte har tillgång till en dator. Dock är det lite jobbigt att skriva långa inlägg på en telefon, men det funkar. Absolut bättre än ingenting alls. Jag kommer lätt att börja blogga nu igen :)

Tänkte dessutom snabbt säga att jag har varit iväg på lag-SM i fälttävlan nu under helgen. Det har verkligen varit skitkul och jag ser verkligen fram emot nästa års lag-SM.

Jag ska berätta mer i detalj vad som hände där, plus att jag ska lägga upp en lagom bildbomb nu under veckan när jag har tillgång till min dator med alla bilderna på :)

Här är en bild från mobilen på mitt sadelskåp så länge. Riktigt stolt faktiskt!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards