Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under september 2013

Av Therés - 30 september 2013 22:30

Hejsvej!


30 September står för dagens datum, vilket betyder att det är den 1 Oktober imorgon. Jag har börjat älska månadsskiften och antar att det beror på att man kan se tillbaka på den tidigare månaden, se vad man har gjort, vad som har hänt och vad man har uppnått för att sedan blicka framåt på nästa månad och sätta upp nya mål att uppnå.


September har varit en ganska händelserik månad. Mest småsaker egentligen, men jag har bland annat gjort handledarkursen för körkort, och tagit min första körlektion. Jag har sovit i vindskydd med en kompis vilket jag klassar som månadens mysigaste natt, och jag har tillbringat många kvällar/nätter i Hörby. Lady är frisk och igångsatt, och studiebidraget dök upp idag.


”Den nya månaden måste såklart ha ett mål. I slutet av den här månaden (30 September) ska jag vara inkörd på träningen, ett kilo lättare och helt redo att lägga ut Lady på annons (mentalt)”
Det var mina mål för September månad. Nu när jag funderar på hur det har gått kan jag konstatera att jag verkligen är inne i träningen. Jag springer 4 dagar i veckan och kör alternativ träning ytterligare 2 dagar. Det är roligt och jag trivs. Vikten har inte riktigt gått. Jag har gått ner lite till, men långt ifrån ett helt kilo, så det är bara att fortsätta där.
När det gäller Lady är jag mer än mentalt redo att lägga ut hennes annons. Jag har faktiskt lagt ut den helt och hållet (igår), och vi har fått ett par svar. Det känns mycket bättre än väntat och jag hoppas att jag klarar hela försäljningen bra.


Oktober månad, är en ny månad med nya händelser. Jag ska shoppa och klippa mig. Jag ska göra risk1an och träffa någon i k-stad på fredag. Det är inspark i Malmö den 18e, men jag vet inte riktigt om jag ska gå. Vecka 44 är det höstlov, och så vitt jag vet nu så ska jag och några kompisar ut och vandra en natt eller två. Förmodligen händer det mer, men inte vad jag vet nu i alla fall.


Målen för den kommande månaden är att fortsätta träna som nu, vänja mig vid att dricka proteinpulver i vatten istället för mina underbart goda Gainomax och fortsätta jobba bort det där kilot jag pratade om tidigare.
Andra mål är att sätta ett gammalt kemiprov, ha många trevliga kvällar med mina vänner och ha galet roligt på höstlovet. Jag ska även plugga körkort lite mer intensivt, det går fort nu fram till uppskrivningen.


Om 1,5 timme går vi in i Oktober, woop woop!

Av Therés - 30 september 2013 19:53

 
Fy vad det här känns bra! #motivation

Av Therés - 30 september 2013 15:44

 

Av Therés - 26 september 2013 17:43

Ha! På tisdag ska jag äntligen klippa mig igen. Sist var 11/12 2012! Ska bara klippa det slitna (ca 1 dm) och klippa upp det ganska mycket bak så att jag får mer volym i håret. Har varit inne på att klippa 2-3 dm, men jag är nog inte riktigt redo för det än, så börjar med topparna. Har lovat mig själv att inte vänta 10 månader innan jag klipper mig nästa gång, men kan inte lova att det blir så. Tycker om mitt långa hår ;)

Av Therés - 25 september 2013 21:06

Nu har jag gjort en ny header igen. Lite bättre bilder tycker jag personligen. Som jag just har avslöjat där så håller jag på FBK i SHL. Dock är det en liten hemlighet och inte jätteallvarligt. Har en ganska speciell anledning till varför just FBK, och det har med mitt gymnasiearbete att göra. Kanske avslöjar jag hela grejen tids nog. Men bara kanske. Beror på om det blir lyckat eller inte.


Jag ska försöka bli bättre på att skriva ner recept jag använder mig av, för nyttigt kan vara gott! Imorgon är jag ledig, och jag har ett par härliga recept på lager som jag ska försöka få upp. Bland annat min favoritmiddag som jag för övrigt har ätit ikväll, och ska äta till lunch imorgon. Mums!


Även mina andra kategorier kommer uppdateras bättre. Kanske inte dagligen, men oftare än nu i alla fall.


Håll utkik!

Av Therés - 25 september 2013 16:59

Avicii fortsätter leverera i mina ögon. Kärlek till "Hey Brother".


Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards