Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under september 2013

Av Therés - 22 september 2013 23:27

- Hämtade löparskorna i fredags. Har provat dom, och dom känns super!

- Gjorde en allmän koll av Lady på Löberöds hästklinik i fredags. Allt är som det ska, så nästa steg är att rida ordentligt och frisera henne hela veckan.

-På tisdag ska jag ta min första körlektion. Spännande!

Av Therés - 19 september 2013 20:12

Var en runda i Lund idag och passade på att sticka in om Löpplabbet vid Mårtenstorget.


Jag blev förvånad över hur noga det var med utprovningen av skor. Kommer man till en butik som tex Intersport och frågar om ett par skor så frågar dom bara vad man ska ha dom till och eventuellt vilket underlag man kommer befinna sig mest på. Sedan plockar dom fram 17 par skor i olika modeller och så väljer man de som är snyggast på ett ungefär.


Löpplabbet var det verkligen annorlunda. Först fick man plocka av sig skor och strumpor och ställa sig på en platta, där det syntes hur man belastar fötterna. Sedan fick man ta på sig ett par helt vanliga joggingskor och springa på ett band samtidigt som man filmades bakifrån. Där syntes det hur man belastar foten i steget och ut efter det väljer man modell på sko. Jag hade tre modeller att välja på, där ett par satt helt perfekt. De var verkligen supersköna att springa i, och jag fick ett jättebra stöd.


Jag rekomenderar verkligen att kolla in på Löplabbet när ni ska köra riktiga skor.


Mina skor ska jag in om hämta imorgon. Ska också köpa ett par bättre träningsbyxor. Snacka om motivationsboost!!

Av Therés - 16 september 2013 21:22

Har äntligen fixat den nya designen på bloggen. Lite mer åt min nya livsstil så att säga. Kommer byta ut bilder efterhand som jag fixar bättre :)

Av Therés - 15 september 2013 21:24

Söndag igen... Känns som att jag bara gör inlägg på söndagar. Det blir så. Det är då jag har tid och det finns alltid något att skriva om veckan som gått, och veckan som kommer. Har dock varit lite bättre veckan som varit och har försökt variera lite. Blir mer och mer recept efterhand som jag själv provar på och gör om. Om ni undrar så ska jag ändra "Dagens vill göra" till "Veckans händelser" eftersom det mest är veckoinlägg i den kategorin. JAg ska dessutom ändra designen på hela blogge tids nog.


Veckan som varit då... Har inte haft överdrivet mycket att göra. Har som sagt tränat ordentligt och tycker det är roligt. Jag har börjat fokusera mer på protein än kalorier då det är lätt att hålla kalorierna nere, desto svårare att komma upp i rätt mängd protein per dag. Behöver ett par veckor där jag testar mig fram till en bra lösning av problemet.


Tävlingen blev inte av. Jag strök mig i sista stund eftersom det fortfarande inte känns riktigt bra. Vi tänkte att jag skulle ta mig ut på en tävling innan vi lägger ut annons på Lady, men just nu blir det nog inte så. Om allt är som det ska så kommer annonsen ut redan om en vecka tror jag. Enda anlednigen till att jag skulle tävla då är om försäljningen tar för lång tid. Typ in på 2014. Då måst jag dock tävla henne som stor häst, men det får gå om det nu skulle vara så.


Det är väl egentligen veckans I-landsproblem. Det, och att mitt gymnasiearbete kommer bli svårare än vad jag trodde, men det kan vi ta en annan gång.


Nästa vecka börjar imorgon (nähä?) och nummer ett är att ta sig igenom skolan som vanligt. Det är dock relativt enkelt nu för tiden, och ännu bättre går det när man har något att komma hem till, ut över hästen. Träningen tänker jag på. Jag ska fortsätta att träna, äta nyttigt och räkna protein. I slutet av nästa vecka ska jag förhoppningsvis veta hur mycket jag saknar i snitt om dagen och som sagt vara nära en lösning. Hästen ska till veterinären för en koll innan försäljningen och helgen ska väl fyllas med gymnasiearbete och lite annat. Har inga detaljer planerade än. Vi får helt enkelt se.



Av Therés - 14 september 2013 15:32

För varje dag som går så tar jag hela min fitnessgrej ett steg längre och lite mer på allvar. Jag läser på lite mer och blir där med lite kunnigare, mer noggrann och mer påhittig.


I tisdags började jag träna ordentligt. Jag har varit igång fem dagar i rad nu, är stolt som attan!
Jag försöker variera min frukost så gott det går. Hitta nya roliga och goda kombinationer som ändå håller uppe proteinet och nere kalorierna. Det går bra. Ska dela med mig av ett fett awesome recept jag kom att tänka på igår. Håll utkik!

Jag har dessutom börjat räkna på hur mycket protein jag får i mig om dagen. Om en vecka drar jag ett genomsnitt, och så får jag se vad som händer här näst.


Anledningen till att jag är så väldigt väldigt fokuserad och motiverad (mer än för min egen forms skull) är att det här är temat för mitt projektarbete nu under tredje året i gymnasiet. Tror det kommer bli lyckat till slut.



Av Therés - 12 september 2013 21:00


Av någon anledning lyssnade jag på den här på tåget hem här om dagen, och blev helt fast!


Av Therés - 12 september 2013 20:00


- Körkortet går framåt. Idag är det exakt 13 veckor till den tänkta uppskrivningen.
- Med andra ord fyller jag 18 om exakt 13 veckor!
- Lady går bättre och bättre för varje dag och jag har anmält mig till en tävling på söndag.

- Jag har kommit igång ordentligt med styrke- och konditionsträning. Idag har jag träningsvärk i magen.

- Motivationen är på TOPP!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards