Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Therés - 28 oktober 2013 21:28

God kväll!
Ingen har väl lyckat undgå att det stormar i södra Sverige. Värst är det på kusten i Halland, men visst är det illa nog här. Jag ser från mitt fönster hur Höör lyser upp himlen som vilken annan kväll som helst. Skillnaden är att vi inte har någon ström. Det har pågått ett par timmar nu, och jag börjar tröttna. Det ända man kan göra är typ att sova, vilket kan ses som ett problem om man inte är trött.
Jag ska dock göra ett försök i hopp om att spara batteri på telefonen också. Förhoppningsvis vaknar jag med ström i huset imorgon bitti.
Puss och god natt.

Av Therés - 22 oktober 2013 00:47

Herre gud! Jag ljuger nog inte när jag säger att jag har haft den jobbigaste stunden ever på Flyinge idag. Examination för tappsko. Trodde jag skulle dö, vilket jag nästan gjorde också. Själva tappskon i sig var väl inte så farlig, men alla skador var ju lagom kul. Bortsett från 15 små riv-, skär och skrapsår på händerna hade jag ett jack på insidan av knät, ont i rygg, axlar och överarmar, blåmärken på underarmar och knän... Jag ska aldrig mer underskatta en hovslagare!

Dock har jag nu vad som krävs för att slå på en tappsko när/om det behövs, vilket känns ganska cool!

Av Therés - 18 oktober 2013 11:29

 

För ett par dagar sedan upptäckte jag det här klockmärket och blev totalt såld! 

 

     

Helt galet snygga klockor. De går att beställas på juicedwatches.com och kostar mellan $24.99 och $37.95 beroende på modell. Fraktas världen över med en frakt på $15.95. Känns helt klart överkomligt och är man dessutom två som kan dela på frakten så är det till och med billigt. Någon?

 

När jag har råd att fixa hem ett par av dessa så gör jag det. Kommer såååå använda.

 

   

Av Therés - 17 oktober 2013 22:44

God kväll.

Det är lite drygt en timme till klockan slår 00.00 och torsdag förvandlas till fredag. Jag sitter just nu i ett kolsvart vardagsrum met fötterna på bordet och min skoldator i knät. På en stor uppblåsbar madrass i andra änden av rummet ligger min supersöta brorson och sover sött. Han sover här i natt och jag får sova på soffan för att han ska slippa sova själv. Sånt är livet, men vad gör man inte för sin sötasta brorson.


Jag har grymt trevligt sällskap på Skype. Hockeysnack på alla nivåer, I like. Färjestad åkte på storstryk, ingen är förvånad. Frosta tog en OT-seger vilket gör mig väldigt glad. I alla fall något lag som gör rätt. Kul!


Mitt gymnasiearbete gå på sätt och vis framåt. Har fått ihop 4 sidor om vitaminer och mineraler som jag ska sammanfatta till max 2 sidor. Det får lixom räcka där med de normala ämnena. Kan tänka mig att det blir ett par sidor till när jag har fått ihop allt med proteinpulver, BCAA m.m som används vid träning. När jag är klar med det har jag ingen aning om hur jag ska gå vidare. Det är ett senare problem.


Nu ska jag försöka fördriva tiden så mycket som möjligt innan jag eventuellt tar en tupplur. Jag kan tex skriva sammanfattningen till mitt GA och göra en inköpslista till morgondagens veckohandling. Känns som att den kan bli lång.

Tack och hej!

Av Therés - 17 oktober 2013 02:42

God mitt i natten, eller vad man nu ska säga när man hälsar på någon just mitt i natten.

Klockan är 02.42 när jag börjar skriva det här, och jag är inte över huvud taget trött. Det måste bero på de 17 timmars sömn jag fick mellan tisdag och onsdag på grund utav febern jag hade i tisdags. Jag förstår verkligen inte var de plötsliga feberattackerna kommer ifrån. De har hållt på hur många år som helst. De kommer helt plötsligt, från ingen stans, stannar i max 24 timmar innan de har försvunnit helt igen. Blir lika förvånad varje gång det kommer, och lika lättad varje gång det försvinner så fort.
Jag har i alla fall fått en del gjort på mitt gymnasiearbete och hade tänkt att fortsätta lite till nu. Jag har upptäckt att jag får som mest gjort på nätterna såhär, vilket alltid är något.




...

Av Therés - 16 oktober 2013 19:29

Hej!

Jag har egentligen ingenting att blogga om och ändå skriver jag det här. Jag stör mig på att jag är så sjävsensurerad, för hade jag inte varit det så hade jag haft en mängd olika saker att skriva om. Jag jobbar stenhårt på att bli av med mitt blyga jag och det går framåt. Nästa steg är helt klart självsensuren på min egen blogg...


Kanske skriver jag något bättre inlägg senare. Vi får se.

Av Therés - 12 oktober 2013 15:24

Ha! Idag är det 12 Oktober, det betyder att det bara är två månader kvar tills jag fyller 18 och förhoppningsvi tar mitt körkort. Allt handlar om körkortet, och det är mest det jag ser fram emot när jag fyller 18. Fester och annat är inte lika viktigt, även om det också är kul. När jag fyller 18 kan jag börja söka GMU vilket jag också vill göra. Sen finns det ju en massa andra saker man kan göra när man fyller 18, typ boka resor och annat sånt. Alltså, bara två månader kvar innan jag verkligen börjar leva livet! <3

Av Therés - 10 oktober 2013 16:54

Ingen ursäkt är god nog för att inte träna, förutom just sjukdom. Idag är jag inte för sjuk för att träna men eftersom jag har tränat fem dagar i rad kan jag passa på att vila idag. Jag vill trots allt inte förvärra sjukdomen, och ännu mindre slita ut kroppen. Skador är ännu segare än sjukdom.


Igår gjorde jag 120 Sit ups i rad. Tänka sig, för två veckor sedan var 20 på rad jobbigt...


Imorgon hoppas jag kunna cykla ordentligt igen, men jag får se om förkylningen lugnar ner sig över natten, annars blir det bara styrka (sit ups, plankan, m.m.) som tidigare dagar den här veckan. Löpning blir det tidigast måndag nästa vecka oavsett hur frisk jag är i helgen. Bara för säkerhets skull.

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards