Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under maj 2013

Av Therés - 20 maj 2013 14:23

Jag är helt säker på att ni redan sett och hört ett par miljoner gånger att vi vunnit VM på hemmaplan. Men det hindrar inte mig från att skriva det ännu en gång.

VM-GULD!!

Jag är så jävla glad och stolt, och jag älskar att kunna fira guldet, och hylla Tre Kronor utan att känna att jag tvivlade på dom under ett skakigt gruppspel.

Måste erkänna att jag var mer nervös inför kvartsfinalen mot Kanada än själva finalen. Men jag tvivlade aldrig på Tre Kronors förmåga. När vi vunnit kvarten med Petterssons straff var jag helt säker på att vi kunde klara vad som helst, och det gjorde vi. Det blev ett grymt GULD tillslut!

Tack Tre Kronor för det här mästerskapet, och guldet!

Av Therés - 15 maj 2013 10:13

Tjenatjena!

Många stör sig på folk som bloggar om mat. Jag förstår egentligen inte varför. Jag menar, vad är det för fel på att visa vad man käkar? Speciellt om det är något udda, gott eller väldigt nyttigt.

Jag försöker bli av med mina onödiga extrakilon nu på kort tid och äter extremt nyttigt. Många tror att äta nyttit innebär en massa konstig och äcklig mat, men det stämmer inte. Jag äter gott och blir faktiskt till och med mätt, för det mesta. Det stora problemet som jag ser det, är att jag inte kan käka skolmaten eftersom den alltid dryper av fett. Men käkar god frukt och annat till lunch istället.

Men nog snackat om det. Här kommer vad jag åt igår.

Det är så mycket som fullkornsbulgur med chorizo-korv, bönor, lime och vitlök.
Stek korven, koka bulguren, blanda ihop pressad vitlök med limesaft och mixa alltihop.
Snabbt, enkelt, gott och nyttigt!

Join my friends ;)

Av Therés - 14 maj 2013 20:02

Det här är färgerna jag hade tänkt använda mig av nu när det är så mysig vår i luften. Blir spännande att se var exakt det här slutar :)

 

Att ladda upp en paint-bild i formatet jpeg är verkligen ingen höjdare...

Av Therés - 14 maj 2013 18:55

Tjenatjena,


Nu kör vi på en nystart. Var ett tag sen jag var inne här sist, men det känns som att jag har hittat en hel massa inspiration den senaste tiden, så kanske, kanske att jag kan hålla igång bloggen den här gången.


Headern ska göras om så att den passar lite bättre till min "nya" blogg. Får se när det görs. Snart hoppas jag.


Ha det bra så länge! :)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards