Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under juni 2010

Av Therés - 29 juni 2010 23:08

Hejsves :)


Jag har egntligen jättemycket att berätta, men jag lär väl tröttna på att skriva innan jag är färsig, så får se hur långt det här blir ;)


Igår någon gång på dagen fick jag sms av en kompis som frågade om jag och hon + en kompis till kunde träffas och bada i ringsjön. Aa visst, fine, inget mer med det. Vi hade askul och det blev några kul bilder som ni kanske ser ;) Sen gick vi hem till Alva och käkade jättemumsig födelsedagstårta. Mmmm. Sen kom vi på den ultimata idén att sova över. Så vi sov hos Carro. på kvällen badade vi i hennes pool och sen drack vi varm choklad vid 11 och vid 02.00 åt vi glass. Haha. 03.00 somnade vi, sen sov vi till 14.00 på dagen. Härligt :D


              

Senare när jag kom hem stack jag till stallet. Jag skulle rida och bada och allt det där. Det gick skitbra och var asmysigt fram tills vi badade på riktigt. När Lady började simma hoppade jag av, men dä vände hon sig och simmade mot land, och jag hann inte sitta upp igen så jag tappade henne när hon fick mark under hovarna. Hon sprang, och jag såg inte var. Gissa om jag fick panik! Jag grät så in i helvete när jag sprang mot vägen. Sen fick jag tag på Emelie som hjälpte mig att leta rätt på Lady och Tina kom och hämtade mig vid sjön. Lady hade sprungit hem (typ 1 km) och stannat på rätt sida av vägen och betat. Det är helt fantastiskt att hon hittade rätt. Hon hade kunnat springa fel på flera ställen. Dels precis vid sjön. Sen bakom backen där hon valde höger hade hon lika bra kunnat springa ut till vägen. Sen hade hon kunnat springa rakt fram vid skånesdjurpark om där hade varit öppet (vilket det itne var idag) men hon valde vänster. Sen hade hon kunnat springa rakt fram och vidare ner till möller men hon svängde höger. Och sen hade hon kunnat springa ut på vägen och dels bli påkörd och dels välja vänster istället för höger.  Åhh Lady, du får aldrig skräma mig så igen

Altt slutade bra, och ja, man lär av sina misstag.

Tack Emelie och Tina som hjälpte mig :)


Haha, har kortat ner historierna sjukt mycket ;)

Av Therés - 27 juni 2010 17:30

Nejmen hejhej!


Haha, vilken dag. Blev väckt och stack till stallet typ vid halv 12 eller vad klockan kan ha varit. Hoppade med Lady idag. Det gick vä lite sådär. Studdsen gick jättebra ibland och ibland blev det katastrof. Enkelräcket gick ganska bra. Men har lite dålig sitts eftersom Lady har lite dålig fart och inte hoppar lika bra då. Stallets paddock är väl aningens liten att hoppa i om man säger så. Hur stor är den egentligen? Jag vet inte exakt x)

Imorgon hade jag täbkt att rida ut och vila henne på tisdag så att hon har mycket energi till på onsdag. Det är ju sista hoppträningen då på några veckor :/


  90 cm   80 cm   studds


Om en vecka ska jag starta Pay'n'jump på AWs nya anläggning i Skyrup. Jag är inte säker på vilka klasser jag ska hoppa. Jag funderar på att ta 80 cm och 100 cm. Anledningen till att jag väljer dom klasserna istället för 90cm och 100 cm är för att det brukar inte vara speciellt många starter i 100cm klassen så tänkte att Lady skulle få en chans att vila där emellan. Tävlingen går på deras nya stora utebana (100x70 m) med typ highteck underlag xD Jag är sjukt taggad (!!!) på 1m klassen (en vecka i förtid xd ) och det känns som att det kommer gå bra! Hey Ho, Lets Go!

Av Therés - 26 juni 2010 12:49

Grymt rolig dag/kväll igår! :D

Maten var god och lekarna var ahh-sum. Det laget jag var med i kom sist i bytaplatsleken men vann skidgrejen. Haha, det var riktigt kul. Jag har aldrig haft så roligt på midsommar förut, och det är helt sant! xD


Okej, nu blev bilderna i fel ordning xD


  Jag och Joakim trillade av bänken när jag inte ville va med på kort xD   I belive I can fly!   And the winner is... Lag 2! ;)   "Höger, vänster, höger, vänster"   Final. Båda lagen sattsade på innervarvet, och eftersom vi kom lite före och sen var tvungna att gå ut så spärrade vi vägen för det andra laget ;)   "Klara, färdiga, gå!"   I mål efter första rundan   Byta platsleken gick inte lika bra xD Första rundan fick jag aldrig byta plats, och andra rundan fick bara jag byta plats xD Här är jag påväg att trilla. xD   Här sätter jag foten utanför (Det syns va? ;) ) och trillar baklänges xD   Håll balansen! ^^   Typ såhär långt kom vi som längst xD  

Jag och Emelie med fördrink :)

   

Jag :)

  Sen badade jag fötterna runt 12. Det var asvarmt i vattnet :)


(Orkar inte skriva något roligare, är helt slut xD )

Av Therés - 24 juni 2010 22:31

IIHH!!

Så jäkla underbart! Dark Side Of The Sun-videon är äntligen ute på tokiohotel.com. Den är så himmla bra och jag blir glad i hela jäkla kroppen varje gång jag ser den! Dessutom har dom gjort videon av live-versionen vilket är extremt bra eftersom man knappt hör någon skillnad. Första gången jag såg den skakade jag sjukt mycket. Jag trodde jag skulle döööö.

Kolla själva :)

Kärlek! <33



Av Therés - 24 juni 2010 15:23

Såja! Nu är jag äntligen tillbaka på bloggen. Det som fick mig att återuppta bloggen är väl designen som jag har lagt ner minst 3 timmar på att fixa. Haha, visst är den snygg? ;) Haha, nej men det finns faktiskt en anledning till varför jag har fixat designen som den är. Men det är hemligt (a)



Extremt mycket TH-reklam kommer postas här också fram till den 26e Juli. Men ni kan blunda när det kommer reklam, för ni måste ju trots allt läsa mina inlägg ändå :)


Det var ju hundra år sen som jag skrev här senast så jag tänkte bara skriva lite snabbt om vad som har hänt sen den 31a Mars.


APRIL: Har väl startat någon tävling med halvdanna resultat. Annars inget kul :P


MAJ: Första maj åker Katharina hem :(. Andra maj rider jag på hästens dag på Skånes Djurpark. Det ver riktigt roligt faktiskt, och Lady skötte sig perfekt :)  Den åttonde var jag på polishästträning med Lady. Den 22a stratade jag en felfri L:D i Torn och veckan efte startade jag en misslyckad ritt i Skabersjö.


JUNI: 2a Juni cyklade klassen ringsjön runt och vann 5.000 kr. 11e Juni var det skolavslutning! :D Dock inte nöjd med mina betyg :P Den 12e startade jag en felfri L:C i Åsbo. Den 16e var jag i hbg och träffade Tove. Vi hade kul :D Natten till den 17e fick Naomi sitt föl Top Model :) Den 20e startade jag två klasser med 4 fel i Eslöv. Och den 22a var jag i hbg med Alva och badade i havet.


 

Så såg jag ut på skolavslutningen :)

     

Åsbo L:C                      Torn L:D                    Eslöv L:D

Torn L:D 

Hästens dag - Skånes Djurpark 

Naomi och Top Model 

En random bild. (Visst är den fin? ^^)

Kommentera! 


Sommarlovet har snart varat i två veckor (8 kvar) och jag har ganska mycket som jag ska hinna med. Ridläger, Gotland och Tyskland är bara några få saker som ska göras :)


Imorgon är det midsommar och jag ser verkligen fram emot det. Det kommer bli riktigt kul :D Hoppas alla har en bra midsommar. :)


Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards