Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under juli 2014

Av Therés - 17 juli 2014 21:41

Hejsan!


Tänk vad mycket som hinner hända på lite drygt ett dygn egentligen.
För det första är jag vittne till en grej som egentligen inte har hänt. Tänker inte dra några detaljer över huvud taget om det här eftersom det inte är min ensak egentligen, men nog kan jag säga att människorna på ena sidan av det här saknar viktiga delar i hjärnan... Tråkigt att se oskyldiga vänner råka illa ut.


För det andra, som är betydligt roligare, har svenska ridsportförbundet beslutat att höja åldersgränsen på ponny från 18 till 20 år i stället, från och med nästa år. Det innebär att jag får tävla Lady som ponny nästa år också! Jag ska alltså få en andra chans på tävlingsbanorna. En andra chans till att kvala SM och kanske till och med starta. Har hur som helst redan börjat planera upplägg för Lady nu under sommar/höst/vinter. Hon måste ju vara så bra förberedd som möjligt till nästa år. Imorgon ska vi träna terräng i Gärds. Tror jag har sagt det. Ser fram emot det och det lär bli bilder som jag kan visa imorgon.


Imorgonkväll är det fest. En kompis fyller 20 så det lär bli en ganska fet fest. Just nu försöker jag fixa skjuts till en kompis, för utan henne är jag inte särskilt sugen på att dra dit. Vi får se...


Nu ska jag sova så att jag orkar allt imorgon. God natt!

Av Therés - 16 juli 2014 12:56

Tjena!


Jag har vänt på dygnet känner jag. Är ute till typ 03/05 varje morgon och sover till typ 14 på dagarna. Dock är jag uppe i tid idag eftersom min moster är på besök från Stockholm. Just nu är hela min familj på Skånes djurpark och jag passar på att ta det lite lugnt innan dom kommer tillbaka. Gissar att det blir fullt ös hela eftermiddagen sen. Desutom är det bud på att dra till Etage i Malmö ikväll. Dock är jag inte överdrivet taggad på det just nu, men det ändras säkert när det närmar sig. Annars hittar jag fest nån annan stans eftersom jag ändå är typ jättesugen på att festa idag.


Jag är fett hungrig och det är hela 20 minuter tills jag kan äta. Kvarg. Men faktiskt så går det bra med "dieten". Förra veckan sumpade jag ett helt kilo och förhoppningsvis syns det någon skillnad imorgon när det är dags att mellankolla. Dock förväntar ag mig inte för mycket, och bryr mig inte överdrivet mycket om det inte visar nått. Jag vet trots allt hur det där med viktnedgång funkar i teorin och praktiken.


Annars? Det är väldigt mycket nu. Det händer saker varje kväll/natt och jag träffar ständigt nya människor. Det kan bli lite väl mycket ibland, men ändå, jag trivs. Känns som att jag kan överleva ett år till hemma innan jag drar till Enköping.

Ladys ögoninflammation som jag nog inte sagt något om här är helt borta igen så det är bara att köra på. Jag ska träna terräng i Öved på fredag vilket jag verkligen ser fram emot. Det är förberedelse inför tävlingen där nästa helg. Då ska jag debutera H90 utan tvekan. Den här gången är det helt säkert.

Av Therés - 10 juli 2014 17:20

Goddagens!


Sommarvärmen har verkligen kommit nu, och visst är det gött med något man verkligen kan kalla sommar. Dock sitter jag inne och bara dör. Det är verkligen för varmt för att vistas ute. Det är tråkigt att det aldrig kan vara lagom. Fördelen med det hela är att jag dricker extremt mycket vatten hela tiden, vilket är bra nu när jag bestämt mig för att hitta tillbaka till min hälsosamma livsstil. Tummen upp för vatten!


Klockan börjar närma sig 19.00, då jag planerat att åka till stallet och rida. Dock funderar jag på att skjuta på det ytterligare en timme med tanke på hur varmt det faktiskt är. Det är inte så roligt att rida när det är så varmt att varken man själv eller hästen orkar röra sig. Att låta bli att rida finns inte på kartan nu när vi planerar tävling om några veckor. Hoppas att det inte är såhär galet varmt just den dagen. Annars är det ju färdigt i stallet eftersom jag var där vid lunch och fixade.


Bortsett från stallet har det egentligen inte hänt något alls idag. Jag har sovit, ätit och just varit i stallet. That's it. Sömn är viktigt, och mat är gott. Speciellt riktigt nyttig mat. Idag var de keso och jordgubbar till frukost och färsk torskfilé med vitlöksost, squash och tomater till middag. Planen är honungsmelon efter stallet. Den nyttiga maten har redan gjort resultat. Kanske inte övedrivet synliga, men jag mår bättre i allmänhet, och det visar redan ett kilo mindre på vågen enbart sedan i måndags. Nästa check sker på söndag eller måndag. Det här känns verkligen hur bra som helst och motivationen är på topp!


Jag har ett nytt projekt på gång, men vet inte om jag börjar imogon eller på måndag. Frågan är om jag över huvud taget kommer säga vad det är här på bloggen. Vi får se.


Nu ska jag ta och leta upp en ba bok. Blev plötsligt sugen på att läsa, och det är väldigt bra tidsfördriv.

Vi hörs!

Av Therés - 8 juli 2014 16:05

Jag vet inte vilken gång i ordningen det är som jag startar upp min blogg igen. Varje gång skriver jag att det bara är för mig själv jag skriver och så är det även denna gång. Jag behöver någonstans att kunna skriva av mig lite. Vad som har hänt, kommer att hända, vad jag äter, vad jag har på mig, vad jag tänker osv. Sånt som man bryr sig om mer än vad man tror, och sånt som andra faktiskt också kan bry sig om mer än vad man tror...


Kan börja med att säga att jag har tagit studenten. Fick massor av fina presenter som jag verkligen ser fram emot att använda i min lägenhet i framtiden. Dagen var bra. Ångesten i början var obeskrivlig, men den släppte snabbt trots ingen alkohol. Det finns egentligen inte så himla mycket att säga om det mer än att jag gärna hade upplevt den dagen igen nu när jag vet vad det handlar om.


Den 2 april sökte jag GMU som jag alltid sagt att jag skulle. Det var verkligen jättekul att gå igenom alla testerna och eftersom jag klarade allt med bravur fick jag en plats direkt. Jag var riktigt nöjd med mig själv och såg verkligen fram emot att rycka in 21 juli. Nedräkningen kunde börja.

Nu är det knappt två veckor tills jag ska rycka in. Tråkigt att jag inte har min plats kvar bara... Jag har varit sjuk tre gånger på två månader och har inte kunnat träna något sedan slutet av april. Jag ä helt enkelt inte alls i form. Jag har avsagt mig min plats för denna gången, men kommer absolut att söka såfort det finns en ny omgång på ett vettigt ställe. Fick höra att det kommer gå en omgång i Enköping redan nästa sommar. Jag siktar på den.


Planen för juli är enkel. Fokus ligger på att bli frisk. Ingen träning. Bara rätt kost (Har slarvat som fasen sen jag började bli sjuk) och mycket sömn (4 timmar per natt räcker inte). Jag vet att jag kommer träna och tävla en hel del med Lady i juli, men det räknas väl inte riktigt, eller? ;)


Mer planer för mig + hästen kommer. Jag själv är ganska nyfiken på hur planerna faktiskt ser ut nerskrivna! Det är verkligen helt annourunda jämfört med att bara hålla dom i huvudet. Planer inom en mängd olika områden kommer. Har inget bättre för mig än att skriva ändå...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards