Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under augusti 2013

Av Therés - 30 augusti 2013 18:00


 

Regenet öste ner när vi skulle ge oss av första dagen.



 

Men det stoppade inte oss!


I ur och skur, lika glada för det.

 

   

Första dagen tog vi två etapper, här är mellanlandningen.



 

Stort stenras!


 

Liagården där vi sov första natten.


   

Camping på trappan :)



 

Första kilometern andra dagen var ganska dryg...


 

Utsikten från åsens topp var amazing!


 

Sovplatsen andra natten.


     

Mina fötter dog, men kul var det! :)

Av Therés - 30 augusti 2013 17:15

Just nu har jag riktigt tråkigt, och jag vet inte riktigt vad jag ska ägna min fredagkväll åt. Jag kan välja att åka till Skrylle och ha superklassfest med grill och lekar, men jag vet faktiskt inte om jag orkar. Jag kan kanske träffa någon kompis och se på en film eller något. Det orkar man väl alltid, och med tanke på att jag inte har varit social på hela veckan, så är det kanske bäst ändå. Tredje alternativet är att stanna hemma även ikväll, äta och gå och lägga sig hyfsat i tid. Man kan väl inte ha kul varje fredag?


Imorgon ska jag i alla fall åka till stallet hyfsat tidigt, för sen tar jag mig en dagsvandring i närheten av hemma. Själv! Jag börjar bli rastlös, och ingen annan hade tid, så det fick bli så. Men jag klagar inte. Det är ganska okej att vara ensam ibland, och en vandring såhär är väl supermysigt. Dock blir det inget vindskydd (tror jag) vilket är ganska synd. Jag tar med mig kameran ifall jag skulle stöta på något roligt under promenaden.

Apropå det så kom jag på att jag faktiskt inte har laggt ut bilder från tredagarsvandringen här än. Det får jag göra nu ikväll när jag ändå har så tråkigt.

Av Therés - 30 augusti 2013 16:06

Tänkte bara förklara mina bloggkategorier lite kort.


Allmänt - Alla inlägg läggs in här, oavsett innehåll.

Dagen i sin helhet - Tråkiga inlägg då jag beskriver vad som hänt under dagen på ett ungefär.

Dagens vill göra! - Planer för dagen, veckan, månaden.

Fitness - Kost och träning ur min synvinkel.

Framtidens ska göra! - Lite större fastslagna planer.

Hästar - Svårt att räkna ut? Hästar såklart.

Jag - En gammal kategori som ska rensas bort så småning om.

Kläder och skönhet ;) - Kläder, smink osv. Även detta ur min synvinkel.

Skola - Ibland händer det roliga saker även där.

Snabbuppdateringar - Som det låter. Korta uppdateringar om vad som är på G.

Äventyr! - Större händelser, resor m.m



Av Therés - 28 augusti 2013 11:44

Om jag inte hade stannat och kollat vad klockan var. Om jag inte hade gått rakt över vägen utan svängt till höger som jag alltid gör. Om jag hade genat över gräset eller tagit första övergångsstället istället för andra. Om jag inte hade väntat på bilen utan anledning. Om jag inte hade väntat den där extra minuten i klassrummet eller om jag helt enkelt hade gått lite fortare.

Då hade jag suttit på det där tåget som är inne i Höör om fem minuter. Då hade jag nästan varit hemma nu. Då hade jag börjat plocka upp bilnycklarna och sett till att jag inte tappat något. Då hade jag börjat fundera på vad jag ska göra när jag kommer hem. Stallet, lunchen, soffan som ropar mitt namn. Telefonsamtalet som måste göras, smärtan som måste diskuteras och posten. Har bikinin dykt upp?

Men eftersom jag inte svängde höger eller gick lite fortare sitter jag nu på Lund C och väntar på ett tåg som går 40 minuter senare. Jag sitter och lyssnar på en tjutande högtalare. Jag sitter och tittar på en söt unge i vagn. Jag försöker tänka bort hur hungrig jag är och att allt blir försenat. Jag försöker tänka bort hur drygt det är att missa tåget.

Av Therés - 27 augusti 2013 19:09

Förra veckan lyckades jag försova mig på onsdagen. Idag höll det på att hända igen. Min telefon fuckade ur och det gick inte att tända skärmen, och därmed ringde inte larmet heller. Jag fick plocka ut batteriet i lite halv panik sådär, trycka igång telefonen och upptäcka att jag var en timme sen. Jag skulle absolut hinna till tåget ändå, men morgonplanerna var förstörda. Trodde jag. Visade sig att jag hade varit en timme tidig från början, så jag kom upp precis när jag egentligen borde och hann med vad jag tänkt.


Min dag har varit ganska intensiv. (tycker jag då). Var ute och sprang en runda imorrse, är sjukt stolt över att jag faktiskt kom ut och iväg trots att det inte stod någon supergod Gainomax i kylskåpet och väntade på mig. Kom iväg till tåget i tid vilket betyder att jag var i god tid till skolan. En lektion, innan jag drog vidare till Nova Lund där jag gick typ tre varv runt området för att hitta Hööks där jag köpte en sadelpadd. Var inne på Kicks också och köpte ett nagellack. Hade det stått pris på hyllan hade jag inte köpt det, men det är ganska okej ändå.

Hem och vidare till stallet där jag var tvungen att gå en runda med Lady istället för att skritta henne. Hem och laga mat, och nu äntligen sitter jag här och tar det lugnt en stund. Ska strax fixa läxan till imorgon, men det går fort kan jag lova.


Dagens snabbuppdateringar då...

Lady ska ridas som vanligt från och med imorgon. Hoppas att jag får tillbaka suget på att tävla snabbt, annars är det illa eftersom jag inte har något val. Om en vecka (!!) ska jag gå handledarkursen för körkort i Hässleholm, sen får ni passa er på vägarna. Bikinin har inte kommit, jag väntar otåligt.


Det var det. Hoppas kunna uppdatera något kul imorgon. Typ körkortstankar? Det tycker jag är kul i alla fall ;)

Av Therés - 25 augusti 2013 16:56

Hej och hå!
Var några dagar sen jag uppdaterade sist. Tror väl att jag har haft för mycket att göra. Men samtidigt, kan jag inte komma på något vettigt alls jag har gjort den här helgen. I fredags var jag runt lite över allt med en kompis, men det hände inte så mycket, så vi var hemma ganska tidigt på kvällen. I lördags (igår) gjorde jag typ ingenting på dagen, men på kvällen var jag iväg och träffade ett gäng kompisar, tittade på film osv. Jag var hemma prick 06.00 och fick inte mycket sömn. Nu sitter jag framför tven och tittar på VM i triathlon trots att EM i dressyr sänds samtidigt. Jag väntar på kvällsmat och ska förmodligen en sväng till stallet innan jag går och lägger mig tidigt ikväll. Ska upp redan 05.30 imorgon nämligen.

Bikinin har såklart inte kommit än, det är ju helg. Hästen ska på återbesök hos veterinären imorgon och är förhoppningsvis frisk då så att jag kan fortsätta träna och tävla. Jag får inget studiebidrag den här månaden vilket betyder att jag måste leva fattigt i september. Något mer? Nej, jag tror det var alla snabbuppdateringarna för nu.

Jag ligger och funderar lite på vad jag vill göra idag och nästa vecka. Idag vill jag bara slappa, äta och så så småningom sova. Nästa vecka vill jag först och främst klara mig igenom skolan. Jag vill även komma igång med träningen, med eller utan PT. Jag vill att Lady ska vara frisk så att jag kan känna in mig på den nya sadeln ordentligt. Jag vill avsluta praktikrapporten och uppsatsen i samhällskunskap och slutligen avsluta veckan med en dagsvandring och en natt i vindskydd. Om allt det här blir av kommer jag vara riktigt nöjd med veckan.

Av Therés - 22 augusti 2013 18:19

Igår gick dmretro.se ut med att de hade rea på sina bikinis vilket gjorde mig enormt glad. Jag har varit totalkär i en av dom sedan jag såg den första gången. Jag vet att det nästan är försent att gå i bikini nu, och ganska onödigt att köpa en ny, men jag var bara tvungen att beställa. Den blir ju säkerligen inte omodern till nästa sommar. Den bör dyka upp i början av nästa vecka. Lyckan är total!


   


Av Therés - 21 augusti 2013 18:47

Jag går naturvetenskap med inriktning hippologi på Polhemskolan i Lund. Naturvetenskap är ingen lätt linje. Det vet alla. I två år har jag kämpat som ett djur med långa dagar, många ämnen, prov och inte jättebra lärare. Vissa perioder har det varit jättetufft, och trots att man pluggat halva nätterna har det varit svårt att hinna med allt man borde. Naturvetenskap var det ja.


I måndags började jag tredje och sista året på min stenhårda naturvetenskapliga utbildning. Tror jag i alla fall. Mitt schema är nog det lugnaste i Sveriges världshistoria. På måndagar går jag heldag i Flyinge dvs. 8.00-15.00 Jag har teorilektioner, är i stallet, rider och käkar lunch på restaurang, med andra ord, Flyingedagarna är sjukt härliga. På tisdagar har jag EN lektion, och på onsdagar har jag EN lektion. På torsdagar och fredagar är jag helt ledig.


Visst är det skönt att ha ett så lugnt schema efter stress och press under två tidigare år. Men samtidigt känns det som att man hade kunnat dela upp kurserna på ett bättre sätt mellan åren. Dock vet jag att det inte är möjligt tyvärr.


Nu behöver jag dock en ny hobby ut över hästarna som jag kan lägga tid på. Speciellt eftersom jag förmodligen lägger av med hästarna vid årsskiftet.

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards