Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under mars 2011

Av Therés - 25 mars 2011 09:03

Haha, sitter i skolan och har helt damp. Tusen olika anledningar till det antar jag.

Först så är det för att tangentbordet här är helt fucked up! När man suddar så suddar den alltid typ 2 bokstäver mer än vad man vill och om man ska gå rtillbaka med hjälp av tangenterna för att ändra något så går den tillbaka till början av meningen istället för att stanna där man vill. Det suger!

För det andra så kollade jag på bilderna på min blogg och hittade inlägget om LostAlone som jag skrev onsdagen den 23 februari. Inlägget är helt skumt, men jag älskar det! Dessutom är Alan grymt snygg på den bilden och eftersom jag har hans vattenflaska så har jag lite extra damp över det!

  


För det tredje så kommer det massa folk till mig ikväll. Det jag nämnde i början av veckan... Dock vill jag inte bertätta om det här eftersom jag förväntar mig en sak, och så kommer det säkert bli något helt cp xD

För det fjärde har jag väl bara lite allmän damp sådär, haha xD


Men ska jobba vidare nu, vi hörs senare ;)

Av Therés - 23 mars 2011 21:47

Har inte skrivit det här, men Johnossi spelar ju i Lund 30/3 och jag ville åka dit. Men fick inte eftersom det är en onsdag, och jag kan verkligen inte missa en träning till nu bara sådär. Så jag hade helt enkelt gett upp tankarna på att åka och se dom helt enkelt. Tråkigt, men sant.

Men! Haha, var och tränade idag vilket var kul, och det gick riktigt bra i både markarbetet och i hoppningen. Nöjd! Men efter träningen så sa Lars (tränaren) att det inte blir någon träning nästa vecka, anledningen är dock okänd. Haha, "skrek" rakt ut! Då kan jag ju se Johnossi utan att förlora något på det :D IIHH, vad glad jag är nu! :D Blir väl att köpa biljetter imorgon eller så om jag hittar någon att gå med. Glad! :D


Och igår skrev jag ju om mina pengarproblem, och att jag har lite beslutsångest på vilka plattor jag ska köpa. Nu vet jag dock att det blir Screaming Bloody Murder - Sum 41 eftersom jag grät igår när jag lyssnade på låtar från plattan. Danger Days och Say No To The World får helt enkelt vänta ;)


Men har fett ont i huvudet, så ska sova nu ^^

Godnatt!

Av Therés - 22 mars 2011 18:15

Haha, är sjukt otålig just nu. Vill lyssna på All Time Low's nya platta som släpps idag, men den har inte kommit in på Spotify än. Känns så störigt. Kan inte hitta den på CDON/Ginza, så kan ju inte direkt beställa den heller, det suger! Har dock premium, så kan i alla fall hålla koll på Spotify hela natten ;)


En vecka kvar till Sum 41 släpper Screaming Bloody Murder! Det ser jag också verkligen fram emot. Dock känns det som att SBM kommer komma ut på spotify rätt dag. Men jag vet inte. Får väl se. Hoppas!


Förövrigt har jag hittat en sida där jag kan köpa Say No To The World med LostAlone. Fraktfritt till Sverige dessutom. Riktigt skönt. Ser fram emot vecka 15 eftersom det är antagligen då skivan dimper ner...


Danger Days

Dirty Work

Screaming Bloody Murder

Say No To The World


Tror det är dom 4 jag vill ha för tillfället. Eller måste ha rättare än sagt. Dock tror jag bara det blir Danger Days och Say No To The World som kommer vecka 15. Resten får vänta till vecka 19 eller något xD


Jag vet att jag är värsta nörden som har värsta planen för när, hur och varför jag ska lägga pengar på olika saker. Kommer väl släppa det om några månader hoppas jag xD

Av Therés - 22 mars 2011 15:52

Ja, det är jag det. Fick mitt barnbidrag för första gången i fredags. Har lagt 180 kr på jägers i fredags och 104 kr på Spotify Premium idag och det är ju ingenting egentligen. Jag menar, jag har kompisar som redan har gjort av med alla sina pengar den här månaden på kläder och annat. Jag själv är så snål att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Ganska jobbigt om man säger så. Är sjukt rädd att pengarna inte ska räcka. Vet i alla fall att det inte lär gå några pengar den här veckan eftersom jag är på kurs hela helgen. Den 9/4 tävlar jag, så den helgen lär det inte helle gå några pengar. Sen har jag två helger till innan jag får barnbidraget för nästa månad. Lixom, 770 kr på två helger och har inget jag vet att jag måste ha den här månaden. Dock finns det ett antal album jag känner för att köpa. Vi får väl se om jag har pengar tillräckligt i slutet av nästa månad ;)


Idag hade vi hjärt och lungräddning i skolan. Hela dagen. Trodde det skulle vara sjukt tråkigt, men det var faktiskt ganska kul. Vi lärde oss just hjärt och lungräddning, mun mot mun metoden vet ni. Värsta snygga dockarna ju. Magrutor och perfekt hy ;)

Sen lärde vi oss framstupa sidoläge och exakt vilka kontroller man ska göra vid en olycka. Förband vid skada på viktiga blodkärl och lite sånt som hålla nacken stabil, fria luftvägar och sånt. Roligt!


 

Jag la förband på Milla :D

  Utanför var det vår i luften! :D

 

Raawwr!

Alva och Natta kör framstupa sidoläge

   

Jag i ett av de snygga ansiktena ;)


För övrigt så ska jag träna 20.30 ikväll. Fan vad drygt -.- Dock känns det som att det kommer gå bra, och det är ju i alla fall bra ;)

Av Therés - 20 mars 2011 17:06

Den här veckan har verkligen tagit kol på mig. Hoppas nästa vecka blir lugnare, jag tror det. Längtar sjuuuukt till tisdag eftersom All Time Low släpper sin nya platta då. Dock har jag insett att "Time Bomb" inte alls är speciellt bra. Ganska slätstruken. Hoppas verkligen att resten av albumet är bättre, annars vet jag inte riktigt vad jag gör.

På fredag kommer dessutom en tjej hem till mig för en speciell sak... Orkar inte säga mer om det. Ni får säkert veta mer i veckan ^^


Konserten i Tisdags var helt sjukt underbar. Har jag sagt det?

Jag fångade Alan Williamsons vattenflaska :D I slutet tappade jag den och var riktigt nära på att börja böla när vakten inte fattade att jag ville ha den tillbaka direkt! -.- LostAlone var gryma och jag längtar verkligen till jag får se dom live igen. Självklart var MCR också gryma, och dom vill jag också se live igen :D Konserten går runt runt runt i huvudet på mig och jag minns så mycket konstiga saker xD Dessutom kollar jag videorna hela tiden och ja, liiiiite damp xD

Haha, tyckte det var askul när Steven slängde gitarren och typ dampade runt och gjorde armhävningar och allt vad han nu gjorde. Sen drog han tillbaka gitarren och fortsatte att spela xD


 

Asså, jag kommer skriva massa minnen och visa bilder i flera veckor nu, bara så ni vet ;) HAha :D

Av Therés - 17 mars 2011 08:37

Torsdag morgon och vi har studiedag. Dock ska jag inte studa idag eftersom jag glömde nycklarna hemma igår. Snacka om att inte vara vaken? Första gången det här läsåret som jag glömmer nycklarna. Dock har jag ändå inget viktigt att studa till imorgon ^^ 


Hur som helst så var jag ju på konsert i tisdags. LOSTAlone och My Chemical Romance spelade. Jag har verkligen blivit totalt kär i LOSTAlone. Lixom, om jag gillade dom innan, så är det inget mot vad jag gör nu!

Haha, jag ska skriva mer om ALLT sen, ska bara fixa lite bilder och annat, så att det inte tar 100 år att få ihop ett inlägg ;)


 

Av Therés - 14 mars 2011 20:45

Det är helt galet hur snart det är tills vi ska åka från huset. Ungefär vid 4 åker vi så vi är framme vid typ halv 6. Förhoppningsvis kommer vi längst fram, annars blir jag sjukt sur och besviken :(

Pacci är här och ja... Det finns väl inte så mycket att säga egentligen? Jo! Vi var och handlade innan, och mackor till ett helt dygn, det är många mackor det. Roligt för mamma som ska bra dom allihopa sen ;)


  Vi bjuder!! :D

Av Therés - 12 mars 2011 09:48

  Asså, jag dog lite imorrse när jag kom in på Alltimelow.com och såg att man dels kan signa up för ett nyhetsbrev, vilket jag verkligen har saknat, och dels lyssna på en ny låt från deras platta som släpps om lite drygt en vecka.

Låten är vansinnigt bra och jag lyssnar på den för tredje gången i rad just nu. GUUUUUUD vad jag ser fram emot skivan 22/3!!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards