Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under januari 2011

Av Therés - 29 januari 2011 13:18

Nu har man testat på hur det var att leva för aslänge sen när man hade skola på lördagar. Det är faktiskt inte så illa. Jag skulle kunna tänka mig att gå 3 timmar på lördagar och söndagar och gå 3 timmar mindre på tex fredagar och onsdagar. Dagarna hade inte varit så långa och man hade inte tröttnat på samma vis.


Ungefär som min gymnasieskola dårrå. Som jag har fattat det så går vi 2 timmar i skolan om dagen förutom på torsdagar då vi går 6 timmar och sen resten i stallet. Tror det kommer bli bra om jag nu har fattat rätt :)

Av Therés - 28 januari 2011 17:20

Tack vare Pacci så kom jag att tänka på ett gäng helt underbara låtar, nämligen dessa.





Fler finns på en skiva som kallas "Krazy Minidisco"


Dessa låtarna har jag dansat till typ tusen gånger på olika minidiscon på Kanarieöarna. Gissa om det var länge sen jag hörde dom. Fick sån där riktig nostalgikänsla när jag lyssnade på dom. Roligt att jag kommer ihåg en del moves också ;)


Ibland önskar jag faktiskt att jag var typ 7 år igen så att man kunde leka med folk utan att förstå vad dom säger (Kommer ihåg irländaren som skrattade och ropade "riiiiis" när vi lekte i polen), utveckla simhud mellan tårna och göra de allra konstigaste sakerna och ändå vara söt. Men man är bara 7 år en gång i livet, och det finns faktiskt en del positiva saker med att vara 15 också ;)

Av Therés - 28 januari 2011 15:51

Haha, tror inte jag har haft någon såhär perfekt dag på ååååååår!

Jag menar, jag har tre tusen roliga saker att göra på kort tid och ja, jag är verkligen helt hyper över det :D

Dessutom så var det någon snäll människa som la små meningar i allas skåp. På min lapp stod det "Ljuset blablabla mörkret..." Haha, kommer inte ihåg. Men jag blev iaf fett glad. Jätteroligt ju :D


Saker jag längtar till utan speciell ordning.

* Idol konserte med Tove (Dock inte säkert om jag ska gå)

* MCR konsert i danmark med Pacci.

* GBG horseshow.

* Körkort!

* Färga håret rött (Oooom jag lyckas övertala mamma)


Saker längre fram i år.

* Skolavslutning

* Ridläger

* Gymnasiet

* Rihanna live (Vill, men det är i höst, så pallar inte bry mig än, hehe)


Gissa om det kommer bli ett grymt år :D

Av Therés - 24 januari 2011 21:06

JA/NEJ?


 

(Ursäkta dålig bild, men jag orkar inte lägga timmar på att redigera så att det blir jättesnyggt. Ni ser ju iaf på ett ungefär hur jag skulle se ut.)

Av Therés - 24 januari 2011 17:16


När jag var mindre så tyckte jag att både Bill Kaulitz från Tokio Hotel och Gerard Way från My Chemical Romance sjöng dåligt! Jag klarade verkligen inte av att lyssna på dom live, men nu tycker jag att båda två sjunger underbart <3

Bill kan ju ha utvecklat sin röst med tanke på att han var väldigt ung när han spelade in Zimmer-dvdn i Oberhausen och ja, det var ju ett tag sen.

Men Gerard... Självklart så kan han också ha utvecklat sin röst eftersom det även där var länge sen han spelade in något live senast, men ändå. Antingen så har dom blivit bättre, eller så har jag... Jag menar, när man är liten så lyssnar man mest på småidoler som alla tycker är grymt bra och när någon har annurlunda röst så blir dom mer eller mindre kassa. Så det kan helt enkelt vara så att jag har vuxit upp och ändrat mitt musiköra en del. Misstänker mest det eftersom jag knappt hör någon skillnad på Gerard då och nu. Och tur är väl det eftersom jag ska se MCR live i mars!! :D


Men vad tycker ni?

Bill Kaulitz - Tokio Hotel 2007



Bill Kaulitz - Tokio Hotel 2010

Egentligen är det ingen större skillnad på Bill här heller, men hans röst har ju blivit mer vuxen så kan ju vara det som gör skillnad :)


Gerard Way - My Chemical Romance 2006

My Chemical Romance – Helena - Live Version AOL Sessions


(Ledsen att jag inte kunde hitta video på den)


Gerard Way - My Chemical Romance 2010

<3


Okej det är väl en lite skillnad, men inte så enormt stor skillnad som det kan vara... Men med tanke på att jag tycker att låtarna från 2007/06 är bra också, så måste jag ju ha ändrat min smak om sånt så egentligen är det här inlägget ganska onödigt ^^


För övrigt så får ni en liten extra låt från MCR bara för att jag tycker den är så sjukt bra gjord här <33

Av Therés - 24 januari 2011 16:08

Asså arrgh. Igår när jag satt och red i ridhuset i Billinge så tänkte jag ihop en massa olika blogginlägg som jag skulle skriva ner och posta här. Men nänä, självklart glömmer jag att min blogg existerar -.-


Men tänkte bara hälsa att jag mina underbara känslor för TH har hittat tillbaka och jag är fett glad för det :D


Bloggar om något roligare ikväll om jag kommer ihåg ;)

Av Therés - 23 januari 2011 12:47

Fan! Hatar att jag är så dålig på att blogga. Sitter alltid när jag rider och tänker ihop små roliga inlägg, men sen har jag aldrig orken att skriva ner dom på bloggen ändå, och det suger!


Senast jag bloggade var i måndags och sen dess har det hänt några få saker. Inget speciellt roligt men ändå.


I onsdags var vi på berga med skolan och kollade. Jag valde Fordon och El. Är helt säker på att jag inte ska gå där i alla fall xD Fett tråkigt, och stället kändes som ett sjukhus med skylltar med rummsnr i taket, olika korridorer över allt, stora samlingsrum och olika avdelningar. Det sög!

På kvällen var det gymnasiemässa på Ringsjö och jag och mamma åkte dit och kollade upp blommeröd + Klara gymnasium och Blommeröd + Frosta. Det blir nog Blommeröd + Frosta. Passar mig perfekt :)


I fredags var jag, Milla och Pacci på jägers. Det var riktigt kul :D

Fixade oss hos Milla på kvällen och sov hos Pacci sen. Askul, för jag fick gå mellan Pacci och Milla i bara shorts sen på morgonen efter. Gissa om folk glodde när jag gick förbi xD


Förövrigt så har jag just kommit på att jag vill färga mitt hår rött. Knallrött eller aningens mörkare rött. Vet inte riktigt. Vi får se ;)

Men tror inte mamma går med på det... Men vf inte, skulle ju passa i det ;D

Av Therés - 17 januari 2011 19:44

Nej men hjälp!

Konserten som jag har skrivit massor om på senare tid är verkligen på riktigt! Biljetterna damp ner i brevlådan idag och jag fick ett kort anfall när pappa visade mig biljetterna. DET ÄR PÅ RIKTIGT!


En annan sak är att mamma antagligen vill följa med in på konserten också. Det gör inte mig något, men hon får INTE stå vid oss. Sjukt pinsamt ju xD Speciellt eftersom jag inte kommer vara helt normal, vill ju inte att mamma ska se mig så xD


 

Något annat som damp ner i brevlådan idag var inloggningsuppgifterna till gymnasievalet som ska vara klart senast 1 Mars. Kommer fucking dö. Har fortfarande ingen aning om vad jag vill gå. Kan tänka mig nästan vad som helst, bara jag får tillhörighet till högskolan sen.


Ska ju besöka bergagymnasiet på onsdag med skolan, men tror inte att jag kommer gå där. Vi får väl se ;)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards