Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under mars 2012

Av Therés - 29 mars 2012 22:39

En snabb uppdatering med min tävlingsplanering fram till vecka 20.


Vecka 13. Tågarp - Fälttävlan, P70

Vecka 14. Landskrona - Dressyr, LB:1 + LA:1 (Debut)

Vecka 15. - Vila
Vecka 16. Flyinge RF - Fälttävlan, P80
Vecka 17. Dagstorp - Dressyr, LB:1 + LA:1

Vecka 18. Tågarp - Dressyr, ? + ?

Vecka 19. Ringsjöorten - Dressyr, LA:1 + LA:1
Vecka 20. Sösdala - Dressyr, LB:1 + LA:1


Klasserna är ju inte helt säkra än, men förmodligen blir det såhär :)

Av Therés - 28 mars 2012 22:43

Nu har jag lyckats få in twitter på bloggen. Det är skitskoj eftersom det ändå ar lättare att uppdatera med ett snabbt, kort inlägg lite då och då, än att skriva ett riktigt blogginlägg.


Jag har också försökt fixa lite med färger och utseende på bloggen, men har misslyckats. Jag la in samma färgsättning igen, men det känns ändå inte rätt. Jag älskar färgsättningen i twitteruppdateringen till höger, men om man lägger in det på hela bloggen, så blir det inte heller snyggt. Jag får fixa med det när jag är lite piggare och har lite bättre tid :)

Av Therés - 27 mars 2012 15:52

Själv har man mockat och skurat boxväggar, friskat upp minnet när det gäller detaljer om gångarter, ridit, ätit på restaurang, lärt mig om elefanter och lite hästbeteende.

Att gå runt på Flyinge en hel dag är inte helt dumt när man slipper frysa. Jag älskar det faktiskt och skulle aldrig lämna det för något jag kan komma på nu.


Ridningen gick riktigt bra idag. Vi red i paddocken mellan stora hingtstallet och stora ridhuset. Roligt! Trevlig häst. Förra gången blev BM väldigt låg i formen, men idag hade han en jättefin form. Dessutom skulle han ha lätt för att få en 4-taktig galopp också, men tydligen så hade jag honom så bra framför skänklen så att jag slapp uppleva det helt och hållet. Fick lite extra beröm för det också. Det känns riktigt bra! Alltså, 3-taktig galopp och 2-taktig trav, rätt form, som det ska vara. Känsla ut i fingertopparna ;)


Lite egoboost, hehe... :)

Av Therés - 25 mars 2012 20:00

Idag har man varit ute på Pay and Jump. Första hopp"tävlingen" sen i augusti förra året. Måste säga att Lady var jätteduktig trots att framridning och framhoppning sög underlag och platsmässigt. Banan såg skum ut när jag gick den men var väldigt trevlig att rida. Lady var helt vild och bara drog runt i båda klasserna. I första hann jag i alla fall hålla in henne och följa med osv, så i 80 gick vi nolla. i 90 hann jag inte hetl och hållet, och hon trampar ofta om innan hindret så att hon kommer lite för nära och inte hinner upp. Så trean rev vi av den anledningen. 7an rev vi för att hon först bjöd på ett enormt terränghinder som stod mitt på banan och sen kom för nära pågrund av omtramp.


Tips på hur man tränar rätt ett sånt problem? :)



(Haha, vadå sämst inlägg språkmässigt?)

Av Therés - 19 mars 2012 20:52

Vilken skillnad det har blivit på mig och Lady. Jag är så stolt över oss båda. Det har ju hänt massor under det senaste året. För ett år sen, vem trodde att jag skulle vara redo att starta LA om bara 2 veckor nu? För 6 månader sen, vem trodde att jag skulle vara klar att starta LA om bara några veckor nu? Förmodligen ingen. Inte jag, om man ska gå efter ett tidigare blogginlägg.


"Egentligen har jag inte direkt haft planer på att tävla hög dressyr över huvud taget, men jag ska i alla fall satsa på KM i dressyr i höst. Förra året gick det i LA:3 så gissar att det gör det i år också. Det är kanske ett högt mål, men egentligen vill jag bara vara tillräckligt säker på rörelserna för att starta." - 2 Augusti.


Nu endast åtta månader senare ska jag verkligen starta "hög" dressyr. Med glädje!


Under dessa åtta månaderna har det hänt jättemycket och jag orkar inte dra upp allt. Det kommer efterhand som jag skriver blogginläggen skulle jag tro. Men en sak jag måste ta upp nu är min sits. För åtta månader sen kunde jag knappt sitta ner i traven. Det var hemskt. Idag har jag riktigt najs sits, och jag kan dessutom rida barbacka i trav och galopp i form utan att behöva konsentrera mig på att hålla balansen. Så jäkla kul!


Någon dag här framöver ska jag skriva ner mina mål för året och posta här :)

Av Therés - 18 mars 2012 15:15

Det var en riktigt pigg och glad Lady jag släppte lös på terrängbanan idag. Det gick riktigt bra. Nolla, utan tvekan på vattnet + närmast optimaltiden av alla. Jag är ganska säker på det i alla fall eftersom jag bara var en sekund för snabb (y) Formen håller sig alltså. Om den inte till och med är lite bättre.


Den roligaste personen på plats var nog veterinären, en kille i 40-årsåldern. Skön snubbe.
Veterinären: Vad heter ponnyn?
Jag: Queens Lady.
V: Stavas det med G?
Jag: Nä, Q?
V: Haha, du får prata tydligare så att gubben hör.


När jag skulle trava iväg på besiktningen höll jag tyglarna i en hand som man ska, fast jag var nära på att glömma det, vilket han la märket till.
Veterinären: Tur att hon tog tyglarna i en hand, det är det minsta man kan förvänta sig av någon med en sån jacka ;) (Jag hade min flyingejacka på mig.)


Jag har redan strukit planerna på still-SM i fälttävlan då stilbedömning inte är min grej, det upptäckte jag idag. Får hoppas på riktiga SM nästa år istället ;)

Av Therés - 16 mars 2012 14:23

Lördagens seger, så klockren!

Är fortfarande fett glad!


 

Av Therés - 16 mars 2012 10:30

Jag har i flera dagar lyssnat på Danny som en galning. Det har jag gjort tidigare också, men det var länge sen sist faktiskt Jag är lite smått beroende för tillfället. Dock är det väl som det brukar vara, jag tröttnar inom kort. Men just nu är han riktigt bra i alla fall ;)

Låten Amazing tyckte inte jag var speciellt bra när jag hörde den första gången, men nu diggar jag den stenhårt. Den är minst lika bra som In the Club. Fast In the Club är ganska uttjatad, hehe :)


 

Och så ett litet extra plus för att han är så snygg ;)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards