Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under november 2013

Av Therés - 29 november 2013 18:43

Nu är jag helt klar för min kompis fest. TAGGA!

Av Therés - 28 november 2013 22:36

God kväll!


Det är torsdag och så vitt jag vet så taggar de flesta skola under dagen imorgon. Jag taggar att tagga till fest!

Imorgon är det äntligen dags att plocka fram partypinglan i mig. Jag håller på att planera vad jag ska hinna med imorgon och vilken ordning och vid vilken tid jag ska göra det för att hinna med allt. Jag ska bland annat duscha, raka benen och kompletera presenten som min kompis ska få på sin stora dag och mycket mer. Jag gissar att hon INTE läser det här, men tänker inte avslöja något förrän efter festen ändå, i fall att. 


Förhoppningsvis ska jag hinna uppdatera bloggen precis innan jag far iväg på förfest så jag får helt enkelt planera in tid för det också, men bli inte förvånade om jag missar det.


Idag har jag haft en del att göra tycker jag. Jag gick upp i tid och åt frukost för att sedan inse att strömmen är borta. Vi hade strömavbrott helt random, så inga av de egentlige städplanerna blev av. JAg var i stallet vid lunch eftersom jag ändp inte hade något annat att göra, och vid tre åkte jag till N. Rörum och fixade mina naglar. Är jättenöjd! 
Sen for vi till City Gross för att handla lite saker jag behöver till festen imorgon och sen stack vi och fixade present. Tillbaka till CG för att kompletera presenten. Dock behöver vi som sagt kompletera ännu mer imorgon. 
Väl hemma blev det kvällsmat och sedan provade jag smink, frisyrer och noppade ögonbrynen. Nu är jag trött och ska snart sova så att jag orkar vara igång hela dagen/kvällen/natten imorgon.


Ha det bra!

Av Therés - 27 november 2013 20:17

Jag har börjat fundera på att köra igång olika veckoutmaningar för att hålla motivationen på topp. Inte för att jag har problem med motivationen egentligen. Det är bara det att det är lite extra roligt hålla igång. Det kan handla om att ha en viss färg eller smaktema till maten (till viss del dådå) eller en viss träningsform som ska utföras minst en kvart om dagen. Det kan vara att lyssna på en ny låt varje dag, eller kanske tvätta en maskin tvätt varje dag, bara för att jag är sämst på att få det gjort. 


Jag har några ideer och kör igång första på måndag. Yäyäyä!

Av Therés - 27 november 2013 14:43

Hej!


Just nu sitter jag i soffan och tar det bara lugnt. Om ett tag ska jag till stallet och fixa till Lady innan jag sätter mig i soffan för att sitta här resten av igen. Jag har inte så fruktansvärt mycket att göra om kvällarna eftersom jag knappt har några läxor. 


Idag har jag varit i skolan och gjort en sjukt dålig analys av Anna Lindhs tal på Olof Palmes begravning. Jag missade tåget hem med ca. fyra sekunder och fick vänta 34 minuter på nästa. Jag är lagom glad över att det finns öppet Wi-Fi på Lund C. Skönt att skolveckan är slut nu i alla fall.


Jag kom just på en sak jag ska göra ikväll. Jag ska planera fest. Mat, dricka, musik m.m Det är trots allt inte så jäkla långt kvar innan allt måste vara klart. Idag är det 15 dagar till jag fyller 18. Imorgon är det precis 2 veckor! Det är två dagar extra till festen, men det är inte jättemycket tid. Det måste bli bra det här. Lite press...


51 timmar kvar till festen på fredag. Tagga nu!

Av Therés - 26 november 2013 11:28

En gång för många år sen vaknade jag av att hela huset skakade våldsamt. I panik ropade jag "Mamma, vad är det som händer?!". Det var jordbävning och som sagt, hela huset skakade. Det var ganska mycket snack om det de kommande dagarna, och jag känner mig ganska cool som har varit med om och överlevt en riktig jordbävning.


Imorrse vaknade jag som vilken annan ledig dag som helst och låg och drog mig i sängen när plötsligt huset började skaka. Min säng vibrerade och jag visste direkt att det var byggmaskinerna precis utanför huset som sätter hela stället i gung. Det märks verkligen i hela huset och det känns som att fönsterrutorna ska spricka. I skåpen klirrar tallrickar och glas mot varandra, och man får en konstig känsla i kroppen när man sitter i soffan och det hela sätter igång.

Undrar hur många dagar eller veckor vi ska behöva stå ut med det.




Av Therés - 25 november 2013 23:18

Har haft en lång men snabb dag på något sätt. Åkte till stallet imorrse och plockade med mig Lady till Flyinge där jag hade en lektion, 45 minuter sralltjänst innan jag avslutade med en ridlektion för Bo Jenå med Lady. Flyinge har ärligt talat aldrig känts så bra som idag.

Efter hemkomst har jag mest tagit det lugnt. Spelat Zelda på Nintendo 64 bara för att. Har lagat mat, ätit m.m Läst lite bloggar och räknat ut vilken frisyr jag ska har på fredag.

Imorgon ska jag träna igen. Då är jag ledig, så borde hinna få med det mellan frukost och lunch. Ska fixa ett skolarbete till onsdag också. Och rida så klart. Har helt enkelt fullt uppjoch borde sova nu för att orka.

God natt!

Jag och Lady i stora ridhuset!

Av Therés - 24 november 2013 20:50

Det går bra nu!


Är mer motiverad än någonsin till att äta som jag gör och att träna hårt. Tog nytt viktrekord idag och har nu ett BMI på 19,7! Där med har jag faktiskt nått mitt mål. Men jag är som jag är och tänker sätta ett nytt mål med ett BMI på ca 19.3 (1 kg ner). Jag kan tänka mig att det tar ett antal veckor att nå dit då jag har många fuskdaga inplanerade ända fram till nästa år. Det är två födelsedagsfester med tillhörande "ligga-i-soffan-och-äta-dagar", det är julafton och det är nyår.


Jag känner att det gott kan få ta lite längre tid än vad det egentligen borde. Jag har ju trots allt nått alla mina delmål OCH mitt ordinarie stora mål nu.


Jag krigar vidare!

Av Therés - 20 november 2013 20:30

Länge sen! Förstår inte varför jag aldrig orkar skriva ett inlägg trots att jag vet vad jag ska skriva, och ja, verkligen VET.


En vecka har gått sen sist, och jag måste säga att kosten och träningen går jättebra. Jag tränar dagligen, och jag får till och med träningsvärk nu. Idag gjorde jag 30 minuter Yoga just för träningsvärken. Igår var det ben, och dagen innan det mage.


När det gäller kaloriintag så har jag hållt mig under 1500 sen ja, jag vet inte hur länge. Någon dag har jag till och med varit under 1000. I helgen var jag i hlm som vanligt, men jag åt faktiskt inget godis. Jag var inte ens sugen! I lördags var det fest, så jag antar att jag överkonsumerade kalorier då, men ja... Vad ska man göra lixom?


Just nu funderar jag på att ta en promenad innan jag funderar ut vad jag ska käka innan läggdags. Hade tänkt mig 200-300 kalorier på ett ungefär. En proteinshake kanske, eller en frukt med jordnötssmör. Kommer i alla fall ta 2 bitar tyskt godis som jag gör varje kväll (53 kcal). ...Eller bröd med lite smör, banan och kanel. Det är gott!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards