Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Therés - 17 oktober 2010 18:17

Morgonen var mycket lugnare idag och ingen stress alls. Dagen var liiiite segare än vad jag trodde. Lady var fin på framhoppningen i båda klasserna. Det finns inte så mycket att säga, så här kommer resultaten istället ^^


LD+5: Dubbelnolla och hyfsat bra tid i omhoppningen. Bästa D-ponnyn, men eftersom kategorierna var ihopaslagna så kom jag tvåa istället :D


LB: Rev första, stanna på andra av någon anledning. Det kändes inte som att hon skulle stanna. Rev andra i kombinationen sen också. 12 fel i grunden (A:1A) och en helt godkänd första LB med normala förhållanden :D


  Framhoppning LB (dock är hindret bara 80 tror jag)   Efter LD+5   Pappa och Bosse är ute på vifft med två ponnisar :D   Kajsa efter LD+5 :D


Jag är riktigt nöjd med helgens insatser :D

Men helgens största vinst är nog dressyren igår :D

Av Therés - 16 oktober 2010 15:01

tjenis!


Imorrse var jag superstressad och vi körde typ en halvtimme försent från stallet. Får börja rida fram såfort jag kommer fram och det går lite sisådär. Hade ju hoppats på att framridningen skulle gå bättre. Jag tappade gräppet på tyglarna med handskarna och fick ta av dom en stund innan jag red in i ridhuset. Red runt där ett tag och blah blah blah. Fick startsignal, började rida. Vinglade lite här, missade lite där. Andades som att det var jag själv som sprang programet, kände mig fett stressad på något konstigt sätt. Hälsar, tar mig ut ur ridhuset och skrittar av. Jag var ganska nöjd trotts flera småmissar. När protokollet kom var jag fett nervös. Fick jag bara 45% eller lyckades jag ta mig över 50-sträcket och få typ 54%? Gissa vad! Jag fick 62% och kom tvåa efter Julia. Jag är jättenöjd med rundan och förvånad över att jag kom 2a och inte sist typ xD


   


Imorgon blir det tillbaka till klubben med Lady för att starta MiniKM i hoppning :D


HAre bra!

Av Therés - 15 oktober 2010 22:18

 

Såhär tror och tycker jag (:

Jag tycker att Minnah, Olle och Andreas var fett bra ikväll!

Alice var väl också bra, men ändå inte en favorit. Elin hade skitkasst uttal + dålig baladröst, och Linda har aldrig varit riktigt bra. Linda och Alice/Elin hänger löst ikväll och Linda åker ut. Vi får väl se om jag tippar lika bra ikväll som förra veckan (y) (:

Av Therés - 8 oktober 2010 23:08

 

Sassa och Linda hängde löst. Sassa åkte ut. Alice var nära på att hänga löst.


Daniel och Andreas gick vidare bland de tre första och Olle gick vidare lite senare.


Vem är bäst på att tippa? ;)


Nästa vecka är det dessa som sjunger:

 

Av Therés - 8 oktober 2010 22:11

 

Jag tror/hoppas att Sassa framför allt hänger löst. Hon var INTE bra ikväll och det gör inget om hon åker ut. Linda var inte heller någon superduper tjej ikväll. Hon var bättre i kvalet. Alice... Enligt mig lät det inte helt bra idag och jag gillar henne inte nu längre. Jag tror att Sassa och Linda eller Alice hänger löst ikväll och Sassa åker ut.


Mina tre favoriter var helt klart Olle, Andreas och Daniel ikväll. Olle var helt underbar, bara satt och blundade när jag hörde honom. Andreas gjorde sin låt väldigt bra och jag blev helt glad. Daniel gjorde också sin låt väligt bra. Sen är han en väldigt gullig person i sig och blir så glad bara jag ser honom. Puss och lycka till på er :)

     

Av Therés - 7 oktober 2010 17:52

Tjosan!


Prao, prao, prao. Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det grymt svårt att få praoplats på ett coolt ställe. Vi ringde till Sony Ericsson här om dagen och dom sa "Pga situationen vi befinner oss i just nu kan vi inte ta in praoelever." Okej, okej, förvånar det någon? Hur som helst så skulle vi ringa till flygplatsen utan för malmö sen, men vi glömde leta upp numer så så blev det inte. Sen skickade mamma sms och sa att hon KANSKE har hittat praoplats till oss via en kontakt. En tidning i Malmö handlar det om och mamma skulle få besked imorgon om vi får praoa där eller inte. Vi får väl hoppas att det går bra :D


Sen har det kommit underbara nyheter om TH-konserterna i sammarbete med Reebok kommer bli av i år! Datum, plats m.m kommer i mitten/slutet av oktober så innan dess vet jag inte hur det blir. Men om dom spelar i Hamburg så ska det mycket till för att jag inte ska åka dit. Andra tänkbara ställen är München, Oberhausen och Berlin. Men jag kan som sagt bara om det är i Hamburg. Då kan jag passa på att träffa Katharina också, och behöver inte åka dit på jullovet då det knappt finns någon tid. Alltså bara possitivt med Hamburg (y) :)

Av Therés - 4 oktober 2010 16:06

Hejsvej!


Det är hyfsat irriterande när man ska leta upp en cool prao-plats men inte hittar någon alls i Skåne. Jag och Alva har bestämt att vi ska praoa tillsammans någon stans. Idag slutade vi tidigare som varje måndag och gick hem till Alva för att ringa runt och fråga efter prao-plats. Vi har provat på en massa ställen men ingen har kunnat ta emot oss av olika anledningar.


Polis: Först ringde vi till Malmö och pratade med någon som snackade om planeingsdag och att vi skulle ringa till något annat som Alva glömde innan hon la på luren. Sen ringde vi till Lund istället för att inte riskera att prata med samma människa igen. Där fick vi reda på att vi inte kunde praoa pga sekretess-lagen -.-


Sydsvenskan: Där var man tvungen att känna någon för att få praoa. "Den man kände skulle ta ansvar för eleven" Fan va töntigt. Snacka om att ha låga tankar om företagets anställda.


Skånskan: Där var vi för sent ute och det var en massa folk från medieprogrammet som skulle praoa från och med v 45 och fram till jul.


Svt: Där hade dom inga praoplatser att erbjuda alls.


Sony Ericsson: Personen vi skulle prata med hade slutat så vi får ringa dit imorgon. Håll tummarna.


Ikea: Vi hittade inte rätt nummer och kom på att vi antagligen är för unga för att hålla på på lagret och sånt. Haha, kasst.


Förutom det så har jag funderat på brandman och... ehh... Tips kanske? :D

Av Therés - 3 oktober 2010 18:34

Hej!


Vilken konstig dag! Jag och Kajsa vaknade kl 7. "Åhh, klockan är 7. bara 5 minuter till... bara 5 minuter till..." Tillslut var klockan kvart i 8 och Kristin skulle komma och hämta oss prick 8. så det började med lite halv stress där på morgonen innan vi hoppade in i bilen och for iväg till stallet. Väl i stallet kopplade vi transporten och fick halft damp på låset på transporten som inte ville öppna sig. Sedan släppte jag ut Lady i en sjukhage med lite hö och satte mig i fikarummet med kajsa och käkade frukost. Klockan vara bara typ 8 och vi skulle köra kvart i tio. Vi hade ju gott om tid. Eller inte? Helt plötsligt var klockan 09.20 och jag for ut i hagen och hämtade in Lady. Jag borstade hennes svans och ben och fixade lite. Innan jag var färdig så var mina från början vita ridbyxor aldeles brunprickiga. Sen fick jag lite damp över det. Lastade och åkte iväg. En liten stund av lugn och ro. När vi kommer fram så kommer Lars och säger att det var 5 minuter till defileringen och jag fick skynda mig att ge Lady hö, ta på mig stövlar och hjälm och hitta ner till ridhuset. Eftersom jag inte gillar när folk tittar på mig så blev jag lite halft stressad inne i ridhuset också. Sedan var det bangång. Banan var apsvår (tycker jag som mest tävlat ute lokalt) och jag fick panik över att jag skulle glömma den, vilket jag såklart inte gjorde. Framridningen och framhoppningen gick åt helvete. HELA VÄRLDEN VAR EMOT MIG! Men haha, jag red felfritt i grundomgången och hjälpte Laget med en nolla där. I Omhoppningen rev jag dock ett hinder, men Lars sa att jag red perfekt och att det inte var så mycket att bry sig om så jag är endå nöjd över min ridning. Men för laget gick det inte lika bra. Vi kom delad 5a med Stävie (som vann förra gången) och kommer inte gå till final tyvärr. Så kunnde det gå och så gick det. Men det viktigaste är att man har roligt och att man kämpar på. Och det gjorde vi såklart! :D


Tack ska vi ha, vi kämpade bra, HÄRF HÄRF HÄRF! :D


Nästa tävling blir MiniKM i dressyr (Kanske) och MiniKM i hoppning dagen efter. Lycka till? :)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards