Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under maj 2012

Av Therés - 31 maj 2012 20:13

Jag har bara 38 minuter kvar att lyssna på min Spotify. Eller på "Zatiin" i alla fall. Sen har jag ju två till, och möjlighet att fixa ännu fler. Egentligen ska jag inte klaga på att gratisversionen bara är 10 timmar eftersom ingen har rätt att egentligen lyssna på gratis musik. Köp skivan, eller skaffa Spotify Premium röstar jag för. Sån har jag alltid varit, även om det i vissa lägen är svårt att hålla eftersom det är så satans lätt att ladda ner en låt eller två...Jag menar, man går väl inte in i en affär och snor en skiva, men ladda ner kan man göra, det e egentligen samma sak ;)


Jaja, får väl logga in på en annan användare och lyssna där istället, tills den här har fått tillbaka en massa timmar :)


Av Therés - 29 maj 2012 19:01

 

Bläddrade igenom mina stora, långa spellistor för att jag hade tråkigt och klickade in på LostAlone som vanligt bara för att bli lika besviken över att deras nya platta inte ligger ute på Spotify, eller..? Dog lite när jag fattade att den faktiskt ligger ute. Såg LostAlone när de var förband till My Chemical Romance den 5 Mars 2011 i Danmark och har tyckt att dom är grymma sen dess, men eftersom jag inte har kunnat lyssna på dom på ett enkelt sätt, så har jag valt att inte lyssna på dom alls det senaste halvåret, om inte mer, så det är verkligen sjukt najs att jag äntligen kan lyssna igen! :D


Faktiskt borde ni också lyssna

Paradox on Earth

Creatures

Love Will Eat You Alive

Av Therés - 27 maj 2012 16:20

Sitter här och lyssnar sönder Max Jason Mais låt typ. Är totalt beroende. Den är verkligen riktigt bra!

Annars har man precis kommit hem från Ekerödsrasten där man har varit och firat mors dag lite kort.

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva, och jag brukar inte lägga ut såhär onödiga inlägg, men idag känner jag för att göra det. Borde försöka få min blogg lite mer ledig. Ska vidare till stallet, och sen kanske man stannar till någon stans på vägen hem, det får man se :)


Av Therés - 27 maj 2012 01:00

Om någon har missat det, så vann Loreen ESC 2012 ÖVERLÄGSET! Över 100 poäng bättre än tvåan och typ 12 poäng från Rybaks rekord. För en gång skull är jag en stolt svenne banan! Loreen fick poäng av alla länder, förutom Italien. ALLA BOJKOTTAR ITALIEN FRÅN OCH MED NUUUUUUUU!



   



För övrigt var min egen topplista såhär fin:

1. Sverige (1a)

2. Tyskland (8a)

3. Slovakien (Ej final)


Den mest klockrena placeringen var Norges bottenplacering med Eric-Saade-wanna-be:en. Det lönar sig visst inte att försöka kopiera ett tidigare toppbidrag ;)

Av Therés - 26 maj 2012 01:08

Hur man uttalar "Nezatvárajte oči" har jag ingen aning om, där emot vet jag att det är slovakiska och betyder "Don't close your eyes". Don't close your eyes bör man tänka om man bl.a kör bil, springer i ett köpcentrum fullt med folk eller har en bild på Max Jason Mai framfrör sig. Max Jason Mai är förövrigt från just Slovakien och framförde en låt med just namnet "Don't close your eyes" i Eurovision Song Contest 2012 - Semifinal 2. Helt klart bästa låten, men tråkigt nog gick den inte till finalen på lördag. Hur som helst så gick Loreen till final och har en riktigt god chans på seger. Heja Loreen!


 

Max Jason Mai. Vadå snygg? Mums!


Det har förövrigt hänt en del på hästfronten sen sist jag var här och uppdaterade. Jag har kommit 2a och 4a i två P80 och har dessutom kommit 2a i en LB:1a och en LA:1a. Jag har en del nya tävlingar inplanerade under sommaren. Framför allt dressyr då det inte finns några fälttävlan i närheten för tillfället. Vilka jag kommer kunna åka på återstår att se eftersom Lady för tillfället är halt efter en omkullridning efter ett hinder i onsdags. Verkligen inte roligt. Men hon har redan blivit mycket bättre sen i onsdags, så det dröjer nog inte jättelänge innan jag är igång igen :)


Nä, nu ska jag ta ett glas vatten, och sen sova. Annars kommer jag inte orka glo på ESC imorgon ikväll.

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards