Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under april 2011

Av Therés - 30 april 2011 14:53

Igår var jag på det hittills bästa jägerset! Det kunde knappt bli bättre. Hade jättekul, verkligen! Tack Pacci, Milla, Louise och alla andra jag träffade under kvällen

Dock inte tack till personen som fimpade mitt lår (olycka)... ;)


Det finns bara en chans att jägers blir bättre än den här gången. Det är nästa gång om 6 veckor. Då är det utsparck och jag tror stenhårt på att det kommer vara sjuuuukt mycket folk där då. Och alla kommer vara supertända och det kommer vara sjukt kul! Men vi får väl se... TAGGA!


Som sagt, det är BARA 6 veckor kvar tills vi går ut 9an :O

Av Therés - 25 april 2011 19:31

Imorrse orkade jag knappt gå upp för att asa mig iväg till de nationella dressyrtävlingarna på klubben. Dock är jag grymt glad att jag gjorde det ändå, eftersom jag har blivit fruktansvärt inspirerad av alla ponnyryttarna. Lixom när man lyssnar på deras tränare och sånt, så har ryttarna ungefär samma problem som jag, vilket betyder att jag faktiskt har chans att komma upp dit ändå.


När jag kom hem och skulle rida så jämförde jag mig med det jag hade sett idag, och efter galoppen så gick Lady i samma form som ponnierna där idag. Helt underbart. Är så glad och nöjd med Lady. Tänk hur Lady kommer vara om 2 år om jag håller motivationen uppe. Det är bara att köra!


 

Tänk er den formen på Lady... Det var så hon gick efter galoppen idag ;)

Av Therés - 24 april 2011 18:41

Haha, finns det någon som fattar hur fruktansvärt mycket jag ångrar att jag faktiskt inte stack och såg Johnossi 30/3? Det är så JOBBIGT rent ut sagt att lyssna på dom och veta att dom är sjuuuukt bra och jag hade chansen att se dom, men jag tog den inte.


Jag vet i alla fall att nästa gång jag har chansen att se Johnossi, eller vilket annat grymt band som helst, så ska jag ta chansen sålänge jag har råd och så. Annars vet jag att jag bara ångrar mig något sjukt!


Klicka --> Johnossi – Summerbreeze

Av Therés - 23 april 2011 11:50

Visst, det är inga superbilder, men det är ändå kul att lägga upp :D


  Första i LC+5     Första i LC

Av Therés - 22 april 2011 14:39

Var på tävling med Lady idag. Hemmaplan, fint väder och inte speciellt mycket starter. Perfekt helt enkelt! Dock var det ju synd med starterna... Det är bara för att Trolleholm har lagt en tävling imorgon med Sveland cup som det är färre starter här. Det är Trolleholm som är boven eftersom Härf har haft Öresundspelen hur många år som helst exakt den här helgen, men ändå lägger Trolleholm sin tävling samma helg och vägrar flytta på den. Men så kan det va, inte mer med det...


Som vanligt blir det stressigt när vi ska göra klart Lady och framridningen blir inte den bästa. Men framhoppningen känns ändå bra, och jag är helt enkelt redo. Inne på banan vat jag inte riktigt vad som händer, men Lady lixom tappar mycket och blir lång fast jag rider så gott jag kan. Hon är i hur många hinder som helst, men river bara ett i grunden, näst sista. Det var riktigt drygt eftersom jag var såååå nära omhoppningen. Men så kan det gå, inte mer med det.


Till andra klassen var framridningen mycket bättre, och jag börjar med att låta henne galoppera så fort hon kan innan jag börjar samla henne. Det skulle jag ha gjort inför första klassen också tycker jag. Framhoppningen går riktigt bra fram till jag kommer mitt emellan två hästar så att Lady börjar fjanta sig... Inne på banan gick det bättre och hon var inte i ett enda hinder tycker jag. Fast jag missade en sväng så att jag rev 5an, sen tappade jag koncentrationen och gjorde en jättefuckad sväng så att jag rev 6an också. Men 7an och 8an hoppade hon jättefint sen ändå. Det var ju synd, men jag är fett nöjd, för Lady hoppade ändå jättebra hela rundan med bra fart. Var 22 starter eller något, hade bättre tid än 11 stycken. Annars brukar jag ju ligga bland de sista i tid. Så kan det gå, inte mer med det...


Men haha, det är patetiskt med folk som kommer och skyller på att det händer saker på banan så att dom river/stannar. Först var det en B-ponny i L:C+5 som fick starta om för att det öppnades en dörr när den skulle hoppa. Dock vet vi att hon ljuger, för dörren öppnades EFTER att hon hade stoppat.

Sedan var det en C-ponny i L:B som fick starta om. Det började med att de klantiga funktionärerna rev ett hinder när de satt på det så att hästen stannade på ett hinder i närheten. Dock var det inte pga att hindret trillade som hästen stannade, men stoppet räknades inte och det var väl okej. Men sen river hästen 2 hinder och ryttaren missar en sväng för att hästen bara springer. Då blir mamman fly förbanad och går till domaren så att tjejen får starta om. Tyvärr (asså förlåt, men jag tycker att det var helt fel med en omstart där) så gick det bättre och hon fick 4 fel i omhoppningen istället. Dock var hon i 4-5 hinder i grunden och är riktigt nära på att stanna på samma hinder som första rundan båda gångerna dom skulle hoppa det... Patetiskt säger jag bara!! Men jaja, inte mer med det...


Ser just nu ut som att det blir L:C och L:C+5 nästa helg i Viarp nu. Längtar! :)

Av Therés - 16 april 2011 11:28

Här kommer några bilder från dressyren på fälttävlan den 9e. Det fanns inga bra hoppbilder, och inga terrängbilder över huvud taget.


     

Av Therés - 15 april 2011 18:37

Haha, jag ska starta LC och LC+5 med Lady nästa vecka och dessutom debutera avdelning A. Det är inte ens 20 starter i varje klass, så tror det kommer gå ganska bra om Lady bara bjuder till lite. Är riktigt supertaggad redan, och ser verkligen fram emot att starta hemma. 


När vi tränade i onsdags så gick det riktigt bra! Lars sa att det var det bästa på flera veckor, och jag kan verkligen hålla med. Jag menar, vi fick hur många superfina skutt som helst, och när vi kom fel så klarade vi det ändå. Tex när vi kom på en oxer som var 1 meter hög och Lady hoppade av ett galoppsprång för tidigt. Hade det varit förra gången så hade vi antagligen hoppat rakt igenom, men den här gången kom vi över och kommentaren jag fick var "Ambitiös häst, och du räddade er fint". Dock vet jag inte riktigt vad jag gjorde. Antar att det var något som kom automatiskt eftersom jag red på ett helt annat sätt än vanligt. Det bästa med det hela är att jag vet precis hur jag red mellan hinderna, så jag kommer fortsätta på precis samma sätt i framtiden. Äntligen kanske jag kan känna att jag har en chans att komma till omhoppning i alla fall.


Nästa vecka ska jag gå dubbelnolla med hyfsad tid i bägge klasserna, om det blir en placering så är det ju bara ett extra plus. Dock satsar jag inte på det, så vi får helt enkelt se hur långt det går. Jag kanske inte ens kommer till omhoppning i någon av klasserna, vad vet jag?

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards