Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under december 2011

Av Therés - 7 december 2011 12:00

Kan det vara något att önska sig i julklapp? Snygga hörlurar i något cool färg! Bra ljud brukar det ju vara också.

Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!! :D

 

Av Therés - 6 december 2011 18:00

Jag fyller år om 5 dagar, och det är julafton om 17 dagar. Det är ju helt enkelt dags att ta reda på vad alla önskar sig. När folk frågar mig svarar jag oftast att jag inte vet. Igår på operationsbordet frågade nån läkare vad jag önskar mig. Jag svarade lite skämtsamt, fred på jorden. Något annat kom jag ju inte på.

Men idag kollade jag på Nickelodeon. Där har dom 3.000 olika reklamer för julklappar. Och faktiskt, så hittade jag något jag vill ha. Just Dance 3 till Wii. Det verkar asballt!


Av Therés - 5 december 2011 22:00

Satt och lyssnade på topplistan på Spotify och hittade plötsligt en mysig låt. Killen som sjöng, var dessutom väldigt duktig. Det tog mig ett par minuter innan jag insåg vem det var som gjorde den, och jag blev positivt överraskad, och till och med lite glad. Det är såhär Justin Bieber är som bäst!


Av Therés - 4 december 2011 21:45

Har börjat fundera på vad jag ska ha på mig på nyår. Jag ska fira med några nära kompisar, så det blir inget jättestort, men jag vill ändå vara fin så var inne på modegallerian.se och kollade på klänningar och skor och sånt. Efter si så där 2 timmars letande hittade jag en fin klänning och några fina armband. Dessutom tror jag att mina nya klackar passar till. Vi får se om mamma går med på att plocka hem det :)


(Klicka på bilden) 


Tillsammans med det här armbandet och mina skor blir det en småkaxig känsla.

(Klicka på bilden)

 

Och skorna :) Fast är som sagt inte säker på att dom passar till.

 


Med det här armbandet blir det gulligare.

(Klicka)

 

Av Therés - 3 december 2011 22:00

Hur ofta har man inte varit tvungen att lyssna på okända folk som maler på om massa ointressant skit? Det är en av anledningarna till att jag oftast är tyst när jag möter nya folk, de får inte tro att jag är dryg och tjatig. Dock ger det oftast omvänd effekt. De tror att jag är blyg och tyst istället, och det är ju inte bättre det.

Simons katt tröttnar på den snackesamma igelkotten, och gör något åt saken.

Av Therés - 3 december 2011 21:45

När jag var yngre. När jag gick i typ 4an, 5an nånting hade jag helt andra kompisar än idag. Någon gång i 7an gled jag ifrån alla dessa underbara människor, och jag ångrar lite att jag inte har kontakt med dem över huvud taget idag. Hur som helst, jag och en av dessa personer brukade ofta gå in på Annas Länkburkar. Burken med smågodis var favoriten. Idag har jag vuxit ifrån de flesta länkarna där, men det finns fortfarande en sida med spel, extremt gulliga spel, som jag fortfarande gillar lika mycket. Favoriterna är Winterbell, 6e från vänster.

De flesta av dessa spelen finns dessutom till iPhone och Android. Jag tänker i alla fall ta mig tid att ladda ner några av dom :)


 

(Klicka på bilden för att komma till sidan)

Av Therés - 3 december 2011 21:41

När jag gör den här kalendern kommer jag lägga in saker som på ett eller annat sätt har med mig att göra. Jag kommer helt enkelt berätta något litet om mig själv varje dag. Allt ifrån hur jag ser på olika saker, minnen, saker som gör mig glad osv. Den 24e december kommer ni helt enkelt veta massa skumma saker om mig ;)


"Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror alldeles på om du är över eller under den."
Nalle Puh är en björn med väldigt liten hjärna, men ibland säger han saker som är värt att tänka på. Just det citatet fick mig att tänka på AW i somras, när jag åkte ring bakom en motorbåt med en kompis. De som körde båten gjorde vad de kunde för att få av oss, men det slutade med att båten välte mitt ute på sjön. Båten var en båt, men plötsligt blev det en olyckshändelse. Just då var det ganska obehagligt, men idag skrattar jag åt det :D

 

Av Therés - 3 december 2011 18:17

Jag har nästan hel och hållet missat att det är december och dags för julkalender. Idag fick jag en chokladkalender av mamma och pappa, och helt plötsligt blir det mycket mer julstämning över allt. Nu skulle jag vilja ha snö som ligger kvar i +grader på åkrarna (så att man slipper frysa). Varje plats som besöks dagligen av hästar ska dock hållas helt snöfria hela vintern. Dessutom ska alla vägar vara snö, is och slaskfria, så att det går att ta sig dit man vill helt enkelt.


Men tillbaka till julkalendern. Tänker starta en enkelt här på min blogg. Varje dag ska jag lägga in något roligt. Förhoppningsvis så resulterar det i att jag även efter december vill fortsätta att uppdatera min blogg med roliga inlägg, istället för att bara skriva om mig, hästar och hästar... Lite mer allsidig läsning helt enkelt :)


Och nej, jag försöker inte vara något proffs eller nån slags WB. Jag vill bara börja blogga på ett roligare sätt och få fler läsare ;)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards