Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under juni 2013

Av Therés - 27 juni 2013 23:10

Helgen kommer bli jobbig och tuff på många olika sätt. Som tidigare nämnt ska jag till Karlstad den här helgen. Jag åker redan imorgon. Vid 8.00 räknar vi med att lämna Höör med Lady i transporten. 7 timmar räknar vi att resan tar och när vi kommit fram, och Lady vilat några timmar ska jag rida lite grann, mest för att hon ska hålla sig mjuk. På lördagen ska jag tävla två nationella klasser, och sedan tar vi vårt pick och pack och åker 2,5 timmar ner till Färgelanda där jag ska rida en klass på söndagen, och en klass på måndagen innan vi tillslut åker ca 6 timmar hem igen.

Det kommer som sagt bli en tuff och krävande helg, både mentalt och fysiskt. Första natten sover vi på hotell i Karlstad, vilket är grymt. De andra två nätterna ska vi sova i en stuga på en camping i Färgelanda, och det blir nog inte lika bra. Risken finns att jag inte kan sova alls. Hoppas dock det inte blir så.
När det gäller mentalt så kommer jag ha prestationsångest. Har fått massor av hjälp med Lady den senaste veckan, och hon har aldrig varit så fin som hon är nu vilket betyder att det måste gå skitbra i helgen, annars är jag dålig. Dessutom kommer det bli jobbigt med maten. Har ju ingen aning om vad jag kommer stoppa i mig under helgen. Förhoppningsvis rider jag så pass mycket att det inte blir för mycket kcal i alla fall. Annars ska det ju funka ändå. Går ju knappast upp för mycket på en ända helg. Eller?

Ha det bra,
Ska försöka blogga under helgen.

Av Therés - 26 juni 2013 22:11

God kväll!
Imorse vaknade jag och var lagom nyfiken på va dagen skulle ha att erbjuda. Jag hade ingen aning faktiskt. Eller jo, jag visste egentligen vad som skulle göras, men inget blir som man planerar och man gör alltid en hel del roliga upptäckter.

Började morgonen med att gå upp och klä på mig. Fick snabbt byta om och passade då på att slänga mina favvo-jeans i tvätten, tillsammans med lite andra jeans och några tröjor. Jag har ju lyckat samla ihop alla mina kläder ur tvätten och tvättar efterhand. Har tagit 4 maskiner tvätt redan, och fler lär det bli.
Lägger in kläderna i garderoben efter hand, och kan ju lätt säga att allt inte lär få plats eftersom dubbelt så mycket ska in. Men visst, jag kan ju aldrig mer gnälla på att jag inte har kläder i alla fall.

Så ser det ut, och jag ska in med dubbelt så mycket till som sagt.

Förutom tvätt har jag varit i stallet och förberett en del inför äventyret till Karlstad och Färgelanda i helgen. Har packat putsgrejer till utrustningen, och putsgrejer till Lady. Dessutom har vi lagt 40 kilo hösilage på luftning i en tom box. Förhoppningsvis ska det hålla bättre om det är helt torrt när vi packar ner det och ställer det i transporten än om det är så där fuktigt som hösilage egentligen ska vara.

Det är en del som ska ned. Lady måste ju ha sitt foder. Imorgon ska vi packa med utrustningen och kraftfodret, och höet ska i säckar och ut i transporten. Allt måste vara klart imorgon kväll för vi åker tidigt på fredag morgon. Är verkligen spänd på det här. Kommer bli så roligt.

Har matat grannens hästar också, två söta shettisar och ett stort halvblod. Det är ganska lätt och smidigt och inte ett dugg ansträngande. Dock lite drygt när det regnar.

Det har dessutom hänt några andra grejer som jag tyvärr inte kan säga än, men en sak kan jag säkert avslöja redan nästa vecka och jag hoppas det blir så grymt som jag tänker mig.

Ha det bra så länge.
Jag lovar att försöka uppdatera hur det går på värt lilla äventyr i Värmland.

Av Therés - 19 juni 2013 19:06

God kväll!

Det kom just in ett extremt åskoväder över lilla Höör och förmodligen stora delar av övriga Skåne. Vi har precis dragit ur alla sladdar ur eluttagen och jag sitter nu i soffan med en filt över mig och väntar på att middagen ska serveras. Far min riskerar livet ute vid grillen tillsammans med den redan döda (tack och lov) kycklingen, och mamma kokar mackaroner.

Tidigare idag var jag i stallet och red ut en sväng med Lady. Vi var ute 51 minuter prick med en medelhastighet på nästa 7 km/h. Som snabbast drog vi en sträcka i en hastighet på lite drygt 39 km/h. Jag använder en app som heter så mycket som iRunner. Ganska roligt att se var man har rört sig, hur långt det är, hur fort osv.

Efter det har jag städat lite och tagit hand om mina kläder i tvättstugan. Känns bra att man har hittat lite kläder man glömt att man hade, men som man absolut kan tänkas använda. Har även plockat fram mina klänningar och alla passar bra. Skönt! Var dessutom shoppat en långklänning och två tröjor för 400 kr här om dagen. Nu är garderoben full igen. Apropå garderob. Jag ska göra om min garderob där uppe till en walk in cloaset. Det känns ju fantastiskt det med.

Ska fortsätta ta reda på mina kläder nu, och rensa på mitt rum.

Ha det bra så länge.

Av Therés - 10 juni 2013 23:03

God kvall där.


Aaaatjooo! Har ägnat större delen utav dagen till att nysa galet mycket. Var i stallet vid lunch och red en sväng, och Lady skötte sig super. Håller hon i det här så slipper jag säkert skämas i Åstorp i helgen. Träning imorgon. Det ser jag fram emot, för där går hon alltid som bäst. Är jag missnöjd efter en träning så kan jag lova att det verkligen har varit total kaos! Men imorgon lär det inte vara kaos.


Igår skrev jag att jag att jag skulle plugga en massa idag, och jag har faktiskt hunnit med allt det viktigaste för dagen, och det känns skönt. Har dock dragit på mig ett par nya uppgifter, men gör jag dom inte den här veckan, så får jag göra det längre fram, så det är bara att välja, nu eller senare.


Mellan stallet och pluggnadet åt jag en salad från Ica, måste säga att deras självplock är det bästa som någonsin skapats i matväg! Såg även en film tillsammans med mamma. Ringaren i Notre Dame. Gullig film, men stör mig lite på att dom sjunger mest hela tiden.


Har dessutom kommit fram till att jag verkligen behöver shoppa också. Även om jag nu kan plocka fram lite sommarkläder som hänger i garderoben. Lite söta klänningar och sånt där. Jag skulle bahöva ett par vita jeans, och ett par nya ganska ljusa. Ett par nya shorts i rätt storlek vore inte heller fel. Alla från förra året har blivit någon storlek för stora eftersom jag har gått ner ca 5 kg sen dess. Något mer jag vill ha/behöver? En ny bekini kanske. En lite hetare än den jag har nu. och kanske en ny klänning. Jag älskar klänningar, går inte att få för många. Ska ta en dag nästa vecka och verkligen kolla igenom vad jag har och vad jag behöver och sedan gå och shoppa.
Har inte den lyxen som vissa andra som kan gå ut och spontanshoppa. Jag har ju en häst som tar en hel del pengar om man säger så. Men måste hur som helst göra det, så får se till att det blir av snart.

Kanske någon som vill hänga på? Hör bara av er i så fall. Uppskattar allt sällskap jag kan få!


Ha det bra så länge!

Av Therés - 9 juni 2013 22:39

Hej!
Min hosta har blivit värre. Jag har stått ut hela dagen, men nu ikväll fick jag ge mig och ta en förbannat äklig sup hostmedicin. Det är verkligen vidrigt. Har fortfarande smaken i munnen. Blä!

Fönstret på mitt rum står också öppet för tillfället. Skönt. Det blir så galet varmt här när man har dörren stängd så att det ända man kan göra är att öppna fönstret. Håller alla tummar och tår för att myggen inte hittar in. Det är trots allt fortfarande ljust ute, och min telefon kan väl ändå inte lysa upp så mycket?

Så fort jag vaknar imorgon måste jag skriva klart en uppgift om fotosyntesen, och två väldigt korta tyskauppgifter. Dessutom ska jag jobba vidare på en uppgift om moderna konflikter, fixa en engelsk recension, ta kontakt med diverse lärare och plugga på ett prov till på onsdag. Det gäller att jag inte blir sämre nu.

Rida ska jag också göra imorgon. Jag har knappt ridit på en vecka så nu är det dags att ta tag i allt igen och försöka ta mitt andra SM-kval i helgen. Har tre chanser på mig på lördag + söndag. Viktigt, viktigt!

Be för mig och att jag inte ska bli sämre, har verkligen inte tid för det just nu.

Ha det bra, haj! (:

Oj!

Av Therés - 5 juni 2013 08:41

Säg just att bilden i förea inlägget inte kom med... Här är de i alla fall.

Av Therés - 4 juni 2013 21:33

Gissa vad som dök upp i min brevlåda idag. Precis det man ser på bilden. Äntligen! Har länge, länge velat testa det, men har aldrig blivit klar till att beställa hem. Men nu är det gjort, och det har dessutom dykt upp redan idag. Beställde så sent som i fredags.

Jag har redan testa steg 1-3 ikväll och känner mig ärligt talat redan fräschare! Känner verkligen hur finnarna utrotas. Glad som en lärka är jag, och ser fram emot att se resultat så småning om.

Puss och kram.

Av Therés - 4 juni 2013 21:26

Jag har verkligen attans svårt för det här med att hålla igång bloggen. Förmodligen för att jag har så svårt att avsluta mina inlägg. Jag skriver alltid något grymt, men sen ångrar jag mig och vill inte alls skriva om det längre. Istället för att spara inlägget i utkast för att eventuellt kunna posta det vid ett senare tillfälle, tar jag bort det helt och orkar inte skriva något nytt. Dessutom är min dator så sjukt seg att jag sällan orkar så mycket som att starta den.

Jag ser fram emot uppdateringen i den nya appen som ska dyka upp till iPhone vilken dag som helst. Att kunna göra texten mer levande och dessutom kunna stoppa in en bild mitt i texten kommer göra det bättre, lättare och roligare att blogga från telefonen, och där med blir det förmodligen fler inlägg.

Keep in touch, kära vänner. Jag jobbar verkligen på bloggen.

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards