Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under februari 2010

Av Therés - 24 februari 2010 19:42

Allvar. Tror inte att Moder Jord vill att jag och Lady ska ut och tävla före sommaren. Först har hon öst snö över hela skåne i 2 månader så att man inte kan rida normalt. Tror det var 2 onsdagar i rad som det var snöoväder så att träningen blev inställd. Det var de två första veckorna som Lady var i bäst form. Kommande första veckan hade jag ingen ork och lust att rida eftersom det låg 60 cm snö på alla grusvägarna och det är extremt jobbigt att brodda. och fjärde veckan var jag sjuk. Nu, 5e veckan så är Lady i form och var berädd på ett pass i ridhuset. Kanske inte hoppa så mycket, men ändå bli riden en timme ordentligt. Klockan två kommer jag till stallet och fixar allt till Lady och Bianca. När jag ska sopa kommer Kajsa in med Lukas och ropar på mig. Hon säger att Lady blöder jättemycket på ena frambenet och att jag måste ut och hämta henne. Jag tror att Kajsa bara skojjar men jag springer ändå ut till Lady. Synen är inte direkt härlig. Hennes framben är ju vitt så det såg extre blodigt ut. Det var blod i snön runt henne också. Men jag tar henne och tårarna rinner och jag skakar. I stallet hjälper Emelie mig med att kolla såret och lägga om det. Det var bara ett litet sår ungefär 1 cm långt och 2 mm djupt, men det blödde som bara den. Så pang, där var den träningen inställd.

Det händer säkert någon nästa vecka så att träningen inte blir av. Jag kanske skadar mig eller något ^^


  


Igår var jag med Patricia och tittade på Alvin och Gänget 2. Extremt gullig film.

Citat: "Jag tycker om dig precis som du är". Extremt gulligt. Fick tårar i ögonen när jag hörde det. ^^


Imorgon ska jag vara med Carro och vi ska påbörja vår kariär som FreeRunnare ;)


Ha en trevlig dag ;) 

Av Therés - 20 februari 2010 14:15

Var på jägers igår. Riktigt roligt :D

Var "förfest" hos Pacci. Jag skulle komma vid 6, men kom vid halv 8. Liiiite sen kanske. När jag kom så åt Pacci. Jag ville inte ha så jag bara satt med vid bordet och skrattade vid alla kul saker Pacci sa, haha. Sen bytade jag om och plattade håret. Sminkade mig och sprayade glitter i håret. Alva och Maggie var där också. Vi blev riktigt snygga allihop :D Sen tog vi massvis med fjortisbilder. Kommer ladda upp dom på bdb. Fiinbejb@db om ni vill kolla in dom :P

Väl på jägers hade vi jätteroligt. (också) Vi dansade som bara den hela kvällen. Bara små uppehåll för att dricka och andas typ, haha. Jägers bjöd på vad jägers ska bjuda på. Snygga killar, bra musik, roligt folk och strul (y). Sällskapet var självklart det bästa. Hade inte haft lika roligt utam Alva, Maggie och Pacci. Tack för en underbar kväll :D


Idag gick jag upp vid 8.50 och befann mig i stallet ungefär 20 minuter senare. Vi släppte ut alla hästarna och sen mockade jag till Lady och Hot Shot och fixade halm till Hot Shot, Bianca och Lady och packade hö till Lady, Hot Shot, Bianca och Calle. Mamma och kristin körde runt på en fyrhjuling och fixade en del saker. Därför var jag själv.


Nu sitter jag bara och väntar på att mamma och pappa ska komma hem med frukost :D


Pusshej ;)

Av Therés - 14 februari 2010 20:04

Manboy, manboy you can call me manboy. Avgudar låten och längtar till finalen så jag får se den på TV igen :D
Ärligt så hade jag inte en aning om vem Eric Saade var innan igår. Hade bara sett lite bilder på honom, men visste inte vad han gjorde. Men han sjunger bra och är okej söt. Låten han hade igår är grymt bra och jag lyssnar på den mycket. Hittade den nyss på youtube :) Hans låt Sleeplesss är också bra :)

Jag gillar honom och hoppas han kommer bra till i finalen. Men han får inte vinna, tror inte han har så stor chans i esc tyvärr. :)




Av Therés - 13 februari 2010 19:24

Hallå.

En sak jag har tänkt på är att jag just tänker mycket. Det är verkligen tankar om allt och alla. Allt mellan himel och jord. Det är ju jättebra att man tänker mycket. Det är ju smart att tänka. Om man inte tänker är man ju antingen död eller korkad. Fast jag tänker ju mycket så jag är smart, haha. MEn (det finns alltid ett men) jag skriver aldrig ner det jag tänker om jag inte tänker det med någon annan på msn. Om jag inte tänker med någon på msn så är det antagligen ingen som någonsin får höra mina tankar. Det är ju lite synd, så jag tänkte börja skriva ner allt jag någonsin tänker. Jag ska skriva ner alla mina tankar och åsikter här på bloggen så att ni får ta del av mina supersmarta tankar. Visst låter det bra? Då kan du också lära dig att tänka som profsen ;)


Vi kan ju börja med något enkelt. Något jag tänkte på i morrse när jag läst det i FRIDA. Eric Saade säger " Jag skulle vilja lägga ner idol och liknande program. Det är säkert jättebra, men det har gått för länge. Dessutom förstörs musikbranschen av alla tillfälliga stjärnor som programen skapar. Det hade varit roligare om de tog fram hållbarare artister som [EX] och [EX]."

Då tänker jag först lite snabbt " jaja, bara för att han har tagit den "svåra" vägen upp i branschen." Klart han är lite avensjuk om det finns lättare sätt. Jag vet inget om killen eller hans kariär men hade väl lika gott kunnat starta den med en vinnst i Idol. Okej, han hade inte änns behövt vinna. Eller han kanske inte fick vara med i Idol, haha, vad vet jag. Men vad menar han med hållbara artister. Visst, det är en del som har trillat bort under åren. Men från idol finns det massor med hållbara artister. Om han inte tycker det så har han missat EMD, Ola, Darin, Måns, Erik kommer hålla länge, Agnes och Kevin. Det finns säkert fler som jag inte kommer på just nu. Och vadå "förstör musikbranschen"? Utan alla nya stjärnor så hade snart alla flickor dött utan sina flickidoler. Erik Grönwall med en enorm röst hade kanske aldrig aldrig blivit något om det inte varit för idol. Danny och Ola och Erik Sagerstedt hade aldrig heller blivit något. Idol behövs. Inget idol inga nya flickidoler. Så det så.

Det var väl ungefär det jag tänkte efter det utalandet. Synd bara han inte kan läsa det (a) Men han ska ju vara med i melodifestivalen ikväll så han får ha ett lycka till. Han är ju faktiskt ganska söt :)


Sen är det då bilderna på Lady jag lovade er igår. Dom kommer här under :)

Ha det bra och TÄNK! :D


                

:P

Av Therés - 12 februari 2010 12:17

Då sitter man här igen. Ahh, just det. Sitter! Sitter i för sig i soffan med mammas laptop i knät, men det är alltid något. Sitter och tittar på MTV utan ljud eftersom jag lyssnar på favoriten Calle. Jag gillar ordet siter (y)


Imorgon är det kurs i stallet. Jag är inte helt säker på att jag kommer orka sitta uppe hela dagen. Kursen är verkligen hela dagen. Börjar med frukost i stallet och avslutas med typ Pizza hos Kristin. Men får väl se hur det blir med pizzan. Jag hoppas i alla fall att jag kan vara med på kursen.


En stund nu på morgonen har jag redigerat lite bilder på Lady som jag tog för typ en vecka sen. Dom får ni se i ett senare inlägg :)

Av Therés - 11 februari 2010 13:00

Ett tips till alla bloggare där ute: Bli aldrig lika dålig som jag på att blogga, haha ;)


I fredags gav jag mig satan på att ta upp jakten på min blogg igen. Det gick inte alls så bra. Jag var hos Mary hela helgen så kunde inte blogga då tyvärr. Jag hade jättekul hos Mary och vi badade typ hela lördagen. Vi ägnade kvällarna till att titta på film med titlar gjorda av bara sifror. "2012" och "1408" tittade vi på. "2012" var faktiskt riktigt dålig. "1408" är en skräckfilm som både jag och MAry har sett förut. Jag tycker den är ganska läskig och man blir lite skraj för att sova på hotel när man har sett den, haha. På morrnarna "bakade" vi frukost. På lördagen käkade vi pannkakor och på söndagen krumelurisar eller vad fasen det nu heter, haha. Ganska tidigt på söndagen åkte jag hem och åkte sen till stallet. När jag kom hem från stallet duschade jag och sen började helvettet...


Söndag kväll: Jag käkar en liiiiten skål med kräm och sätter på Mio min mio och tittar på den. Har läst boken nydligen. Ärligt så tycker jag att både boken och filmen är dåliga. Men boken är ju ganska gammal så jag kan förstå det. Efter filmens slut ser jag att jag har feber och efter änu ett tag tömmer jag magen på allt dess inehåll. Menar verkligen allt. Ringer till mamma och pappa som inte är hemma som får komma hem helt enkelt. restan av den kvällen låg jag på luftmadrassen i tvrummet och sov. Sedan var jag tvungen att gå upp. Jag sov extremt dåligt den natten. Men var helt glad typ för att jag lyckats få i mig två koppar vatten den natten, haha.


Måndag: Jag blir väckt och går ner. Jag får ligga superbekvämt i soffan och sova typ hela dagen. Förutom feber, ont i halsen och ont i ena örat så mår jag bra. Haha, bra var det ja. Den natten sover jag också hyfsatt dåligt. Men ändå lite bättre än natten innan.


Tisdag: Jag blir väckt och går ner. Mamma jobbar så jag sover ensam hemma. När hon kommer hem vid 12 så säger hon att vi ska till vårdecentralen och kolla om jag har halsfluss. NEEEEEEEEJ! försöker jag skrika, men det blir bara ett litet klagotjut som låter ungefär "pip". Väl på vårdecentrelen måste jag sitta och stå så mycket att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Jag hade inte halsfluss utan öroninflamation. Väldigt mycket bättre. Not. Jag får någon hems medicin. Kapslarna är säkert 2 cm långa och fyllda med något konstigt vitt pulver som inte får krossas eller tuggas.


Onsdag: Jag sover och käkar min medicin.


Torsadg: Jag håller på att vakna till liv :D Jag kan sitta upp och gå runt utan att må illa. Jag kan tänka och prata. och jag har inte ont i halsen mer. Skönt. Medicinen är inte så farlig att ta nu när det inte känns som att en ska komma upp lika fort igen. Jag har faktiskt till och med ätit två mackor med Kalles prickiga och önskat kvällsmat. Mammas kinagryta. :D  


Jag kommer inte till skolan imorgon heller "tyvärr". Men kommer vara ganska superpigg i morgon hoppas jag, haha. På lördag är det kurs i stallet och jag hoppas inerligt att jag orkar vara med på den så att jag inte missar allt kul.


Hmm, glömde nästan varför jag skrev det här inlägget, men kom på att det var för att berätta varför jag inte bloggat fast jag skulle. För att jag varit sjuk helt enkelt :)


Men ni får se till att hålla er friska. Det är INTE kul att vara sjuk så här länge. 2 dagar i feber går bra, men inte 4 dagar i öroninflamation. Är inte helt frisk än, så fler dagar blir det dessutom. Hahahahah.


Ha det å bra nu :D

Av Therés - 5 februari 2010 17:56

Bäver, björn, ekorre... Ja, vad egentligen? FInns det änns ett ordspråk som heter så?


Ska till MAry och käka kina mat och se på film (y)

Av Therés - 5 februari 2010 11:39

Ja, nu ska jag ta tag i min blogg igen. Jag har inte riktigt saknat min blogg, det har varit ganska skön att inte behöva tänka på den speciellt mycket. Men samtidigt så är det skönt att skriva av sig och berätta för folk vad man tycker och tänker på ett lätt sätt. Det är ju faktiskt alltid någon som läser. Det kanske till och med finns någon som blir lite besviken när man inte skrivit något nytt. Fast om det skulle ha funnits någon sån person på min blogg så hade han/hon nog redan tröttnat och slutat kolla på min blogg tror jag, haha.


Senast jag skrev var när jag precis kommit hem från semestern. Inlägget var kort och ganska skumt. Jag hoppas att det här är lite roligare att läsa. Även om inte det är speciellt troligt.


För några dagar sen öppnade sig himlen och släppte ner 50 cm snö på allt som stod utomhus. Innan des hade vi bara lite snö och det var möjligt att rida i paddocken. Men nu för tiden är det inte det, så jag har fått nöja mig med att släppa Lady i paddocken några gånger så att hon har fått springa lite. Senaste gången hade jag med mig kameran, men det var bara halvljust så alla bilderna blev mer eller mindra suddiga. Synd. Hoppträningen har blivit inställd 2 veckor i rad. Det är bra, för jag kunde ändå inte vara med. Det känns skönt att inte missa en massa.


Skolan rullar på som vanligt och det går faktiskt riktigt bra. Tror vi har haft två prov den här terminen. Fysikprovet gick bra, och om Magnus minns rätt så fick jag höga poäng. Svenska provet kändes riktigt bra men har inte fått något resultat på det än. Nästa vecka har vi matteprov. Kommer få råplugga matte på tisdag, för jag fattar inte ett skit av det här kapitlet. Mitt mål den här terminen är att höja alla mina betyg minst ett steg. Från G till VG, VG till MVG, och MVG får stanna på MVG. Kommer bli extremt besviken på mig själv om det inte blir så.


Ikväll ska jag till Mary och vara där hela helgen. Hon ska vara ensam hemma hela helgen så vi kommer ha ganska kul tror jag, tror och tror, jag VET det. Vi har alltid superkul ihop. Det spelar ingen roll om vi är ensama eller har föräldrarna i ryggen. Dom har öppnat ett nytt badhus i Hörby som jag tror Mary vill att vi ska besöka. Hon säger att hon har varit där nästan varje dag sen det öppnade, så det förvånar mig att hon inte har tröttnat, haha.


Nästa helg är jag ledig så som det ser ut nu. Men jag blir säkert uppbokad när jag träffar Mary ikväll. Den 19 är det Björket eller Jägers. Tror jag och Milla ska till Björket. Alva kanske ska följa med. Det kommer bli jättekul och jag kommer säkert vara supertrött hela helgen efter det xD

Vecka 8 har jag typ sportlov. Fredag, lördag, söndag är jag i Gbg för att se Göteborg horseshow. Det kommer bli fett najs :D

Veckan efter ska jag till Gbg på torsdag fredag med Alva. Då är det Tokio Hotel-konsert som gäller. Det kommer bli det bästa jag har gjort i mitt liv. :D

Veckorna efter det har jag inget bokat. Inte idag i alla fall. Får väl se hur länge det håller sig. Jag hoppas att jag hittar på något kul alla helger fram till sommaren. Det är typ mitt nyårslöfte. :D


Det var lite om skolan, stallet, helgen och framtiden.


Men nu ska jag spendera många timmar i stallet. Det kommer bli jobbigt men kul.


Hare bra!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards