Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under februari 2012

Av Therés - 29 februari 2012 22:23

Jag tänkte skriva ett inlägg om vilken grymt bra dag jag haft, hur lite jag bryr mig om bruksproven och hur förvånad jag blev över att ena boxväggen satt löst i Ladys box idag, men jag orkar inte!

Istället lägger jag in en oredigerad bild på boxväggen, säger "Hejja 29e februari!" och skiter i bruksproven så var allt avklarat på 3 minuter. Har lite roligare grejer att skriva om imorgon hoppas jag :)


Ehhm, bilden var borta... Det betyder att det här gick ännu fortare ;)


Av Therés - 15 februari 2012 11:56

Vilken sjuk dimma det var i Lund här om dagen. I måndags eller fredags. Kommer inte riktigt ihåg.

 

Egentligen var dimman vit, inte lila såklart.

Av Therés - 15 februari 2012 07:00

Jo men jag är ganska säker på det. Det kunde ha slutat illa, jag var riktigt nära att bli påkörd på Flyinge. Hade jag tagit ett steg till, så hade jag varit krossad lite var stans. Herre gud, riktigt läskigt :o

Men istället slutade dagen riktigt bra måste jag säga. Visst är det alla hjärtans dag man ska berätta för folk att man älskar dom? Man kan säga att det hände <3

Av Therés - 13 februari 2012 08:12

Skånetrafiken är... Jag kan inte komma på något som är tillräckligt illa men ändå okej att skriva. Nej men sdriöst, skånetrafiken är det absolut sämsta skiten man kan tänka sig. Det är alltid sena tåg, året runt. Vintern är ju givetvis jobbigast. Alla spårväxlar fryser fast såfort det blir kallare än -10 grader och två centimeter snö kallas för snökaos.


Men det absolut värsta är alla byggen runt om i Skåne. Hela tiden är det något som ska byggas om och förbättras. "Större" stationer som Höör och Eslöv är väl okej att de bygger ut. Där stannar det relativt mycket tåg, det behövs helt enkelt. Men varför ska de bygga om Stehags station? Där stannar fyra tåg i timmen (två i varje riktning). Pågatåg dessutom. Det förstör en massa resor när de drar igång på riktigt med sina byggen. Idag var jag i skolan 40 minuter innan jag började för att jag var tvungen att ta ersättningsbuss. Det värsta är att jag förmodligen är hemma en timme senare än vanligt eftersom det första tåget som skulle gå som vanligt idag är inställt. Kuuuuul!


Kolla på det här:

 

Anledningen till tt jag har skrivit "inställt" över hela bilden är för att jag precis hade sparat bilden när jag såg att den hade uppdaterats med inställt på hemsidan...


Det värsta år att det här kommer upprepas si så där 5 gånger till.


 

Dock är det bara 2 ggr till som jag lider av.

Vecka 8 - Lov

Vecka 10 - Ledig

Vecka 12 - Liiiidaaa

Vecka 14 - Påsk

Vecka 17 - Liiidaaa.

Så det är ganska okej, bortsett från att jag inte vet när jag kommer hem de dagarna jag åker till skolan. Helst hade jag velat stanna hemma, men det får jag inte -.-

Av Therés - 12 februari 2012 19:48

Jag har länge funderat över vart jag vill bo när jag flyttar hemifrån. Jag vill inte bo i Höör. För liten håla för min smak. Kommer flytta till en större stad så fort jag har råd. Egentligen vill jag inte ens bo i Sverige, här finns inte mycket till killar/män. Jag vill flytta till USA eller England när jag är runt 20. Nu finns det sjukt mycket snygga killar i 20-års åldern, då varför skulle det itne göra det om ca 4 år?


Ja, jag har funderat över om jag ska flytta till England eller USA... Jag har nästan bestämt mig. Fast jag måste vara hyfsat rik redan när jag är 20, om jag ska ha råd att bo i området jag vill. Vilket område undrar ni då? Nyfiken? ;)


 

Dit vill jag flytta! Notting Hill, en del av London. Sjukt fint, eller hur? Det är perfet, så länge jag inte ska hålla på med hästar i alla fall.


 

Sjukt fint som sagt! Det är perfekt blandning mellan "bostadsområde" och "natur". Jag älskar det. Och husen. Har ni sett husen? Några av dom i alla fall. Ett av dom jag kommer flytta in i ser ut ungefär såhär:


     

Helt fantstiska färger osv. Sjukt mysigt! När jag är 20 hittar ni mig där ;)


(Trist med kvaliteten på den röda texten på bilderna...)

Av Therés - 12 februari 2012 00:03

2008/09 nån gång fick jag en plansch med en massa autografer från gänget som spelade i High School Musical-musikalen. Inte trodde jag att huvudrollen där skulle vara med i Melodifestivalen 2012. När jag väl insåg att det var han, och att jag dessutom hade hans autograf blev han på en gång aningens bättre redan innan han framförde sin låt. Låten var ju faktiskt bra, men jag tyckte det var lite skumt att han uppträdde i kostym till en sån låt. Roligt att han gick till final btw  :)


 

Lägg märket till att det står "Tack för besöket Therese" mitt på. Fast det syns inte här :(

Av Therés - 11 februari 2012 13:34

CVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

VVVVVVVVVVFSn em58,wery

aernmyi0+90thjavwr¨´.

jy

neryi

ypwítiosïytor¨wnmiy0eq+utrjk0

yatr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!


Hmm, först sabbas anslutningen precis när jag ska posta inlägg 1, sen när jag skriver om det och ska kolla en sak så lyckas jag radera det! Där av dampet i början... Jag tänker inte skriva om inlägget en gång till. Jag tänker bara skriva att



GÅRDAGEN VAR ABSOLUT FANTASTISK OCH ATT ALLT NEGATIVT LIGGER LÅNGT BAKOM MIG OCH ALLT POSITIVT ÄR PÅ EN HÖGRE NIVÅ!!!!!!


Pusshaj!

Av Therés - 5 februari 2012 11:22

Jag har gått från 100 %-ig hoppryttare till i stort sätt 100 %-ig dressyrryttare. Mest för att Lady är en dressyrhäst egentligen. Dressyr är helt klart jätteroligt och det är verkligen mysigt ute på dressyrtävlingar. Allt är så lugnt och stilla. Ingen som skriker på framridningen, inga hästar som sticker, inga olyckor och inga hästar som råkar illa ut på banan för att de inte sköter sig.


Men dressyr är även väldigt orättvist när det kommer till olika domare. Många är bra och dömer alla lika, men det finns ju de domare som dömer upp vissa ekipage för att det är "favoriter", rider för hemmaklubben eller helt enkelt har en väldigt fin häst, även om det egentligen inte går speciellt bra inne på banan.


Igår var det en väldigt konstig domare måste jag säga. Hon var nog blind... Lady gick som en kratta, hon gick verkligen inte fram alls, var ostadig i formen och gick många gånger bakom lod. När jag kom ut från banan var jag riktigt besviken och trodde jag skulle glida under 60%-sträcket på årets debut. Men dock gjorde jag inte det. Jag fick faktiskt ihop hela 64%. Jag fick 6or och 7or genom hela programmet och kommentarer på att jag red mjukt och trevligt. Jag fick till och med en 7a på framåtbjudning. Jag har fått en massa kommentarer på att hon går bakom lod, men ändå bra poäng. Jag vet inte vad jag ska säga... Hade hon gått som hon gör hemma, så hade jag lätt kommit upp på 70%. Missnöjd med ritten, men nöjd för framtiden.


Förutom min konstiga bedömning så var det några ryttare hon heller inte riktigt dömde som man hade trott...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards