Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under december 2009

Av Therés - 18 december 2009 12:24

Japp. Nu är det över. Första terminen i 8 är äntligen över! Terminsbetyg Höstterminen 09 ligger precis framför mig och jag kan bara inte sluta tänka på vad lite extra plugg inför prov kan göra. Tänk förra årskursen när jag hade IG-varning i ungefär hälften av ämnena för att jag inte pluggade till proven, till den här terminen som jag har pluggat ungefär en timme per prov. Vilken skillnad! Och då har jag ändå inte pluggat så mycket som jag borde ha gjort. Tänk då hur det blir nästa termin när jag kommer plugga typ 3 timmar inför prov. Det kommer gå så jäkla bra :D Hade tänkt att nästa termin får jag VG/MVG och första i nian får jag bara MVG. Jag pratade med en kille idag som fick 14 MVG och 2 VG. Haha. Så vill jag också ha det i nian. Tänk att komma in precis var man vill :D


Mina Betyg

1 MVG (Biologi)

4 VG (Fysik, Kemi, MAtte, Svenska)

8 G (Slöjd, Musik, Bild, Eng, Tyska, 2 SO-ämnen, Idrott)


Är nöjd ändå. Nästa år blir det bättre (y) 

Av Therés - 17 december 2009 11:10

Idag har man en helt underbar dag :D Ensam hemma utan behöva fejka att jag är sjuk. I morse sa jag bara"Mamma, om inte bussen kommer, slipper jag skolan då?" Jag visste att bussen skulle komma, så mycket snö har vi ju inte. Mamma ba "Du slipper skolan ändå". Haha jag blev ganska glad då. Vi haft typ 4 hålor den här veckan och Patricia sa nyss att vi hade håla på första lektionen idag också. Så om jag hade velat hade jag bara kunnat komma lite senare. Men äsch, får man stanna hemma så gör man väl det? Men anledningen till att jag fick stanna hemma är väl just att vi har håla typ varje dag, och när vi har lektion så tittar vi på film eller spelar spel. Så det är ingen vits att gå till skolan idag. Vi slutar dessutom imorgon. Och då blir det filmkväll med Mary :D


Men hittills har jag fått reda på mitt fyskibetyg, svenskabetyg och mattebetyg. Gissa vad det var då. F = Starkt VG. S = VG. M = Starkt VG. Imorgon får jag pappret med alla betygen. Och jag kommr ha VG i alla ämnen förutom typ Idrott, Musik, Språk och SO. Det känns bra :D


Den snöade hela dagen igår. Jag, Patricia och Alva hade snöbollskrig typ varje rast. Grymt roligt. Idag är det inte kramsnö, så det blir ingen snögubbe eller något liknande hemma. 

Haha, snö är kallt. Speciellt om man går ut barfota i 10 cm snö kl 11 på kvällen. Och ja! Jag har gjort det :D Ganska mysigt faktiskt :) Hade satt mig ner om jag inte var livrädd för att frysa ihjäl. Haha.


Erik Grönwall. Han är ju min nya idol. Grymt bra och grymt snygg är han :D

Igår kollade jag iaf ifall han skulle signera skivor i närheten av mig. Närmast är i Malmö. 5 Januari, men då är jag på semester och kan inte gå dit. Så jag och Alva ska till Kristianstad på måndag och träffa honom istället. Han släpper sin skiva på lördag, så det kan bli lite tajt att få tag på en innan måndag. Men jag ska lyckas och det kommer jag göra också :) Annars har jag en reservplan ;)

I morse medverkade Erik i ett antal intervjuer. Jag såg/hörde 2 st. Gryma svar från Erik. haha. 

Knappen och Hakim: "så i kväll ska du sjunga blablabla... på rädda radiogalan(?).

Erik: "Rädda barnen ja. Ehh, rädda radion var det ja" 

Haha så grymt bra xD 


Det var väl allt för nu. Kommer kanske mer i kväll :) Pusshej

Av Therés - 15 december 2009 17:23

Ja, då sitter man här igen då. Och idag är det ju tisdag, sen är det bara onsdag och torsdag kvar, sen får jag reda på mitt betyg! Vill inte vänta så länge xD


I morse fick jag ett paket av Patricia. Gissa vad som låg i. Du gissar antagligen fel. Men svaret är ett par jättemjuka mysiga strumpor :D Tack Patricia!!


Idag har det snöat ungefär hela dagen, och jag tror det snöar än. Det är ungefär 2 cm snö på de orörda ställena här. Jag älskar det, fast det ställer till med problem för hästarna. Det är ju inte så lätt att rida i kramsnö. 


Men ni MÅSTE klicka på länken här under. Lyssna på texten och titta på videon. Den är helt underbar (både texten och videon). Och ni måste hålla med om att Bill (sångaren) är jättevacker! Jag börjar nästan gråta när jag ser den. Älskar den. 

(Eftersom videon inte är tillgänglig för inbäddning så få ni helt enkelt kolla länken ist) :D 


http://www.youtube.com/watch?v=mPLF7RihkfA&feature=related


Visst är den fiin? :D


Rock on!

Av Therés - 12 december 2009 21:21

... till nästa gång jag fyller år ;)


Har varit en riktigt bra dag! :D Vaknade vid 08.15, men eftersom mamma sa att jag inte fick gå upp före dom kom och "väckte" mig så fick jag ligga kvar till ca 10.45 haha. Fick underbara presenter och god frukost. Senare kom Joakim, Theo, Alex, farmor och farfar på besök :D 


Presenter: Jacka, kläder, DVD, filmer, wii fit plus, benskydd till Lady, en bok och något mer som jag inte kommer ihåg just nu. (orkar inte springa och kolla xD )


Tack för en bäst födelsedag :D


Igår fick jag dessutom en tidig present. Erik vann och kommer få släppa två skivor :D Han gjorde vinnarlåten Higher så bra också :D Älskar dig Eriik :D


Av Therés - 11 december 2009 16:12

Ja just det! Imorgon 12/12 fyller jag 14 år och blir en positiv fjortis. Tror varenda person vet skillnaden mellan en positiv fjortis och en negativ ;) 


Egentligen önskar jag mig inget mer än typ en dator, en tur till Tyskland och massa böcker, så ska bli lite kul att se vad mamma och pappa har hittat på. Blir ingen fest heller. Även om det är superroligt när alla är här, så är det otroligt jobbigt att fixa före och efter, speciellt om det är övernattning. Så tyvärr, ingen fest. Jag hade ingen fest förra året heller, och det dog jag ju inte av så nog ska jag överleva i år också :) 


Men igår skrev jag ju om att jag sabbade mitt betyg i matten för att jag missade några tal på mattprovet, men jag hade kanske inte fått MVG ändå kom jag på, så är inte lika deppad över det längre. Jag fick VG (2 p under MVG) på biologiprovet igår och VG på Tyskan igår. På slöjden, det enda ämnen jag inte tycker om mer än 2 % fick jag typ G-. Haha, riktigt dåligt. Men så kan det gå om man är lite slö. Blir ingen slöjd förrän i 9an sen :)


Någon som har bdb? Kolla in den nya blogg-tjänsten. Den är superbra :)


Film från hoppträningen



Av Therés - 9 december 2009 21:25

Vissa dagar är som gjorda för att gråta. Idag var en sån dag. Lixom, har man en gång börjat gråta så är det inte långa uppehåll mellan attackerna. Och det är riktigt jobbigt. Man kan aldrig i förväg veta när det kommer en sån dag, om man inte vaknar på riktigt fel sida. Jag vaknade ju på rätt sida, som vilken dag som helst. Tog mig till skolan och de första 3 lektionerna gick som smort. Sen kom mattelektionen och vi hade matteprov. När läraren säger "1 minut kvar" och jag fortfarande hade typ 4 tal kvar så brast det. Tårarna rann och gick inte att stoppa. Det jobbigaste var väl inte att jag inte lyckades med matten, utan att mitt MVG for åt helvete. Sen över So:n så gjorde alla allt för att lyckas få mig på bättre humör. Och dom lyckades faktiskt :) Men på bussen blev jag butter igen och bara önskade att jag kunde gräva ner mig och aldrig komma upp igen. Dessutom tänker jag "det ända som saknas nu är att det har hänt något med Tokio Hotel.". När jag loggar in på THs officiella hemsida så står det att domstolen ska väcka åtal mot Tom Kaulitz för att han slog en tjej i ansiktet i våras. Han riskerar 5 ÅRS FÄNGELSE!!! Tror inte att någon kan fatta hur det kändes för mig. Eftersom ingen vet hur mycket jag verkligen älskar dom, och vad dom betyder för mig. Satt och grät till mamma kom hem. Sen bar det av till träningen där det gick lite bättre och det var lite mer glädje. Sen kom jag hit och satte mig igen och började gråta igen. Hoppas bara att jag mår bra imorgon igen. Annars är det synd om alla andra :/ xD


Film från hoppträningen kommer :)

Av Therés - 7 december 2009 20:41

Idag fick jag, Pacci, Alva och Carro "håla" på idrotten. Så vi stack ut (order från Lars) och lekte. Ärligt. Vi körde typ kurragömma :D Det var år och dagar sen vi körde det sist. Vilken kick det var att springa runt och gömma sig i det lilla bostadsområdet där vi var. Haha, det måste vi göra om någon dag (y) :D


Sen på NO-lektionen hade vi typ info om brand och fyrverkerier. Trodde fan att dom skulle behöva lägga in mig på psyket eller något. Men repade mig när jag varit i stallet typ 30 minuter. Så jävla hemskt. Haha, fatta att jag satt där och grät när jag såg videon som jag har lagt upp här under. Så sjukt hemskt!!!!! 430 fans i lokalen och 100 dog i branden. inom 8 minuter så var stället övertänt.  Och så fick vi se skador m.m från folk och fyrverkerier. Så sjukt hemskt!!! Tyvärr så var klippet inte tillgängligt för inbäddning, så kolla länken ist. :P  


http://www.youtube.com/watch?v=D4xaWMKBlw4


Sen (lite "roligare") Fick vi veta att det var 501 stora skolbränder i sverige 2008. 104 av dom (!) var i skåne. Och även att Sverige är det land i världen där det är flest skolbränder. I grekland är där bara ca 7 om året ;) xD 


Men SLUTA med fyrverkerier. Ni kan skada både er själva och andra, hur säkert ni än har det hemma. 

Av Therés - 6 december 2009 12:17


Jag skulle gå en promenad med min ungponny Lady (4 år). Jag plockade henne i grimman och gick ut direkt. Ute i skogen satt jag upp på henne och skrittade. Så jag red asså på en unghäst, utan sadel med bara grimma och grimmskafft. Det låter inte så hemskt, men det värsta var att jag inte hade väst eller hjälm på mig heller. Då tänkte jag "men inget kommer hända, Lady är så snäll" Och jag kom runt rundan utan problem som tur är. Nu för någon vecka sen hörde jag om en flicka som hade ridit utan hjälm. Hon hade trillat av och slått i huvudet och nu är hon förlamad. Jag är 95% säker på att hon tänkte som jag när hon red ut den gången. Tänk att förstöra hela sitt liv för att man inte använder hjälm. Usch! Så vad ni än gör, rid med hjälm ;)


Men jag ska rida med bara grimma och grimmskafft i paddocken idag, Med hjälm ;) Lägesrapport senare. 

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards