Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under december 2010

Av Therés - 29 december 2010 13:18

Det finns många mänga människor jag avskyr pga deras beteende. Som folk som chattar med mig 20 minuter och sen älskar mig, saknar mig och planerar träffar i sommar. Det är aslångt dit, varför just i sommar?

Eller folk som hela tiden tycker att dom är bättre än alla andra, folk som inte inser att dom faktiskt inte ligger på samma nivå bara för att dom borde göra det. Såna som säger "Man måste öva för att bli bättre." Det är sant, men man måste också ha en gnutta talang, inte bara en bra kamera och lite övning. Eller dom som alltid springer runt och skryter med allt dom har köpt eller ska köpa. Eller ja, det är mäst i klädväg som jag hatar när folk (speciellt bloggare) säger att "Den har jag köpt, den kostade 1500 kr, och den köpte jag i båda färgerna, blablabla." Ja, snygga kläder är dyra, men man behöver inte springa runt och skryta med det och berättade för alla.


Men jag måste faktiskt dela med mig av ett av mina få kolla-va-mycket-pengar-jag-har-som-jag-kan-lägga-på-vad-jag-vill-i-det-här-fallet-onödiga-prylar-tillfälle. Jag ska köpa en HTC Desire HD idag!


Men jag hinner inte skriva mer, ska åka och köpa den nu :D

Av Therés - 28 december 2010 22:56

Som vanligt så äger Tokio Hotel ut alla andra band och artister som anses vara populära.Bara kolla på det här så får ni se!


Who would you like to feature in the next Fashion against AIDS campaign?


Tokio Hotel: 83.4%
Votes: 7004

Robyn: 2.1%
Votes: 179

Ke$ha: 2.2%
Votes: 181

Adam Lambert: 9.4%
Votes: 792

Dita Von Teese: 2.9%
Votes: 247

Jag menar hallå! Det är 792 röster/9,2% mot 7004 röster/83,4% ! Dessutom är ju 483 på alla håll deras heliga tal. Det är helt galet. Kärlek!

Av Therés - 28 december 2010 22:41

Hade fixat ett jättlångt inlägg om mitt år, men så laggar intenet fast och jag måste stänga ner allt utan att spara. Döööö! Skriver kanske om det imorgon, under tiden får ni väl ta och lyssna lite på några av mina favoritlåtar för tillfället :)


Bruno Mars – Just The Way You Are

Jay Smith – Here Without You

Minnah Karlsson – Twist And Shout

Tokio Hotel – Schrei

My Chemical Romance – The Only Hope For Me Is You

Av Therés - 27 december 2010 23:21

När man sover så drömmer man, det vet vi alla. Man drömmer varje natt, fast vissa kommer inte ihåg det. Jag drömmer varje natt och kommer ihåg nästan alla mina drömmar. Jag kan gå runt och tänka på mysiga drömmar i evigheter efter att jag vaknat, flera veckor, månader. Tex den när jag målade en bänk full med änglar med Tom och sen mötte honom iklädd endast en vit handduk runt höften. Eller mina galna drömmar, som när jag försökte lära Idol-Olle att flyga, haha. Men de drömmar som jag går och tänker på mest är endå mardrömmarna. Jag kommer ihåg dom i evigheter efteråt. När jag var liten så drömde jag ofta om att jag skulle ta mig förbi en sorts hinderbana full med hajar. Jag hatade verkligen den drömmen när jag var liten, men nu är den mest fånig.

En annan hemsk dröm är en där jag satt i fängelse (liknade mer ett dagis) och äntligen blev frisläppt. Och alla mina vänner grät och ville att jag skulle stanna för deras skull. Jag vaknade och grät länge efter det. Även den skrattar jag lite åt nu.


En gång drömde jag att vår förra katt Stina blev instäng i ett rum och jagade med kniv tills hon inte orkade kämpa längre. Sedan sprätte någon (en kvinna) upp hennes mage och slängde inälvorna i hela rummet. Det värsta är att det rummet är vårt eget tv-rum. Den drömmen berättade jag för en kompis några veckor efter att jag drömt den, men jag grät lika jävligt endå.


Men den senaste mardrömmen sitter och gnaver i mig. Jag drömde den för några dagar sen och ja, jag kan itne släppa den. Såhär var den:

Jag såg Lady ur en speciell vinkel, som i en ram lixom. En konstig vinkel, jag såg sadeln och Lady såg trött och tråkig ut. Bakgrunden var grön med mycket träd och långt borta såg jag en stor ridbana, tror det var skyrup faktiskt. Vinkel ändrades så att man såg Ladys huvud från sidan och hon såg plötsligt pigg och uppmrksam ut. Sen plötsligt ändrades omgivningen till en strand med massa gråa stenar och drivved. Lady man såg fortfarande Lady ur samma vinkel. Vi stod på den här stranden och bakom Ladys huvud såg jag havet, grått, och stora klippor till höger om oss. Sedan tittade jag mig lixom omkring och såg hur hela stället såg ut. Det var då det här stranden, havet framför oss, klipper till både höger och vänster om oss och kanske 20 meter "strand" där emellan. Bakom oss var en ganska hög och brant ås och på enda slättelt att ta sig över låg en död björn! Resten av stranden var full med skelett från andra djur och döda träd och sånt. Jag satt upp på Lady som nu var utan sadel och skulle rida över åsen förbi den döda björnen eftersom stämningen inte var speciellt bra på stranden. När jag kommer ungefär upp till björnen så vaknar den och slänger sig ner för åsen och ut i havet. Lady blir såklart rädd och slänger sig ner för åsen tillbaka till stranden. Då var jag borta, Lady var helt själv och jag såg att uppifrån. Då ser jag hur björnen vänder ute i vattnet och kommer tillbaka. Lady försöker ta sig upp för åsen men lyckas inte och björnen kommer ikapp...


Jag vaknade med gråten i halsen och andades som om jag hade sprungit en mil... Det var verkligen hemskt och jag tänker på det hela tiden. Det är ganska jobbigt faktiskt fast att jag vet att det aldrig lär hända.


Usch, ja. Nu har jag fått det ur mig och ni vet hur mina drömmar ser ut på ett ungefär.


Ha det bra och dröm sött!


/TESS

Av Therés - 23 december 2010 11:28

Jag blev aldrig färdig till att blogga igår, så jag gör det nu istället.


Igår var jag ute på den mysigaste turen ever med Lady. Jag ska verkligen göra om det massor med gånger. Det är såhär va, att jag kom till stallet vid 4 igår. Det började såklart bli mörkt och jag ville rida ut. Paddocken är tråkig till och med för mig nu. Men ja, det var mörkt så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det var fullmåne natten mellan tisdag och onsdag, så det var nästan fullmåne inatt, vilket ger mycket ljus i ett snötäckt landskap. Men självklart var det mulet ute, så jag fick ingen hjälp av månen. Istället tog jag pannlampan. Så jag stack ut barbacka i mörkret med en pannlampa som enda ljuskälla. Skrittade hur lugnt som helst iväg bort till kohagen, stor och full med orörd snö. Dock var den stängd. Men efter många om och men så lyckades jag få upp grinden från ryggen på Lady. Jag kom ju på i tid att om jag hoppar av så kommer jag inte upp igen.


Sen skrittade jag rakt genom hagen och upp på backen mitt i hagen och tittade ut över hur mycket orörd snö som helst. Allt var knäpptyst och snön glimmade i ljuset från min lampa och Lady stod jättestill. Det var så mysigt att jag knappt visste var jag skulle ta vägen :')


Men efter ett tag så tröttnade Lady och vägrade stå still så sen gick vi runt i hagen, och efter ett tag slappnade hon av och gick i form också. Efter ett tag vågade jag till och med trava. Sålänge hon gick i form gick det bra, men ibland fick hon fnatt och flög i luften. Flera gånger var jag bara centimeter ifrån att trilla av. Roligt dock. Lite liv finns det i henne. Jag tänkte galoppera som avslutning, men det som skulle föreställa galoppsprång var bara tre enorma bocksprång istället, så jag avbröt direkt. Vem orkar simma i snön när det är jättemörkt och jättekallt ute?

Av Therés - 21 december 2010 14:52

  Det här är i korthet vad jag önskar mig. Inte granen och den brända pepparkakan dårrå, utan självklart de "inringade" sakerna till höger.

*THs best-of album Delux [Måste ju ha de nya låtarna som finns med]
*THs Caught on Camera Delux [Släpptes 2008, fattar verkligen inte vf jag inte har den. Jag var ju ett fan redan då!]

*Humanoid City tröjan [Alla städerna från turnern är med på ryggen, och jag var där. Mååååååste ju ha!]

* HTC Desire HD [Behöver en ny tele. Joakim tycker den]

* Nya headphones av något slag.

* Teleobjektiv [Vill verkligen ha, kanske köper det själv eftersom jag inte lär få det i julklapp]


Jag kommer ge mig THprylarna i julklapp själv om jag itne får dom av någon annan. Känner mig lixom lite efter här.


Idag fick vi jullov! Härligt! Betygen var dock inte så bra i alla ämnen som jag hoppades på, men jag lyckades ändå skkrapa ihop 1 MVG 4 VG och resten G. Nästa termin ska jag försöka höja mig i alla ämnena. Vissa blir lätt, vissa blir svårare. Vi får se. Men jag tror jag kommer inte på det mesta med 200 poäng :)


MVG: Matte

VG: Svenska, Musik, Bild, HK

G: Resten


Nu måste jag bara klaga lite över hur vissa av våra lärare bedömmer oss elever. Det är sjukt olika fast vi har gjort samma sak.


Jag och två kompisar har jobbat tillsammans under alla biologilektionerna. Vi har gjort allt tillsammans och lämnat in samma sak. Ändå fick en av oss VG i biologi och vi andra bara G. Det är faktiskt ganska konstigt helt ärligt.

I musiken är det lika dant. Vi tre jobbade ihop på en uppgift som inte gick jättebra. Jag och en av dom jobbade tillsammans på en annan uppgift där det gick super för oss två, och den tredje sa att det inte gick lika bra för hennes grupp. Ändå får den tredje MVG medans vi andra får VG. Det är lite orättvist!



 

 

Av Therés - 18 december 2010 11:27

Haha, runt elvatiden så undrade pappa varför högtalarna inte funkade som de skulle. Vi brukar ha dem både inkopplade till TV för bättre ljud till idol och sånt och självklart till cd-spelaren också, men på senaste tiden har det alltså inte funkat. Det är bara basen som stod på golvet som har funkat de senaste veckorna, och av basen blir det ju inte så bra ljud.

Hur som helst så började mamma leta efter felet. Hon tryckte lite här, petade lite där. Efter en stund hittade hon en avklippt sladd som ledde till en av de små högtalarna. Då drog hon ut basen och såg att alla sladdarna var avklippta. Möss! sa jag. Det gick inte hem innan mamma hittade skiten i hörnet. Då gick hon med på att det var möss som hade käkat av alla sladdarna till högtalarna. Fast självklart hade dom lämnat elsladdarna orörda...


Mössen borde utrotas på ett fredligt sätt. Inte frysas, dränkas eller kokas till döds. Ja, jag känner någon som avrättar sina möss på det sättet. Vidrigt!

Av Therés - 17 december 2010 22:56

             

Lite bilder jag har tagit under dagen. Riktigt skönt att vara tillbaka igen. En av anledningarna till att jag inte har laggt upp bilder är att mammas dator har pajjat, men nu har jag kommit på hur man lägger in bilderna i min dator utan något program. Riktigt skönt eftersom det är 100 ggr lättare än att lägga in det på mammas dator med sladd, sen flytta över det till ett minneskort för att sen lägga in det på min dator. Najs!


Kommentera bilderna!


Ha det bra!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards