Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under september 2011

Av Therés - 15 september 2011 23:10

Läste lite om J. K. Rowling och Harry Potter. Självklart så vet alla att det har gjorts böcker och filmer på Harry Potter, men hur många visste att det fanns en musikgenre som kallas Wizard Rock där texterna är baserade på Harry Potter och hans universum? Tydligen så utvecklades genren mellan 2002 till 2004 och den verkliga startaren var Harry and the Potters. Asballt verkligen! Låtarna är faktiskt ganska mysiga också. Wizard Rock är min melodi! ;)


Harry Potter - Harry and the Potters

Save Ginny Weasley from Dean Thomas - Harry and the Potters

Av Therés - 13 september 2011 18:02

Idag har jag haft min första RIKTIGA Flyingedag. Helt sjukt roligt har jag haft idag. Önskar verkligen att jag hade varit på Flyinge fler dagar i veckan. Men om jag hade varit det, så hade jag inte fått ordentlig behörighet till högskolan senare.


Körde stor häst för första gången i mitt liv idag, och det var verkligen kul. Dock lyssnade inte vår häst tillbaka, så fick inte stopp på den typ. Asdrygt. Nästa gång vill jag ha en häst som stannar, haha. När man skumpar runt i vagnen så använder man nästan mer magmuskler än när man rider lätt, bara så att alla vet. Dock fick vi inte köra så länge som vi skulle eftersom det var clinic halv 10 :D


Clinicen hölls av Kyra Kyrklund, och hon drog upp det mesta som jag gör i dressyren, och alla lösningarna. Jag skulle helst vilja testa dom nu, men det går inte just nu. Men det var lärorikt att lyssna på Kyra K, och det hon sa idag är lätt något jag ska ta åt mig och testa när jag kan rida Lady igen.

Efter Kyra var det hopp/terräng-clinic för Jan Jönsson. Den lyssnade jag bara lite halvt på eftersom jag redan kan allt det där grundläggande om terräng som Jan gick igenom idag :)


Hippologi 3 gör mig glad. Förra veckan skulle folk tydligen göra sitt eget stall, och jag trodde det bara var en gång, men det var tydligen ett stort projekt som ska betygsättas v 50 eller något. Roligt! Jag har redan ett stall på G, ska bara lyckas lösa alla små problem, haha. Fast inte just nu,


För just nu ska jag plugga biologi till provet imorgon + skriva klart labbrapporten och skicka in den så att det inte blir för sent. Kanske borde gå in och kolla på skolsidan först...

Av Therés - 4 september 2011 21:34

Jag är typ jättesen. Men jag hade faktiskt börjat skriva på ett inlägg om resultatet i Sösdala, men sen pallade jag inte fixa färdigt med bilderna och så, så jag la aldrig ut det. Nu gör jag ett nytt försök.


Kom hem från skolan jättesent. Typ halv 4 var jag hemma tror jag. Och då var det bara full rulle till stallet så att jag fick byta om till tävlingskläder. Mamma hade lagt ner sporrarna i mina stövlar för att jag skulle sätta på dom när jag tog på mig stövlarna, men sen ångrade vi oss, och bestämde att jag skulle ta på dom på tävlingsplatsen. Sen lastade vi Lady och åkte iväg. På framridningen kom jag på att jag hade glömt sporrarna hemma! Kaos. Behöver dom verkligen för att få till ökningar och annat på Lady. Det suger verkligen. Men tack och lov fick jag låna Lovisas sporrar i båda klasserna, så det löste sig fint. I LC:2an gick det superbra! Jag slog mitt rekord och red hem hela 65% och en tredjeplats. Dock bara 2 placerade, så lite snopet. I LB:!an kändes det minst lika bra, men tydligen så var det inte det, för fick bara ihop typ 60% :s Dock kom jag inte sist i klassen, och det är ju i alla fall skönt.


    Egentligen ska jag ha ett par hål längre stigläder, men jag är hoppryttare, okej?  

Av Therés - 4 september 2011 12:41

1. Sticks And Stones

2. Boys Don't Cry

3. King Of Our Days

4. Moments Ago

5. Kill For Lies

6. Fake It

7. Alburn Road

8. The Box

9. Heroes In Defeat (Change Your Mind)

10. Life

11. Born This Way - Bonus Track


Hjäääälp så bra det är. Life är omskriven och ännu bättre än Demo Versionen <3

Av Therés - 3 september 2011 19:42

Det var länge sen jag bloggad (som vanligt) och vet inte riktigt vad och hur mycket jag ska skriva om. Egentligen finns det inte så mycket, men ändå.


Skolan har varit igång i typ 2 veckor och det är faktiskt helt okej. Jag är nöjd, dock är jag fett nervös för att jag ska göra bort mig på Flyinge eller något. På tisdag ska vi lixom sela hästarna själva, och jag har aldrig gjort det i hela mitt liv, och kommer inte ens ihåg hälften av det Fredrik (?) gick igenom förra tisdagen.

Min klass är faktiskt najs och jag ska nog klara av 3 år med dom galningarna ;)


Igår var det fullt ös på Jägers. Riktigt roligt faktiskt. Älskar 16/18 jägers så mycket mer än det äckliga fjortisjägers. Jag ska aldrig försöka ta mig in på ett fjortisjägers, någonsin! Alla äckliga, fulla, slampiga ungar kan dra åt helvete..! På 16/18 jägers är det få fulla folk, få som är riktigt slampiga (Dock finns det vissa) och det är inga tävlingar i hur många man strular med på en kväll. Skönt!


Innan Jägers var jag och tävlade kvällsdressyr i Sösdala. Det ska jag berätta mer om när jag får alla fina bilder av Lovisa :D


Just nu sitter jag och lyssnar igenom Eric Saades nya album, och jag måste säga att de 3 första låtarna faktiskt är okej. Hearts in the air är dock riktigt bra :)

Hans låtar känns som en helt ny nivå, och det gillas :)


Nä, nu pallar jag inte sitta här... Ska fortsätta att läsa Arthur och Minimojerna nu :D

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards