Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therés - 27 augusti 2011 22:22

När en av mina bästa vänner fick reda på att jag skulle börja på Polhem i Lund så sa hon "I Lund är alla sådär lite fina i kanten och går i klackar och sånt..." Jag visste att jag inte skulle börja göra det bara för att jag går i Lund varje dag. Nej, jag har inte blivit påverkad. Dom som känner mig vet att jag aldrig skulle göra något för att någon annan säger det. men en vecka efter skolan har börjat köpte jag typ världens snyggaste klackar. Ca. 10 cm klack och supersnygga. Kärlek vid första ögonkastet :D



Nu ska jag bara lära mig gå i helvetet... xD


Jag köpte även ett par nya Converse. Mörkröda. Riktigt snygga.



Kände att det var dags efter att ha använt de rutiga i 2,5 år. Dom är trasiga precis överallt, och innuti är dom sönderslitna, så det kan till och med kännas konstig att gå i dom. Men än lever dom, och jag planerar att ha kvar dom ett tag till ändå <3


 

Av Therés - 21 augusti 2011 16:10

Idag har jag varit iväg på Pay and Cross med Lady som jag har längtat efter så mycket. Jag hade bestämt mig för att hoppa 80/90 och det skulle väl inte vara några problem. Jag var fett taggad och när vi kom dit så var jag den enda som inte kollade på banan till häst, vilket jag ångrar så hinderna såg sjuuuukt höga ut. Hinderna brukar ju inte se lika höga ut när man sitter till häst, så jag var bara lite halvt panikslagen xD

Sen lastade vi ut och fixade Lady, sen skrittede jag till framridningen och tydligen så skulle jag ut ganska fort efter att jag kommit. Bara 2 st innan mig skulle starta. Men till terrängen är det inte så mycket som ska funka. Bara framåt och halva bromsen, så jag var ju klar ändå ganska lagom till. Starten var väl lugn och när jag kom iväg så var Lady superpigg och hon tittade knappt på hinderna jag tyckte var läskigt höga.


  Full fart över första hindret

  Full fart efter första hindret.


Det var en person som fotade hinder 4a och 5, så jag hoppas verkligen att dom bilderna läggs ut snart, så att jag kan visa er även dom hinderna.  


Marken var grymt läskig innan 7an. Hindret var en upphöjd stock ca 90 cm hög. Både framför och efter hindret låg det tusentals tallkottar som jag var rädd att Lady skulle halka på. Men nejdå, tror vi fick det bästa språnget över just det hindret.


Nästa hinder var ett hus som var både högt och brätt. Men det var nemas problemas. Blev till och med en riktigt bra bild på den :D


  Visst ser det ut som att hon stannar? (Bara för att se på ett ungefär hur högt det faktiskt är)


  Superduktiga hästen tittade inte änns på huset :D


Nästa hinder var dock en sjukt maffig stock som Lady stannade på. Men efter en ny anridning hoppade hon det lätt. Vattnet tittade hon på såklart, men det går bättre och bättre. Nästa år kommer hon inte alls bry sig om det.


Dock var torrgraven läskigare. Lady tvärnitade på den (det har aldrig varit problem innan) så jag gled fram på halsen. Sen hoppade Lady ändå, så jag hängde ca 10 meter på halsen i galopp/trav innan jag släppte taget. Dock slog jag mig inte som tur va, och jag fick fortsätta. Dock var där bara ett hinder till som jag hoppade efter torrgraven. Nr 13 hade jag hoppat om jag inte hade trillat av, men sista, nr 15 planerade jag att strunta i redan innan jag startade :)


Tågarp vill inte att jag ska tävla där. Har trillat av varenda gång jag har startat terräng på det stället. Dock ser jag fram emot att knäcka det och rida utan att trilla av. Nästa vår kanske ;)


[Edit: Menar att marken inte vill ha mig där och visar det genom att låta mig känna hur hård den kan vara ;)]

Av Therés - 17 augusti 2011 13:26

Lätt låten jag har lyssnat på mest hittils idag, och jag lär lyssna mer på den. Har en del kreativa idéer till den här låten. Ni får helt enkelt se om typ någon vecka. Det kommer bli asbalt :D

Av Therés - 17 augusti 2011 11:06

Just nu är veckan då skolorna startar i full gång. Sösdala började igår, min kusin börjar idag. Jag vet någon, kommer inte ihåg vem, som började i tisdags. Höörs skolor börjar väl imorgon eller på fredag. Dock är det en del skolor som börjar nästa vecka. Och till och med skolor som börjar om två veckor. bla den "lillebror" ska gå på. Fuskigt!


Frsotaskolan börjar den 26e, och där skulle jag ju egentligen ha gått. Men i tisdags förra veckan fick jag reda på att jag hade kommit in på Polhem - Naturvetenskap + hippologigymnasiet på flyinge! I början av sommaren låg jag som 13e reserv, och jag trodde verkligen inte att jag skulle komma in. Men vafan, det gjorde jag, och jag tvekade inte en sekund till att tacka ja till platsen! Flyinge har ju lixom hästvärldens högsta status i Sverige. Jag älskar mitt liv!


Btw så börjar jag på måndag och jag längtar riktigt mycket! Är bara lite orolig för hur jag ska orka/hinna med skola, häst och vänner. Aja, det går säkert att lösa hoppas jag :)

Av Therés - 2 augusti 2011 21:13

Idag under träningen för Ditte tränade vi längningar, skänkelvikningar och provade till och med på fövänd galopp med framgång. Egentligen har jag inte direkt haft planer på att tävla hög dressyr över huvud taget, men jag ska i alla fall satsa på KM i dressyr i höst. Förra året gick det i LA:3 så gissar att det gör det i år också. Det är kanske ett högt mål, men egentligen vill jag bara vara tillräckligt säker på rörelserna för att starta. Förväntar mig inget jätteresultat, men dock över 50% :) Vi får se hur det går. Spännande!

Av Therés - 2 augusti 2011 14:26

                Vilken är coolast?


Btw så blev jag fett irriterad på en tjej som tyckte det var onödigt att lägga upp "typ 4 bilder på samma sak" när jag la upp 4 av dessa bilderna i en grupp på dayviews. Ingen av dessa bilderna liknar varandra tycker jag. I alla fall inte om man har lite sinne för detaljer... (Jag la upp bild 1, 2, 5 och 8)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards