Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under september 2010

Av Therés - 21 september 2010 15:55

... och tog dessa bilderna.


           


Is, vatten, figurer, en lampa och ett mörkt rum. Tadaa! Blev riktigt nöjd. Bilderna är oredigerade :D

Av Therés - 20 september 2010 12:01

Tjenare!


Förra veckan var verkligen smockfull med en massa roliga/ansträngande händelser. Jag ska berätta i korthet eftersom jag inte kommer orka skriva ner allt i detaj. :D


Måndag: Tror Lady vilade och inget annat hände ^^


Tisdag: Red Lady i paddocken. Tröttnade ganska snart på att hon inte gick i form som  vanligt. Klagade lite på Lady inför mamma och sen kom Emelie och satt upp. Några minuter senare gick Lady i form. Och sen sprang jag in och lånade ett par sporrar av Krisitn för att själv sitta upp och få Lady i form med hjälp av Emelie :D 


Onsdag: Hoppträning. Hoppträningen var försenad pga något tåggrejs. Så jag hann rida fram ordentligt ute och efter en stund gick Lady i form. Markarbetet gick super, hoppningen gick inte lika bra, men det gick ändå :) Är nöjd med onsdagen.


Torsdag: Red lektion för Emelie. I slutet gick Lady i form i både trav och galopp :D Tänk vad Lady kan kan kan :D


Fredag: Tränade terräng för Ted Velander :D Lady gick i form lite innan, sen var det svårt att hålla henne i form och fatta rätt galopp m.m eftersom Lady var ganska speedad och tyckte det var superkul att hoppa terräng. Hoppade hinder som var upp mot 1 m höga och hon stannade inte enda gång :D Lady är dutte dutt :D

              (Klicka på dom för större)


Lördag: Matade hästarna på morgonen och släppte ut. Mockade och fixade. Senare så puttsade vi på Lady och sånt. på kvällen var vi på fest till halv 12.


Söndag. Upp kl typ 06.30 till stallet. fixa Lady. Iväg vid kvart i 8. framme vid 9 i Stävie. PONNYALLSVENSKAN :D i förklassen rev jag två hinder. I lagklassen gick jag felfritt i grunden och rev två i omhoppningen. Laget slutade på en 3:e plats :D Känns så jävla bra :D


               

Fler bilder när jag hoppar hittar ni här

http://webshop.equipe.com/meetings/1597/riders/103027/photos


När jag kom hem sen vi 5 åt jag och lite sånt och sen däckade jag i sängen kl 20.00 Imorrse när jag vaknade hade jag fett ont i huvudet och slapp skolan. ^^


Den här veckan blir inte så ansträngande. Det tackar både jag och Lady för :)

Av Therés - 16 september 2010 13:49

   

Var dessa två kassa bilder. Jag vill ha ett stativ!!!

Av Therés - 10 september 2010 17:43

Här är bilderna jag ville visa för några dagar sen. :)


                 


Klicka för större :)

Av Therés - 9 september 2010 15:17

Hejsan! :D


Idol är igång igen och det är dags att välja favoriter från alla Auditions. I måndags var det ganska lätt att välja och jag gillar Jimmy jättemycket :)


I Tisdags var det inte lika lätt. Då var det jättemånga bra. Men jag gillar Olle mycket :)


och även Chris är jättebra :)

Av Therés - 7 september 2010 21:00

Jag kollade runt på spotify och hittade dessa tre låtarna igår. Jag hade missat dom, säkert ni också. Så här har ni mina senaste droglåtar ^^


Ba Ba Ba - Miss Li


Wer Bin Ich - LaFee


Monster - Skillet

Av Therés - 7 september 2010 21:00

I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR. Behöver jag säga mer? Jag slår vad om att alla vet vilken jag menar eftersom reklamen för den filmen går på alla kanaler 24/7. Hur som helst så har jag sett den filmen på bio och den är extremt bra. Verkligen värd att se :D


Ni vet säkert vad den handlar om så det behöver jag inte berätta xD


 


Filmen har skön humor och man skrattar ofta. Men är man gråtmänniska så är man... haha. Den är i alla fall riktigt bra och bör ses av typ alla. Tveka inte :D


Om en månad kommer HIMLEN ÄR OSKYLDIGT BLÅ. Den vill jag också se. Jag har inte riktigt koll på vad den handlar om så det kan jag inte berätta haha :D

Av Therés - 7 september 2010 21:00

ALLT FÖR MIN SYSTER är en av de bästa böckerna jag har läst på länge. Dock har jag inte läst ut den än, men har inte så mycket kvar. Jag hittade den i mammas bokhylla för några veckor sen och började läsa direkt.


Den handlar om 13-åriga Anna som har en cancersjuk syster. Enligt Anna är hon född för att rädda sin syster från cancern. När hon ska donera en njure vill hon inte mer och säger stopp genom att söka upp en advokat och stämma sin föräldrar.


 


Den är väldigt fin och jag som är en gråtmänniska gråter ofta och mycket. Fast jag skrattar lika mycket eftersom den änså är skriven på ett roligt sätt. Den får en att tänka på ett annat sätt. Den är verkligen bra och bör läsas av så mpnga som möjligt.


Allt för min syster finns även som film, och jag har hört att den också ska vara lika bra som boken. Jag ska se filmen när jag har läst ut boken :)


En annan bok som kommer snart som film är TUSEN GÅNGER STARCKARE. Den verkar också jättebra och jag ska läsa den boken efter att jag läst klart AFMS. Sen ska jag såklart se filmen när den kommer på bio :)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards