Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under oktober 2014

Av Therés - 30 oktober 2014 09:58

God morgon!

Torsdag. Min pappa fyller år idag så måste städa... Dock har jag ganska gott om tid. Ska snart ta ett ryck i vardagsrummet och badrummet innan jag häller i mig min octane och sticker till gymmet. Ikväll blir det trerättersmiddag och det känns vansinnigt bra att kunna äta utan att känna tvång på tre timmars cardio. Love life! 


Ben står på schemat med fokus framsida lår och rumpa. För att vara exakt så ska jag köra uppvärmning på stepmaskinen, knäböj, benpress, benspark, åsnespark och höftlyft. Lägre vikt, mängder av repetitioner. Burn baby, burn!

Igår ökade jag vikten på mina bröstövningar och gav mig på bänkpress. Träningsvärken sitter idag kan  jag lova.


För övrigt fick jag paket från gymgrossisten igår innehållande protein och vitaminer, mineraler och omega 3.

Ser fram emot november lika mycket som jag såg fram emot oktober  är det kommer till träningen. Utvärdering kommer imorgon eller på lördag. 

Av Therés - 27 oktober 2014 19:32

God kväll!


Dags att dra igång sjunde veckan av det här. Än så länge går allt kanon som jag säger varenda gång jag drar igång en ny vecka. Motivationen är på topp och jag har verkligen kul på gymmet och med allt runt omkring. Trivs som fisken i vattnet! Föregående vecka flöt på, om man bortser från mitt udda benpass jag berättade om.

Kan berätta att jag glömde bort att köra 2x5 på 65 kg i marklyft, men körde fyra lyft på 80 kg, så känns som att målet ändå är uppnått.


Den här veckan är ganska lik den förra. Men både lunch och middag består av chilli con carne, och mellis är tonfisk, keso och pumpafrön.

Träningsupplägget är det samma.


Imorgon ska jag till veterinären med Lady igen, men den här gången är de en muskelkoll som ska göras. Inget allvarligt alls. Annars händer det inget vettigt den här veckan vad jag vet. Har lov så ingen skola heller. Dock har jag lite plugg att göra, men ja... :)


Ha en bra vecka!


Tänkte bara berätta att jag ligger lite lågt med bloggen för tillfället. Har inte så mycket vettigt att berätta och i vilket fall som helst gör jag det för min egen skull och just nu känner jag inte att jag behöver uppdatera efter varenda pass eftersom de är ganska lika varandra :)

Av Therés - 23 oktober 2014 12:00

God dag!


Jag har just kommit hem från ett väldigt udda benpass för mig. Som jag nämnde i måndags har jag ont i ljumsken och det har inte blivit mycket bättre sedan dess. Idag har jag alltså tränat ben ändå, men har undvikit mina vanliga övningar där ljumsken används. Knäböj och benpress plockades alltså bort. Istället körde jag 9 set leg extensions med olika reps och vikter. Där efter körde jag höftlyft till rumpan brann. Några övningar för mage och vader körde jag också innan jag var nöjd. Ett schysst men som sagt udda pass för mig. Fortsätter nu att vila ljumsken och hoppas att den är smärtfri till nästa benpass. Det är inte kul att inte kunna köra knäböj...


Imorgon blir det axlar och armar. Ska prova några nya övningar, vilket jag verkligen ser fram emot.


Ha det bra till nästa gång vi hörs.

Av Therés - 21 oktober 2014 13:58

God dagens! 

Ny vecka är på gång igen. Faktum är att det till och med är tisdag och veckan har dragit igång på riktigt. Jag vet att jag inte uppdaterade med några träningsresultat över huvud taget förra veckan, bortsett från "#Flexfriday". För att ta det lite snabbt körde jag 1x12 på 100 kg i benpress vilket betyder att jag tagit månadens mål där. Under lördagen körde jag rygg och köttade marklyft. Toppsetet kördes på 70 kg. På lördag ska jag köra 2x5 på 65 kg för att verkligen ha svart på vitt att målet är nått. Övriga pass gick bra, och jag är nöjd med pumpen. 

Har förresten en kompis som börjat träna med mig också. Himla skönt och kul att inte alltid behöva träna själv. Dessutom är det motiverande. 


Kommande vecka är liknande den förra. Käkar kyckling till middag som omväxling. Träningsveckan är den samma, men kommer eventuellt köra torsdagens benpass ännu lättare än normalt då jag just nu har ont i ljumsken. Kanske har det gått över tills dess, men igår var det en plåga att köra ben med max i vikt...


Mat

Frukost: Havregrynsgröt + proteinshake. 

Lunch: Chilli con carne med ris. 

Mellanmål: Clean pancakes. 

Middag: Kycklinggryta med ris.

Extra: Proteinshake, bcaa, mörk choklad, banan och solrosfrön fördelat på hela dagen.


Träning

Måndag: Ben.

Tisdag: Axlar, armar. 

Onsdag: Bröst. 

Torsdag: Ben, rumpa. 

Fredag: Axlar, armar. 

Lördag: Rygg. 

Söndag: Vila. 


Kost och träning funkar väldigt bra just nu så känner inte för att ändra allt för mycket när det inte behövs.

Av Therés - 17 oktober 2014 14:32


God eftermiddag! 


I början av veckan lovade jag något speciellt idag. Ingen big deal egentligen, men tänkte dela med mig av före-efterbilder från den senaste månaden. 


         







Till vänster är det bilder från 14 september. Till höger är det 14 oktober. Prick en månad emellan alltså. Dessutom är det vad jag räknar som min start (trots att jag hållit på mycket längre än så med viktminskning och andra hälsoresor). Det här är vad jag har åstadkommit under en månad och mycket mer kommer att ske med tiden.


Jag vill ha mer biceps, axlar och mage. Fortsättning följer!  

Av Therés - 13 oktober 2014 16:45

Hej! 


Vecka 5 är igång. Har inte gjort några stora förändringar men har bytt plats på några pass och bytt ut rotfruktsplättarna mot clean pancakes. 


Kost: 

Frukost: Havregrynsgröt + proteinshake. 

Lunch: Chilli con carne med ris. 

Mellanmål: Clean pancakes. 

Middag: Chilli con carne med ris. 

Extra: Proteinshake, bcaa, mörk choklad, banan och jordnötssmör fördelat under dagen.


Träning:

Måndag: Ben, mage.

Tisdag: Axlar, armar. 

Onsdag: Bröst.

Torsdag: Ben, rumpa.

Fredag: Axlar, armar, mage.

Lördag: Rygg.

Söndag: Vila.


På fredag har jag en suprise. #Flex

Av Therés - 8 oktober 2014 15:52

God eftermiddag. 

Det är redan den 8 oktober. Känns seriöst som att det var den förste igår. Som jag sa tidigare så går tiden ruskigt fort. 


Igår var jag hos veterinären med Lady igen. Det gick väldigt smärtfritt den här gången och Lady är redo att sättas igång igen. Första veckan ska hon trava 5 minuter om dagen och andra veckan 2x5 minuter, alltså totalt 10 minuter om dagen. Där efter återbesök igen. Förhoppningsvis håller hon för det här. Det återstår att se. Än så länge går allt efter planen i alla fall.


Hittills har det varit en bra vecka på de flesta områden. På alla egentligen. 

Gymmet har känts jättebra dessa tre dagarna.

I mådags körde jag ben. Benpress - 100 kg, 1x8 och knäböj - 50 kg 1x5. Tittar man på mina mål för oktober så är jag nära. Det känns bra och med tanke på att jag har lite drygt tre veckor på mig så tror jag att jag kommer klara det. 

Igår körde jag armar, axlar med bra pump och la till lite mage och vader som jag glömde i måndags. Satte PB i vadpress, sista set på 50 kg vilket dessutom gett mig blåmärken på axlarna. Blev glatt överraskad imorrse när jag upptäckte det.

Idag blev det ett ryggpass med mer fokus på kontakt än tyngd. Avslutade med marklyft och nytt PB även där. 1x5 på 60 kg och även där nära månadens mål. 


Imorgon är det legday med extra fokus på rumpa. Inga planer på att slå några rekord, men känns det bra så vet man ju aldrig vad som händer. Jag har min plan A, och även en plan B. 

No pain no gain. 


Imorgon har jag ingen skola vilket innebär massa plugg hemma och även gymmet när det passar mig. Nu ska jag snart till stallet. Vi hörs!


Av Therés - 6 oktober 2014 21:08

God kväll.

Måndag och start för fjärde veckan av min "byggarperiod". Hittills känns det väldigt bra och jag gör framsteg på gymmet varje dag. Väntar på att första platån ska komma,  men hoppas den dröjer många veckor till. 


Veckan som kommer är ganska lik den förra. Både med mat och träning. Kör dock lax till middag den här veckan, men det lär inte hända igen för det var både torrt och blä... Har bytt veckodagar på ben och axlar eftersom jag inte riktigt hinner med ben på tisdagar längre och tryckt in mage tre gånger den här veckan. Jag vilade i söndags med gott samvete så kör förmodligen 7 dagar den här veckan, och 6 nästa. Enbart mark på söndag i så fall. Kan lätt lägga till marklyft bland mina favvoövningar. 


Vikten chillar stadigt på ett kilo mer än från start för tre veckor sedan. Tror det är vätska. Längtar som fan till diet, men det går himla bra på gymmet nu, så vill fortsätta på det här spåret ett bra tag till. 


Ny vecka, nya möjligheter. Vi kör!

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards