Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under juni 2011

Av Therés - 28 juni 2011 22:45

Träningen för Douglas Lindelöw gick bättre än vad jag trodde, och Douglas var jättetrevlig och social osv. Jag tycker han tränar bra, och har ett bra upplägg eller vad man ska säga. I framridningen kollar han på en i taget och ger tips och så istället för alla på en gång, och i hoppningen väntar han på att alla har hoppat klart innan han kommenterar det han nyss har sett, till skillnad från vissa andra som kommenterar under tiden som dom andra hoppar...


        Vadå världens fånigaste Idolbild? haha!

Av Therés - 28 juni 2011 22:36

  Ville i sin strut   Stackaren skämdes så   Angelica och Lovisa bär sandpåsar     Genomgång för Maris Gretzer   På väg ner till sjön (jag slapp gå halva vägen)   Ring vid sjön :D   Fast när jag och Amanda skulle åka så gick båten runt :O   Så dom drog in den, vände den och tömde den från vatten.     Sen fick den ros hem som en båt i amazonas   Midsaommardans runt stången   Terräng för Anna Hassö     Vattengrav första gången   Lady i hagen   Pay'n'jump 80 cm (felfri)   Vattengraven  Pay'njump 100 cm


Misstänker att det kommer några till senare :)

Av Therés - 28 juni 2011 11:04

Tjen!

Haha, jag var på ridläger förra veckan, och jag har verkligen massor att berätta. Dock vet jag inte riktigt om jag orkar berätta allt egentligen. Det är extremt mycket :P

Kan ju berätta lite smått om saker jag vill minnas, så att jag har det här sen ;)


Typ första markarbete... Det gick åt skogen för Lady var jättespänd. Vi skulle rida lätt utan stigbyglar och lägga volter och göra serpentinbågar m.m Det gick inte bra, och jag fick kommentarer som att jag hade dålig balans och sånt... Dock tar jag inte åt mig eftersom jag vet att jag har bra balns och sånt. Jag menar, sittsträningen nästa pass på Shapany (185 cm hög) gick ruskigt bra.


Nästa dag var det terräng om jag minns rätt. Det gick jättebra, och Anna gillade oss. Hon klagade inte på något utan sa bara i slutet att jag skulle öva mer så att Lady inte flöt ut så mycket i svängarna. Och det håller jag med om, för det tränar jag på varenda gång jag hoppar :) Dock trillade jag av en gång. Fast det var när vi stod still... Lady slängde sig undan för en annan häst som blev rädd för några hundar ;)


Dagen efter det tränade vi för Maria Gretzer (!!!!!!) och markarbetet gick skit även där, men jag fick iaf inga kommentarer om att jag hade dålig balans. Bara att jag inte får ge upp fast än att det går dåligt....

Hoppningen gick däremot bättre. Fick en del tips som kan hjälpa oss, och Maria verkade gilla oss. Serien med hinder-ett galoppsprång-hinder-ett galoppsprång-hinder gick typ dåligt först för att vi flöt ut till höger. Men sen gick den asbra 3 ggr i rad. Och om jag minns rätt så fick jag hoppa mäst, bortsett från storhästen som inte vinglade ett dugg över huvud taget.


Uteritten var jag inte med på eftersom jag inte ville stressa Lady.

Andra passet gick sådär, men Lady släppte iaf i dressyren.


Sen dagen efter det (ahaha) hade vi markarbete vilket gick bra. Vi hoppade vattengrav i slutet också, och bortsett från storhästen som kunde hoppa hela graven så hoppade jag störst vattengrav i min grupp :D

Hoppningen sen gick väl bra. Hoppade en bana på 80 cm + vattengraven felfritt.


Pay and Jumpen sista dagen gick väl sådär. Var typ asrädd för banan eftersom det var både kombination med ett språng mellan och vattengrav med. Dock hade jag redan bestämt mig för att hoppa vattengraven eftersom det gick så bra dagen innan.

Jag skulle hoppa 80 och 1 m. i 80 gick jag felfritt, och i 100 rev jag först hinder 2 och 3. Sen klarade jag 4, 5, 6, 7a, 7b, vattengraven och tänkte att wow! tänk om jag bara får 8 fel. Dock rev jag sista hindret -.- 12 IGEN! har jag någonsin hoppat en bana på en meter på felfritt? Jo, på träning. Men skitsamma. Jag fick med mig en AW rosett hem, och är nöjd ändå :)


Bilder kommer senare. Har lixom ett stort arbete att göra sen. Ni vet, sammla bilder från 35 ridlägerelever ;)


I eftermiddag ska jag föresten träna för Douglas Lindelöw! Det kommer bli ascoolt, eftersom han är den han är :O

Bilder från det kommer också eftersom jag redan har "tvingat" några att fota ;)

Av Therés - 18 juni 2011 16:05

Klockan halv 1 fick jag ett sms av en kompis som skrev "Godmorgon ;)". Vadå god morgon? :O Jag hade redan varit vaken i si så där 7 timmar...


Anledningen var ju min debut i dressyren som gick såååå bra :D Började med LB:1 och gjorde en del missar och annat, men kändes ändå bra och fick 61,38 %.

i LC:2 kändes det mycket bättre och jag gjorde inte fullt lika många missar och trodde verkligen att jag skulle få si så där 63% eller något. Men nänä, fick 60,36% Dock en annan domare... Lite snopet.


Men är verkligen nöjd med dagen och jag ska lugnt fortsätta, eftersom det var kul :D

Av Therés - 14 juni 2011 20:59

Hejsan! Det var hyfast längesen jag skrev här senast, och jag har verkligen saknat tangentbordet. Nästan lite sjukt, men ändå. Anledningen är att under tisdag eftermiddag slog blixten ner i huset och slog ut internetet, och vi har precis fått tillbaka det nu :)


Senast jag skrev var den 5e Juni, och sen dess har det hänt en massa saker. Både positiva och negativa. Jag ska berätta om de flesta sakerna lite kortfattat.


Tisdagen den 7e Juni hade vi skolbal och det var verkligen jätteroligt. Jag gick typ dit med Oscar, och hade sjukt trevligt med klassen. Sen avslutades kvällen med en ny kontakt. Eller ja, halvt. Har precis addat honom på fb, och funderar starkt på att skita i att över huvudtaget fråga efter MSN och sånt som jag sa att jag skulle i tisdags.


Onsdagen den 8e Juni hopptränade jag. Det gick bra, speciellt framridningen. Lady var jättefin! Men efteråt när jag höll på att skrita av var det fortfarande en som höll på att hoppa, och tydligen är den hästen lite bångstyrig. Den sparkade hur som helst typ 5 meter från Lady som blir rädd och slänger sig mot staketet. Jag som inte är berädd hamnar såklart i baktyngd. Åskådarna sa att det såg ut som att Lady skulle springa genom staketet, men precis innan slänger hon sig till vänster så att JAG flyget ut genom staketet. Två extremt stora blåmärken + ett äkligt skrapsår pryder mig just nu, men de är på väg att läka.


Torsdagen den 9e Juni skulle skolan gå till någon jävla sjö, men eftersom jag hade ont så kunde jag inte gå alls. Så jag slapp helt enkelt.


Fredagen den 10e Juni slutade jag skolan, högstadiet, grundskolan! Hur jäkla skönt som helst. Grät inte en enda gång, och just nu saknar jag inte min klass. Dom jag eventuellt skulle kunna sakna har jag ju lixom fortfarande kontakt med ^^

Under kvällen var det jägers med Milla och Pacci. Det var riktigt kul och jag tackar alla jag träffade under kvällen för en rolig kväll :D


Sen har det väl inte hänt något speciellt efter det direkt. Träningarna går bra, jag taggar för ridläger och tävling och jag har träffat någon. Vi får helt enkelt se var allt slutar.


Tyvärr så har jag inga bra bilder på mig från skolavslutningen/skolbalen. Kanske kommer någon senare, har lixom inte fått alla bilderna än :)

Av Therés - 5 juni 2011 21:04

Haha, fick tillbaka min bil i fredags, och idag har pappa fixat bättre ljud i den, så nu ska jag bränna ett x antal skivor som jag ska lägga i ett sånt där skivfodral med en massa fack för skivorna och sen lägga ut i bilen ;)


Kommer självklart berätta vilka låtar det blev senare ;)

Av Therés - 5 juni 2011 20:44

Efter ridningen idag (som gick bra) fotade jag hästarna lite. Dock var det bara 3 bilder i samma stil som över huvud taget blev något att visa ^^


     

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards