Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under december 2014

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll!

Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. Från första december och ända fram till jul är det just jul över allt. När jag kom in på gymmet spelades "tänd ett ljus" på radion till exempel. All belysning börjar komma upp och det blir sådär mysigt över allt.

Min födelsedag är om 11 dagar också. Jag fyller 19. Kan bli skoj!

Lucia dagen efter min födelsedag. Också mysigt. Dock är det inte så mycket luciafirande nu när man inte går i skolan på riktigt. Det var ju mer på dagis och så som man höll på med luciatåg.

Månaden avslutas med nyår. Bästa högtiden ever, för då börjar ett nytt år!


December står för massa god mat, jag är glad att jag är off season, mys i mängder och presenter. Även julkalendern är ju ett måste. Har en med riktigt fancy choklad. Inget man köper på city gross direkt.


December för mig och mitt liv betyder tre veckor kvar av komvux och sista månaden innan diet. Påminn mig om att jag alltid ska vara off season i december.

Målmässigt blir det 95 kg i mark, 47,5 i bänk och 70 kg böj.

Lady ska vara mjukare och smidigare och ännu känsligare för hjälperna.

Jag har även en viss sak jag borde försöka avveckla för min egen skull.


När det gäller novembers mål har jag lyckats ganska bra. Det blev 60 kg i böj. 62,5 till och med! Mitt mål på 110 i benpress satt också, men marklyftet lyckades jag inte med. Har inte försökt på tyngre än 85 kg vilket jag har lyckats med. Planen är att sätta 90 så fort som möjligt eftersom 95 är decembers mål.

Lady har gjort framsteg och skolorna funkar för tävling helt klart.

Jag har förlåtit, men jag kommer aldrig glömma. Kan säga att jag faktiskt kan bortse från det mesta, men visst är det lite som fortfarande stör. Kan berätta att det jag ska avveckla har med det att göra.

Tidigare månad - Senare månad

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards