Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Så kan det gå, inte mer med det.

Av Therés - 22 april 2011 14:39

Var på tävling med Lady idag. Hemmaplan, fint väder och inte speciellt mycket starter. Perfekt helt enkelt! Dock var det ju synd med starterna... Det är bara för att Trolleholm har lagt en tävling imorgon med Sveland cup som det är färre starter här. Det är Trolleholm som är boven eftersom Härf har haft Öresundspelen hur många år som helst exakt den här helgen, men ändå lägger Trolleholm sin tävling samma helg och vägrar flytta på den. Men så kan det va, inte mer med det...


Som vanligt blir det stressigt när vi ska göra klart Lady och framridningen blir inte den bästa. Men framhoppningen känns ändå bra, och jag är helt enkelt redo. Inne på banan vat jag inte riktigt vad som händer, men Lady lixom tappar mycket och blir lång fast jag rider så gott jag kan. Hon är i hur många hinder som helst, men river bara ett i grunden, näst sista. Det var riktigt drygt eftersom jag var såååå nära omhoppningen. Men så kan det gå, inte mer med det.


Till andra klassen var framridningen mycket bättre, och jag börjar med att låta henne galoppera så fort hon kan innan jag börjar samla henne. Det skulle jag ha gjort inför första klassen också tycker jag. Framhoppningen går riktigt bra fram till jag kommer mitt emellan två hästar så att Lady börjar fjanta sig... Inne på banan gick det bättre och hon var inte i ett enda hinder tycker jag. Fast jag missade en sväng så att jag rev 5an, sen tappade jag koncentrationen och gjorde en jättefuckad sväng så att jag rev 6an också. Men 7an och 8an hoppade hon jättefint sen ändå. Det var ju synd, men jag är fett nöjd, för Lady hoppade ändå jättebra hela rundan med bra fart. Var 22 starter eller något, hade bättre tid än 11 stycken. Annars brukar jag ju ligga bland de sista i tid. Så kan det gå, inte mer med det...


Men haha, det är patetiskt med folk som kommer och skyller på att det händer saker på banan så att dom river/stannar. Först var det en B-ponny i L:C+5 som fick starta om för att det öppnades en dörr när den skulle hoppa. Dock vet vi att hon ljuger, för dörren öppnades EFTER att hon hade stoppat.

Sedan var det en C-ponny i L:B som fick starta om. Det började med att de klantiga funktionärerna rev ett hinder när de satt på det så att hästen stannade på ett hinder i närheten. Dock var det inte pga att hindret trillade som hästen stannade, men stoppet räknades inte och det var väl okej. Men sen river hästen 2 hinder och ryttaren missar en sväng för att hästen bara springer. Då blir mamman fly förbanad och går till domaren så att tjejen får starta om. Tyvärr (asså förlåt, men jag tycker att det var helt fel med en omstart där) så gick det bättre och hon fick 4 fel i omhoppningen istället. Dock var hon i 4-5 hinder i grunden och är riktigt nära på att stanna på samma hinder som första rundan båda gångerna dom skulle hoppa det... Patetiskt säger jag bara!! Men jaja, inte mer med det...


Ser just nu ut som att det blir L:C och L:C+5 nästa helg i Viarp nu. Längtar! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards