Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Division 2. Omgång 2!

Av Therés - 3 oktober 2010 18:34

Hej!


Vilken konstig dag! Jag och Kajsa vaknade kl 7. "Åhh, klockan är 7. bara 5 minuter till... bara 5 minuter till..." Tillslut var klockan kvart i 8 och Kristin skulle komma och hämta oss prick 8. så det började med lite halv stress där på morgonen innan vi hoppade in i bilen och for iväg till stallet. Väl i stallet kopplade vi transporten och fick halft damp på låset på transporten som inte ville öppna sig. Sedan släppte jag ut Lady i en sjukhage med lite hö och satte mig i fikarummet med kajsa och käkade frukost. Klockan vara bara typ 8 och vi skulle köra kvart i tio. Vi hade ju gott om tid. Eller inte? Helt plötsligt var klockan 09.20 och jag for ut i hagen och hämtade in Lady. Jag borstade hennes svans och ben och fixade lite. Innan jag var färdig så var mina från början vita ridbyxor aldeles brunprickiga. Sen fick jag lite damp över det. Lastade och åkte iväg. En liten stund av lugn och ro. När vi kommer fram så kommer Lars och säger att det var 5 minuter till defileringen och jag fick skynda mig att ge Lady hö, ta på mig stövlar och hjälm och hitta ner till ridhuset. Eftersom jag inte gillar när folk tittar på mig så blev jag lite halft stressad inne i ridhuset också. Sedan var det bangång. Banan var apsvår (tycker jag som mest tävlat ute lokalt) och jag fick panik över att jag skulle glömma den, vilket jag såklart inte gjorde. Framridningen och framhoppningen gick åt helvete. HELA VÄRLDEN VAR EMOT MIG! Men haha, jag red felfritt i grundomgången och hjälpte Laget med en nolla där. I Omhoppningen rev jag dock ett hinder, men Lars sa att jag red perfekt och att det inte var så mycket att bry sig om så jag är endå nöjd över min ridning. Men för laget gick det inte lika bra. Vi kom delad 5a med Stävie (som vann förra gången) och kommer inte gå till final tyvärr. Så kunnde det gå och så gick det. Men det viktigaste är att man har roligt och att man kämpar på. Och det gjorde vi såklart! :D


Tack ska vi ha, vi kämpade bra, HÄRF HÄRF HÄRF! :D


Nästa tävling blir MiniKM i dressyr (Kanske) och MiniKM i hoppning dagen efter. Lycka till? :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards