Zatiin - mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under mars 2012

Av Therés - 12 mars 2012 12:30

Det finns inget värre än att två tävlingar man väldigt gärna vill vara med på krockar. Jag tävlar väldigt mycket nu för tiden, nästan varje helg faktiskt. Nu till helgen ska jag starta stilfälttävlan, det är tredje helgen i rad jag tävlar. Sedan är det uppehåll en vecka, och sen drar det igång igen två helger i rad. Och så håller det på så, jag tävlar minst två helger i rad med max en helgs uppehåll nu. Det jobbiga med att vara så "tävlingsfixerad" och hålla på med 2 grenar och dessutom ska försöka komma ut och hoppa lite senare i vår är att tävlingarna krockar. Som vecka 16. Då ska jag på fälttävlan i Flyinge, men Skabersjö arangerar regionala dressyrtävlingar samma helg. Jag är inte så fixerad vid det regionala, men jag ÄLSKAR deras ridhus så det känns trist att missa det. Om 4 veckor ska jag debuttera LA i dressyr och missar därför hemmatävlingarna i hoppning. Sen i sommar krockar massor av olika ponnycuper med fälttävlan och det känns verkligen trist. Jag har velat rida någon cup sen jag var typ 10 år, så jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att starta i alla fall en cup i år.


Det jag får intala mig är att jag missar en tävling för en annan som är viktigare. Kan vara värt det, och det finns andra tillfällen att starta de klasserna eller på de klubbarna jag missar :)

Av Therés - 11 mars 2012 13:47

Jag sittar här och väntar på att bror med familj ska komma och hälsa på. Det låter som bildörrar slår hela tiden, men dom dyker aldrig upp. Dom skulle komma nån gång mellan 13 och 14, men man börjar undra om dom verkligen gör det.


Det är sjukt fint väder ute, och på facebook lägger alla upp så mycket fina vårbilder på hästar och folk och allt möjligt, och jag blir bara irriterad över att vara tvungen att sitta inne just nu. Jag vill vara ute, men det vill nog ingen annan i familjen, och jag kan inte åka någonstans innan typ 16.00, så jag får stå ut. Hur som helst ska vi käka grillat idag, gott!


Bara 5 minuter tills klockan är 14 nu, hinner dom?


Ooooooch DÄR var klockan 14. Lol...


Nu kom dom. Bara liiiiiiiite försent, haha ;) <3

Av Therés - 10 mars 2012 18:05

Måste säga att jag fick en smått skum känsla när jag kollade på resultaten från Flyinges HSK tävlingar idag.


 

Douglas vann med Niveau 1136. Jag visste det, Niveau är så fin!
Fast, det var inte det som var så skumt. Det skumma var det ovanliga sammanträffandet. Jag vann också en klass idag!


 

Det känns ju inte lite bra att vinna sin sista LC. Hade planer sen tidigare att starta LA nästa gång, och nu är det ju bara extra kul när man vet att folk snear i hemlighet. Som en funktionär idag, hon kommenterade Ladys form och steg väldigt positivt när jag var inne på banan, och avslutade sedan med "Det är ju inget för henne att harva runt i den här klassen..." Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra ;)

Av Therés - 9 mars 2012 21:23

 

Jag = typ glad. Ser fram emot Douglas start med Niveau 1136 i 1.40-hoppningen imorgon. Niveau är så fin!!


Förövrigt ser jag fram emot min egen start i LC och LB imorgon ;)

(Y)

Av Therés - 9 mars 2012 11:35

 

Satu vet jag vem det e, men det roligaste är ju ändå att Douglas kom 11a, haha ;)
Nästa klass är 1.35 x 2, och jag lär följa, för i andra klassen startar en ryttare från min klubb och det är ju alltid kul. 

Av Therés - 9 mars 2012 09:52

Equipe blir bara bättre och bättre, och det är faktiskt ganska kul att följa hela klasser via Equipe nu när det är online tidtagning + felräkning. Just nu sitter jag och följer 1.30-hoppningen i Flyinge, och väntar på Douglas Lindelöw ochJust Cameron. Dock kommer jag förmodligen inte hinna se dom innan lektionen är slut, tyvärr.


 

Av Therés - 1 mars 2012 17:17


Något av det finaste jag har sett på länge inom dressyren. Patrik Kittels kür-program i världscupen i Scandinavium i lördags. Bara helt fantastiskt, och det tror jag att alla dressyrmänniskor tycker. Alla hoppare också hoppas jag, för det finns verkligen inget man kan klanka ner på. Missen i tvåorna kanske, men skit i det! Se hur still han sitter, se hur fin hans häst är i alla övergångar, rörelser osv. Tänk om Lady var så enkel. (Franska kommentatorer då jag inte hitade kort klipp på Svenska) Se och njut mina vänner.


Det är dit jag vill komma med min ridning. Vinna WC med 3% högre än tvåan, rida OS, placera mig i EM, slå rekord hit och dit osv. Och faktiskt, jag hade kunnat göra ganska mycket för att åka ner till Tyskland och praktisera/jobba hos honom, trots att jag har sagt att jag aldrig ska jobba som häst/stallskötare. Jag kanske ska satsa på att bli hans beridare i framtiden? Fast helst vill jag så klart vara min egen beridare eller helt enkelt anlita en själv. Drömma får man väl? ;)


Någon som vill betala biljetter så att jag kan se OS i London i sommar? Hade gjort vad som helst för hyfsade platser (a)

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards