Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Varmt!

Av Therés - 10 juli 2014 17:20

Goddagens!


Sommarvärmen har verkligen kommit nu, och visst är det gött med något man verkligen kan kalla sommar. Dock sitter jag inne och bara dör. Det är verkligen för varmt för att vistas ute. Det är tråkigt att det aldrig kan vara lagom. Fördelen med det hela är att jag dricker extremt mycket vatten hela tiden, vilket är bra nu när jag bestämt mig för att hitta tillbaka till min hälsosamma livsstil. Tummen upp för vatten!


Klockan börjar närma sig 19.00, då jag planerat att åka till stallet och rida. Dock funderar jag på att skjuta på det ytterligare en timme med tanke på hur varmt det faktiskt är. Det är inte så roligt att rida när det är så varmt att varken man själv eller hästen orkar röra sig. Att låta bli att rida finns inte på kartan nu när vi planerar tävling om några veckor. Hoppas att det inte är såhär galet varmt just den dagen. Annars är det ju färdigt i stallet eftersom jag var där vid lunch och fixade.


Bortsett från stallet har det egentligen inte hänt något alls idag. Jag har sovit, ätit och just varit i stallet. That's it. Sömn är viktigt, och mat är gott. Speciellt riktigt nyttig mat. Idag var de keso och jordgubbar till frukost och färsk torskfilé med vitlöksost, squash och tomater till middag. Planen är honungsmelon efter stallet. Den nyttiga maten har redan gjort resultat. Kanske inte övedrivet synliga, men jag mår bättre i allmänhet, och det visar redan ett kilo mindre på vågen enbart sedan i måndags. Nästa check sker på söndag eller måndag. Det här känns verkligen hur bra som helst och motivationen är på topp!


Jag har ett nytt projekt på gång, men vet inte om jag börjar imogon eller på måndag. Frågan är om jag över huvud taget kommer säga vad det är här på bloggen. Vi får se.


Nu ska jag ta och leta upp en ba bok. Blev plötsligt sugen på att läsa, och det är väldigt bra tidsfördriv.

Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards