Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

Nämen hej!

Av Therés - 8 juli 2014 16:05

Jag vet inte vilken gång i ordningen det är som jag startar upp min blogg igen. Varje gång skriver jag att det bara är för mig själv jag skriver och så är det även denna gång. Jag behöver någonstans att kunna skriva av mig lite. Vad som har hänt, kommer att hända, vad jag äter, vad jag har på mig, vad jag tänker osv. Sånt som man bryr sig om mer än vad man tror, och sånt som andra faktiskt också kan bry sig om mer än vad man tror...


Kan börja med att säga att jag har tagit studenten. Fick massor av fina presenter som jag verkligen ser fram emot att använda i min lägenhet i framtiden. Dagen var bra. Ångesten i början var obeskrivlig, men den släppte snabbt trots ingen alkohol. Det finns egentligen inte så himla mycket att säga om det mer än att jag gärna hade upplevt den dagen igen nu när jag vet vad det handlar om.


Den 2 april sökte jag GMU som jag alltid sagt att jag skulle. Det var verkligen jättekul att gå igenom alla testerna och eftersom jag klarade allt med bravur fick jag en plats direkt. Jag var riktigt nöjd med mig själv och såg verkligen fram emot att rycka in 21 juli. Nedräkningen kunde börja.

Nu är det knappt två veckor tills jag ska rycka in. Tråkigt att jag inte har min plats kvar bara... Jag har varit sjuk tre gånger på två månader och har inte kunnat träna något sedan slutet av april. Jag ä helt enkelt inte alls i form. Jag har avsagt mig min plats för denna gången, men kommer absolut att söka såfort det finns en ny omgång på ett vettigt ställe. Fick höra att det kommer gå en omgång i Enköping redan nästa sommar. Jag siktar på den.


Planen för juli är enkel. Fokus ligger på att bli frisk. Ingen träning. Bara rätt kost (Har slarvat som fasen sen jag började bli sjuk) och mycket sömn (4 timmar per natt räcker inte). Jag vet att jag kommer träna och tävla en hel del med Lady i juli, men det räknas väl inte riktigt, eller? ;)


Mer planer för mig + hästen kommer. Jag själv är ganska nyfiken på hur planerna faktiskt ser ut nerskrivna! Det är verkligen helt annourunda jämfört med att bara hålla dom i huvudet. Planer inom en mängd olika områden kommer. Har inget bättre för mig än att skriva ändå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards