Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

KÖÖÖÖÖRKOOOOORT!

Av Therés - 22 februari 2014 12:01

God förmiddag mina kära vänner. Igår hände något helt fantastiskt. Jag tog körkort! Jag har verkligen fått kämpa för uppkörningen (teoriprovet klarade jag direkt), men gav aldrig upp även om det kunde kännas hopplöst ibland. Tredje gången gillt!


Första gången körde jag upp i Eslöv, och det gick inte bra. Jag var något ouppmärksam, och fick konstiga frågor hela tiden som jag inte hade en aning om hur jag skulle svara på. Ute på 100-vägen utanför Eslöv fick jag hjärnsläpp och missade skylt efter skylt. Jag åkte helt enkelt dit på att jag var för ouppmärksam. Men ärligt talat så vet jag nu att jag inte var reda för uppkörning över huvud taget då.


Andra gången körde jag mycket bättre, men jag var fruktansvärt stressad och gjorde en del korkade misstag. Anledningen till att jag var stressad var för att smarta jag hade glömt mitt ID-kort hemma, vilket betydde att jag inte skulle få köra upp om jag inte fick tag på det fort. Mamma fick köra som en dåre fram och tillbaka för att hämta det, och jag antar att jag blev väldigt stressad av det, och hann helt enkelt inte stressa ner innan jag skulle köra. Uppkörningen var i Hässleholm där jag alltid har övningskört, så egentligen skulle det inte vara några problem.


Tredje gången som bara var några dagar efter gång två var i Kristianstad. Jag hade aldrig tidigare kört där, men jag visste ju att jag kunde köra, så det skulle väl inte vara några problem. Jag fick samma inspektör som förra gången, så jag blev väldigt nervös bara av det och gjorde en del misstag även då. När vi kom tillbaka till parkeringen så tittade hon på mig och sa ”Om du hade kört såhär i tisdags, så hade du haft ditt körkort då!” Jag hade alltså klarat det! Tjohoooo!


Under eftermiddagen och kvällen fick jag ha familjens bil och körde helt enkelt runt en massa innan det bar av till fest. Det var kanske inte den festen jag hade trott det skulle vara, men jag hade i alla fall trevligt. Jag har så fina vänner.


Nu när jag har avslutat det här inlägget ska jag få fart på mig själv och göra mig i ordning, käka frukost och klä på mig, för sen bär det av för att kolla på bil. Det är verkligen prio ett för mig nu att skaffa bil eftersom jag inte kan låna mina föräldrars bil så fort jag ska någonstans. Dessutom är det ganska coolt att ha en helt egen bil, right?


Jag vet precis vad jag vill ha för bil, men eftersom jag inte betalar, så har jag väl inget annat val än att lyssna på mina föräldrars åsikt om saken också.


Jag hade tänkt att jag skulle dela med mig om biltankar, men det hinner jag inte nu.

Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards