Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

4/8

Av Therés - 4 augusti 2014 18:47

Det här har verkligen varit en riktigt bra dag känner jag.

Vaknade hos mitt ganska nyfunna hjärta. Måste säga att det bästa som finns är att vakna bredvid honom. Regnet vräkte i för sig ner utanför fönstret, men det störde inte mig eftersom jag är ganska trött på den sjuka värmen som hållt i sig hur länge som helst nu. Efter många om och men (ja, jag har svårt att slita mig från honom) så tog jag mig hem och åt frukost innan jag stack och fixade i stallet. Eftersom det regnade och Lady var genomblöt så red jag inte. Men med tanke på hur bra hon gick igår och hur många dagar jag har kvar innan tävlingen så är det ingen big deal egentligen.

När jag kom hem gjorde jag upp en ordentlig kostplan för hela veckan som jag bara ska följa helt och hållet innan jag tog min första promenad på 3,5 månader. Det var inte speciellt långt och gick inte så fort, men det kändes hysteriskt bra faktiskt, och så länge jag inte har sjukt ont i vaderna imorgon så taggar jag ännu en promenad då.

Jag åt min första ordentliga kvällsmat på hur länge som helst känns det som också. Var ju ensam hemma hela förra veckan så det blev bara snabbmat, om det blev någon mat över huvud taget för mig. Skönt att vara tillbaka där jag faktiskt trivs som bäst.

Nu sitter jag bara och väntar på att hjärtat ska höra av sig så att jag kan få träffa honom en stund innan det är dags att sova. Känner hur trött jag håller på att bli nu när jag tillåter mig att slappna av. Känns dessutom som en god idé att gå och lägga sig i tid och vakna i tid nu när sommaren snart är slut och allvaret börjar igen.


Kost

Frukost/lunch: Keso med jordgubbar och en kopp te.
Middag: Köttfärsbiffar med couscous, tomatsås och grönsaker.

Kvällsmys: Siktar på mörk choklad :3


Träning

Promenad - 3,2 km - 28:55.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards