Zatiin - mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Oktober!

Av Therés - 1 oktober 2014 16:41

God eftermiddag. 

Njuter av att det är månadsskifte. Ut med det gamla och in med det nya. September är ett avslutat kapitel och jag kliver rakt in i nästa med gott hopp om att det kan bli en av de bästa månaderna det här året. Jag ska inte låta någon eller något förstöra för mig, eller distrahera mig. Jag ska fokusera på mig själv och ingen annan den här månaden. Inte så att jag ska vara värsta ego, men jag ska ändå tänka mer på mig själv och jobba för att jag ska må så bra som möjligt i mig själv. Ska jobba aktivt mot mina ångestattacker. Dom har blivit mycket färre i antal under september, men självklart kan dom försvinna helt och förhoppningsvis sitter jag här 1 november och säger att dom är borta. Det hoppas jag verkligen. 


Oktober är verkligen en höstmånad, och hösten är ju så fruktansvärt mysig. Regnet är okej, mörkret kommer tidigare och det är så mysigt att sitta inne under en filt med en kopp te när det är ruggigt ute. Löven byter färg och skogspromenaderna är så mycket mysigare än på sommaren eftersom det luktar på ett speciellt sätt. Dessutom avslutas månaden med halloween. Det ser jag fram emot. 


En ny månad betyder också nya mål. Förutom den där ångesten jag tog upp i början så har jag några tydliga mål både inom fitness och på andra områden. Detta hoppas jag genomföra under oktober. 

1. Förhoppningsvis är Lady frisk efter nästa veckas återbesök hos veterinären,  då ska hon sättas igång och målet är att hon ska funka i skritt, trav och galopp i slutet av månaden, utan hysteriska attacker. Är hon inte frisk dör jag...

2. På gymmet har jag några specifika övningar jag vill öka vikten i.

    A, Knäböj, från 40 -> 55 kg (12 rep.)

    B, Benpressen,  från 80 -> 100 kg. (12 rep.)

    C, Marklyften,  från 50 -> 65 kg. (2×5 rep.)

Dessutom vill jag hitta ännu bättre kontakt i alla muskelgrupperna. 


Låter rimligt enligt mig. Spännande att se om jag lyckas med det här. Jag tror på mig själv. Klart jag lyckas! 

#isitoctoberyet? #yesitis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therés - 1 december 2014 21:21

God kväll! Första december! Min favoritmånad på året. Kanske. Skulle nog säga att varje månad är min favoritmånad, för det händer alltid något speciellt i naturen, eller så är det någon viss högtid på gång. Den här månaden står för julen såklart. F...

Av Therés - 27 november 2014 17:36

Hej! Jag är väl medveten om att det blir väldigt långt mellan uppdateringarna nu för tiden, och jag är ledsen för det. Dock känns det lite enformigt att uppdatera om samma sak hela tiden. Det hade varit annorlunda om jag kommit med mer tips och pep...

Av Therés - 17 november 2014 21:36

Hej! Jag skriver det här inlägget från min mobil så ni får ursäkta konstiga stavfel och sådant. Dessutom blir det ju ett kort inlägg utan jättemycket detaljer. Det var väldigt länge sedan jag skrev något inlägg senast så jag tänkte att jag skul...

Av Therés - 6 november 2014 12:03

God middag! Tar just nu en liten kort paus och andas ut lite grann. Försöker komma ner i varv efter gymmet så att jag kan fokusera på fysiken jag måste panikplugga hela eftermiddagen. Har bara idag påminner att få in de sista uppgifterna, annars av...

Av Therés - 4 november 2014 15:24

God eftermiddag! Jag kom just hem från dagens andra lektion i skolan, och där emellan fick jag dagens gympass avklarat. Jag bestämde mig när jag vaknade imorse att jag inte skulle ta kontakt med någon alls innan lunch och så blev det. Anledningen v...

Följ mig på Twitter!

Eller varför inte Instagram?

Instagram

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards